Britská média reagovala nevěřícně a kriticky na chybu McLarenu, která stála Lewise Hamiltona pole position ve VC Španělska
Stewardi odtmítli obhajobu McLarenu a nedostatek paliva potrestali vyřazením britského jezdce z kvalifikace (více zde). Tým z Wokingu se tak setkal s kritikou téměř ze všech stran.
The Mail on Sunday označil jejich chování za zradu. "Toto byla další krize v sezoně plné potíží, za které si však většinou mohou sami! Po všech těch chybách bude tuto poslední ostudu těžké skousnout," napsali.
"Ve VC Bahrajnu byl vyměněn mechanik v půli závodu poté, co dvakrát zkazil Hamiltonův pit stop. V předchozí VC Číny zase pokazili závod jeho týmovému kolegovi Jensonu Buttonovi. Tým byl po prošetřeních odhodlán zlepšit se. Ale místo toho amatérsky padli do katastrofy jejich vlastního plánování," uvedli.
Podle Marka Hughese, novináře F1 pro Sky Sports, znamená toto poslední faux pas zatěžkávací zkoušku vztahu Hamiltona s týmem. A dodal, že mnozí zlí jazykové uvádějí, že Britovi letos u McLarenu končí smlouva. Vidí však také v chybě nešťasntou shodu okolností.
"Kohoutek na týmovém taknovacím zařízení byl původně mechanikem špatně otočen, což znamenalo, že benzín nebyl čerpán, ale odčerpáván. Tuto chybu zjistili a opravili nastavení kohoutku. Čas ale nemilosrdně běžel a aby mohli dát Hamiltonovi dostatek času na jeho rychlé kolo, auto bylo vypuštěno z boxů s nedostatkem paliva," vysvětluje.
Hamilton je litován, Whitmarsh pod palbou kritiky (zdroj: McLaren Mercedes)
The Sunday Mirror zuří, že McLaren se díky sezoně plné bot rozpadá, zatímco Sunday Telegraph k jejich hrubé chybě přičítá fakt, že to povede k dalším spekulacím ohledně Hamiltonovi budoucnosti.
Přesto se objevil i osamocený projev podpory ze všech stran kritizovaného týmu. David Tremayne v The Independent on Sunday hledá příčiny tak tvrdého trestu.
"Člověk by očekával zrušení Hamiltonova nejlepšího kola a ponechání toho druhého. To by znamenalo šesté místo. Dostal však maximální penalizaci za chybu, za kterou on vůbec nemohl. Zrušili mu všechny časy a bude tak startovat poslední. Vítejte v tvrdém světě F1," napsal.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.