Týmy v otázce testu mladíků letos zůstávají rozdělené - jet stejně jako loni na sklonku sezóny do Abú Zabí, nebo testovat v polovině sezóny doma v Silverstone? Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael vysvětluje, proč se jeho stáj přiklání k původní verzi.
Některé týmy letos volají po změně a chtějí test mladíků z logistických důvodů přesunout do Británie, kde většina z nich sídlí. Z Abú Zabí by totiž museli spěchat, hned další týden je naplánovaná Velká cena Spojených států na nově budovaném okruhu v Texasu.
Red Bull a Toro Rosso však již dali najevo, že přesto raději pojedou do Abú Zabí. Podle technického ředitele Adriana Neweyho je férovější, když budou mladé piloty vyhodnocovat na konci roku poté, co dokončí své sezóny v juniorských formulích.
Technický ředitel Toro Rosso Giorgio Ascanelli dodal, že druhý test uprostřed sezóny by je vyšel v přepočtu na dalších dvanáct milionů korun, které by museli využít na nákup nových motorů nad rámec osmi povolených pro závody v jedné sezóně.
V Barceloně Sam Michael prozradil, proč chce i McLaren vynechat Silverstone a místo toho testovat až v Abú Zabí: "Motory jsou důležitým faktorem. Když chcete testovat na konci roku, máte k dispozici již tolik částečně opotřebovaných motorů ze závodů, takže v podstatě můžete testovat zdarma a využít své závodní motory. Když se o to pokusíte uprostřed roku, nemůžete využít své závodní motory, takže musíte připravit speciální testovací motor."
Oliver Turvey při loňském testu mladíků v Abú Zabí (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel McLarenu přidává však i další důvod: "Také to, co uvedl Adrian, je podle mě velmi důležité, protože když uděláte test uprostřed roku a nasadíte do něj mladé jezdce, kteří jsou uprostřed svých šampionátů, kdežto na konci roku již je Formule 3, Formule 2 či cokoliv jiného, kde závodí, ukončeno. Mají tedy možnost se soustředit na svůj test Formule 1."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.