Force India v Barceloně nasadila několik novinek včetně výfuků McLarenu, přesto vybojovala zásluhou Hülkenberga pouze bod. Ze svých vylepšení chce vyždímat více, proto bude zítra testovat na letišti v Gloucestershire.
Hülkenberg se v napínavé Velké ceně Španělska ubránil útokům zle dotírajícího Red Bullu řízeného Markem Webberem a dojel na poslední bodované pozici, zatímco jeho týmový kolega Paul di Resta finišoval až jako čtrnáctý.
Vzhledem k tomu, že největší soupeři indické stáje - Sauber a Williams - dosáhli více, nemohla být s výsledkem příliš spokojena. Dobrou zprávou však je, že nové díly fungovaly. Force India přivezla do Barcelony nejen nové výfuky, upravené bočnice a kryt motoru, ale také nový nos s upravenou špičkou a deflektory pod ním.
"Z našeho pohledu se novinky osvědčily. Myslím, že naši inženýři na nich musí ještě trochu zapracovat, abychom je zoptimalizovali. Dvě či tři desetiny navíc získané optimalizací by nás dostaly na páté místo - a to nezapomínejte, že jsme s nimi jezdili poprvé," podotýká zastupující šéf týmu Robert Fernley.
Barcelonské srovnání vozu VJM05 s novými výfuky okopírvanými od McLarenu (nahoře)a starší originální verzí (foto: Sahara Force India)
Očekává, že letos budou pravidelně bodovat a svůj tým považuje společně s Lotusem za nejkonzistentnější v letošní sezóně, přičemž připomíná výpadky formy Sauberu a Williamsu.
"Dvě nebo tři desetiny dělají v kvalifikaci rozdíl mezi 13. a 5. místem. Takhle to je vyrovnané. Myslím, že musíme být potěšeni tím, čeho jsme dosáhli. Nestačí to, ale určitě jsme něco stáhli," pokračuje Fernley.
Zítra se Force India bude snažit ověřit výsledky optimalizace a vývoje nových dílů z aerodynamického tunelu na dlouhé rovince letiště Cotswold v Gloucestershire v Anglii. Za volant upraveného vozu VJM05 se posadí pilot GP3 - Conor Daly, syn bývalého závodního jezdce Tyrrellu a Williamsu Dereka Dalyho.
Conor Daly v kokpitu Force Indie (foto: Sahara Force India)
Mladý Američan již navštívil tým kvůli výrobě sedačky a seznámení se s procedurami a volantem. Tým potvrzuje: "Zaměříme se na měření aerodynamických sil a korelaci s daty z aerodynamického tunelu."
Zítra se bude aerodynamickým testům na rovince věnovat i Caterham. Na letišti v Duxfordu se bude s vozem CT01 prohánět Rodolfo Gonzáles.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.