Lewis Hamilton nijak nespěchá s podpisem nové smlouvy u McLarenu na rok 2013. Smlouva šampiona z roku 2008 vyprší na konci aktuální sezony.
Podle britského Autosportu management Hamiltona, společnost XIX Entertainment, vede jednání o nové smlouvě s McLarenem, ale obě strany se nemohou shodnout hlavně na finančních podmínkách.
Poté, co jsme v loňské sezoně mohli vidět několik vrcholů a pádů Lewise Hamiltona, tak letos Brit předvádí nadprůměrné výkony, i když se mu ještě nepodařilo zvítězit v žádném závodu, za co z části mohou ale také chyby týmu. Tou poslední byla chyba v natankování jeho monopostu, která ho stála o víkendu v Barceloně pole position.
McLaren by si rád ponechal Hamiltona vedle jeho kolegy, Jensona Buttona. Ten vloni s týmem podepsal dlouholetou smlouvu. 27 letý jezdec odmítá, že by byl v pozici, kdy se musí brzy rozhodnout. Vše tedy nasvědčuje tomu, že jeho management věří v to, že je na jezdeckém trhu Hamilton v tak silné pozici, aby si mohl vybírat pro koho bude jezdit.
"Abych byl upřímný, tak jsem o tom ještě nezačal ani přemýšlet," řekl Lewis Hamilton pro Autosport. "Máme hodně intenzivní sezonu a já chci zůstat soustředěný. Kdybych se přestal soustředit na boj o titul a ztrácel bych pozice, tak bych si to neodpustil. Musím si najít pauzu.
Musím si najít čas, abych si sedl a popovídal s mými manažery. Ale poprosil jsem je, aby začali zvažovat různé věci a co bychom rádi dělali ohledně budoucích věcí. Chtěli bychom určitě prodloužit smlouvu s Reebokem a dalšími sponzory, které máme. Nevím, kdy na to příjde, ale bude to někdy v tomto roce, nebo budu bez práce!"
Vypadá to tedy, že to nebude dříve než v srpnu, kdy Hamilton začne vážně uvažovat o své budoucnosti, jeho management však již na jeho budoucnosti v tichosti pracuje. Nemusel by to být jen McLaren kdo by měl o jezdce zájem.
Lewis ve VC Španělska (foto: McLaren Mercedes)
Není úplně jisté, jestli by německý automobilový gigant (Mercedes) byl ochoten přistoupit na jeho platové pořadavky. Nico Rosberg má navíc dlouhodobý kontrakt, vše by tak záleželo na rozhodnutí Michaela Schumachera ohledně jeho dalšího setrvání v F1.
Ze hry je pravděpodobně Ferrari, kde by Alonso zřejmě Hamiltona jako svého týmového kolegu nepřipustil. Vážnější zájem by mohl mít teoreticky Red Bull Racing, a tak by nebyl soupeřem McLarenu jen na trati, ale i mimo ni. Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, spekulace nechce komentovat, i když potvrdil, že by si tým jezdce rád udržel i pro sedmou sezonu.
"Odpověď je ano, chceme si ho udržet," řekl Martin Whitmarsh. "Jak asi tušíte, je to soukromá věc a bylo by pro mě nepatřičné, abych o tom mluvil. Až a jestli budou mít McLaren a Lewis co říci, tak to řekneme."
Zdá se však, že Lewis je jediným opravdovým velkým jménem, které bude po sezoně volné, a tak McLaren asi udělá vše pro to, aby si ho udržel, ačkoliv se požadavky Hamiltona a požadavky týmu asi moc nescházejí.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.