Šéf týmu HRT Luis Pérez-Sala nevidí reálně, že by se v letošním šampionátu opět přeskočilo svého nejbližšího soupeře - Marusii.
Zatímco ruský tým v úvodních sezónách (pod názvem Virgin) vždy skončil jako poslední, letos si zřejmě polepší. Marussia letos postavila rychlejší auto než španělský tým, který spoustu svého úsilí věnuje restrukturalizaci a zabydlení se v novém hlavním sídle v Madridu.
"Naděje umírá poslední a já doufám, že před nimi dokážeme dojet v závodě, ale musíme být realističtí. Jsou konkurenceschopnější než my," říká Pérez-Sala.
"Odvedli (Marussia) dobrou práci a v krátkodobém horizontu se musíme zaměřit na hodně věcí při budování týmu. Nevěřím tedy, že v nejbližší době budeme pravidelně konkurenceschopnější než oni," pokračuje šéf HRT.
Podle něj tým dělá slušné pokroky a prochází úspěšnou transformaci, o čemž svědčí i přestěhování do nové základny v Madridu, kterou oficiálně představil minulý pátek.
"Je to pro nás velký a důležitý krok. Být ve Formuli 1 je luxus. Změnili jsme od minulého roku hodně věcí. 85 % týmu je nových. První krok bylo dorazit s vozem do Austrálie, o čemž jsem před sezónou pochyboval, ale zvládli jsme to. Nekvalifikovali jsme se, dalším krokem tedy bylo zvládnout 107 %, což se nám podařilo."
Španělský tým letos v šampionátu Marussii zřejmě nepřeskočí (foto: HRT F1 Team)
"Další překážkou, kterou jsme překonali, byla dostat se na takovou spolehlivost, abychom v závodech dojížděli do cíle. A posledním, který je právě za námi, je mít hlavní sídlo, kde můžeme všichni pracovat pod jednou střechou na optimalizaci našich zdrojů. Je to překážkový běh, ale my jsme zvládli pouze několik těch prvních.
Závodní tým máme víceméně vybudovaný. Musíme trochu vyrůst v oblasti finanční, logistické a administrativní. Máme 75 lidí a rádi bychom dosáhli 110. Pak bychom zde do [do Madridu] rádi dostali oddělení designu, alespoň šéfdesignera," dodává Pérez-Sala.
Video: Šéf HRT o stěhování do nového sídla v Madridu (zdroj: HRT F1 Team)
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.