Týmy v otázce testu mladíků letos zůstávají rozdělené - jet stejně jako loni na sklonku sezóny do Abú Zabí, nebo testovat v polovině sezóny doma v Silverstone? Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael vysvětluje, proč se jeho stáj přiklání k původní verzi.
Některé týmy letos volají po změně a chtějí test mladíků z logistických důvodů přesunout do Británie, kde většina z nich sídlí. Z Abú Zabí by totiž museli spěchat, hned další týden je naplánovaná Velká cena Spojených států na nově budovaném okruhu v Texasu.
Red Bull a Toro Rosso však již dali najevo, že přesto raději pojedou do Abú Zabí. Podle technického ředitele Adriana Neweyho je férovější, když budou mladé piloty vyhodnocovat na konci roku poté, co dokončí své sezóny v juniorských formulích.
Technický ředitel Toro Rosso Giorgio Ascanelli dodal, že druhý test uprostřed sezóny by je vyšel v přepočtu na dalších dvanáct milionů korun, které by museli využít na nákup nových motorů nad rámec osmi povolených pro závody v jedné sezóně.
V Barceloně Sam Michael prozradil, proč chce i McLaren vynechat Silverstone a místo toho testovat až v Abú Zabí: "Motory jsou důležitým faktorem. Když chcete testovat na konci roku, máte k dispozici již tolik částečně opotřebovaných motorů ze závodů, takže v podstatě můžete testovat zdarma a využít své závodní motory. Když se o to pokusíte uprostřed roku, nemůžete využít své závodní motory, takže musíte připravit speciální testovací motor."
Oliver Turvey při loňském testu mladíků v Abú Zabí (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel McLarenu přidává však i další důvod: "Také to, co uvedl Adrian, je podle mě velmi důležité, protože když uděláte test uprostřed roku a nasadíte do něj mladé jezdce, kteří jsou uprostřed svých šampionátů, kdežto na konci roku již je Formule 3, Formule 2 či cokoliv jiného, kde závodí, ukončeno. Mají tedy možnost se soustředit na svůj test Formule 1."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.