Šéf týmu HRT Luis Pérez-Sala nevidí reálně, že by se v letošním šampionátu opět přeskočilo svého nejbližšího soupeře - Marusii.
Zatímco ruský tým v úvodních sezónách (pod názvem Virgin) vždy skončil jako poslední, letos si zřejmě polepší. Marussia letos postavila rychlejší auto než španělský tým, který spoustu svého úsilí věnuje restrukturalizaci a zabydlení se v novém hlavním sídle v Madridu.
"Naděje umírá poslední a já doufám, že před nimi dokážeme dojet v závodě, ale musíme být realističtí. Jsou konkurenceschopnější než my," říká Pérez-Sala.
"Odvedli (Marussia) dobrou práci a v krátkodobém horizontu se musíme zaměřit na hodně věcí při budování týmu. Nevěřím tedy, že v nejbližší době budeme pravidelně konkurenceschopnější než oni," pokračuje šéf HRT.
Podle něj tým dělá slušné pokroky a prochází úspěšnou transformaci, o čemž svědčí i přestěhování do nové základny v Madridu, kterou oficiálně představil minulý pátek.
"Je to pro nás velký a důležitý krok. Být ve Formuli 1 je luxus. Změnili jsme od minulého roku hodně věcí. 85 % týmu je nových. První krok bylo dorazit s vozem do Austrálie, o čemž jsem před sezónou pochyboval, ale zvládli jsme to. Nekvalifikovali jsme se, dalším krokem tedy bylo zvládnout 107 %, což se nám podařilo."
Španělský tým letos v šampionátu Marussii zřejmě nepřeskočí (foto: HRT F1 Team)
"Další překážkou, kterou jsme překonali, byla dostat se na takovou spolehlivost, abychom v závodech dojížděli do cíle. A posledním, který je právě za námi, je mít hlavní sídlo, kde můžeme všichni pracovat pod jednou střechou na optimalizaci našich zdrojů. Je to překážkový běh, ale my jsme zvládli pouze několik těch prvních.
Závodní tým máme víceméně vybudovaný. Musíme trochu vyrůst v oblasti finanční, logistické a administrativní. Máme 75 lidí a rádi bychom dosáhli 110. Pak bychom zde do [do Madridu] rádi dostali oddělení designu, alespoň šéfdesignera," dodává Pérez-Sala.
Video: Šéf HRT o stěhování do nového sídla v Madridu (zdroj: HRT F1 Team)
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.