Šéf týmu HRT Luis Pérez-Sala nevidí reálně, že by se v letošním šampionátu opět přeskočilo svého nejbližšího soupeře - Marusii.
Zatímco ruský tým v úvodních sezónách (pod názvem Virgin) vždy skončil jako poslední, letos si zřejmě polepší. Marussia letos postavila rychlejší auto než španělský tým, který spoustu svého úsilí věnuje restrukturalizaci a zabydlení se v novém hlavním sídle v Madridu.
"Naděje umírá poslední a já doufám, že před nimi dokážeme dojet v závodě, ale musíme být realističtí. Jsou konkurenceschopnější než my," říká Pérez-Sala.
"Odvedli (Marussia) dobrou práci a v krátkodobém horizontu se musíme zaměřit na hodně věcí při budování týmu. Nevěřím tedy, že v nejbližší době budeme pravidelně konkurenceschopnější než oni," pokračuje šéf HRT.
Podle něj tým dělá slušné pokroky a prochází úspěšnou transformaci, o čemž svědčí i přestěhování do nové základny v Madridu, kterou oficiálně představil minulý pátek.
"Je to pro nás velký a důležitý krok. Být ve Formuli 1 je luxus. Změnili jsme od minulého roku hodně věcí. 85 % týmu je nových. První krok bylo dorazit s vozem do Austrálie, o čemž jsem před sezónou pochyboval, ale zvládli jsme to. Nekvalifikovali jsme se, dalším krokem tedy bylo zvládnout 107 %, což se nám podařilo."
Španělský tým letos v šampionátu Marussii zřejmě nepřeskočí (foto: HRT F1 Team)
"Další překážkou, kterou jsme překonali, byla dostat se na takovou spolehlivost, abychom v závodech dojížděli do cíle. A posledním, který je právě za námi, je mít hlavní sídlo, kde můžeme všichni pracovat pod jednou střechou na optimalizaci našich zdrojů. Je to překážkový běh, ale my jsme zvládli pouze několik těch prvních.
Závodní tým máme víceméně vybudovaný. Musíme trochu vyrůst v oblasti finanční, logistické a administrativní. Máme 75 lidí a rádi bychom dosáhli 110. Pak bychom zde do [do Madridu] rádi dostali oddělení designu, alespoň šéfdesignera," dodává Pérez-Sala.
Video: Šéf HRT o stěhování do nového sídla v Madridu (zdroj: HRT F1 Team)
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.