McLaren se po penalizaci Lewise Hamiltona, který bude muset startovat z posledního místa, protože po svém nejrychlejším kole nedojel do boxů kvůli nedostatečnému množství paliva, nyní zaměří na omezení ztrát a zisku bodů.
Po trestu se druhý pilot McLarenu Jenson Button posouvá do elitní desítky (viz grafika startovního roštu). Komisaři neuznali uvedené důvody pro nedostatečné množství paliva ve voze jako zásah vyšší moci a Hamiltona tvrdě potrestali vyloučením z kvalifikace (více zde).
Mluvčí McLarenu pro Autosport v reakci na jejich rozhodnutí uvedl: "Akceptujeme to, že komisaři nesouhlasí s naším výkladem zásahu vyšší moci (force majeuere). Naším cílem je nyní maximalizovat bodový příděl, který zítra můžeme získat."
Chyby se dle Auto Motor und Sport měl dopustit mechanik, který Hamiltonovi natankoval o 1,9 litru méně. Předtím vyprázdnil tankovací hadice, ale k poslednímu tankování nebyly znovu naplněny. Podle anglických novinářů se jedná již o 13 chybu McLarenu v boxech, dnes tedy další selhání lidského faktoru.
Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe těžko hledá slova: "Chtěl by všem našim fanouškům říci, že nám je velmi líto této chyby. Jsme více zdrceni, než kdokoliv jiný. Byl tím zničen úžasný Lewisův úžasný výkon, který podával po celou kvalifikaci."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.