Michael Schumacher je rád, že se po jeho kritice začalo v F1 debatovat o pneumatikách. Popírá však, že by ho současná situace frustrovala.
Sedminásobný mistr světa po Velké ceně Bahrajnu zkritizoval současné pneumatiky s tím, že při opatrném závodění na nich si připadá jako při jízdě za safety-care či jako při jízdě po syrových vejcích. Pirelli se brání tím, že vyrábějí pneumatiky, o jaké byli týmy požádáni.
Při tiskové konferenci se Schumacher dotazům na současné směsi přirozeně nemohl vyhnout: "Samozřejmě jsme se dotkli něčeho, o čem jste pak vy, kluci, stále hovořili - a to je princip, na jakém by Formule 1 měla fungovat.
Já jsem celkem spokojený s tím, že jsme vyvolali diskusi o tom, jak velký vliv by ta či ona část v F1 měla mít. Uvedl jsem svůj názor - cítím, že jedná část má vliv příliš velký. Mělo by to být vyrovnanější pro všechny a pro většinu, spíše než pro menšinu."
Popřel však, že by jeho kritické komentáře byly výsledkem frustrace toho, že z pneumatik nedokáže dostat maximum: "Rozhodně to nemá nic společného s tím, že jsem frustrovaný, protože jsem frustrovaný opravdu nebyl. V Bahrajnu jsem startoval z 22. místa a skončil desátý, což beru jako pozitivní výsledek, a to vše, co se dělo kolem, jsem nemohl ovlivnit."
Schumacher po Bahrajnu zkritizoval Pirelli - tvrdí, že jej situace kolem současných pneumatik však nefrustruje, pouze chtěl vyvolat diskusi (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nemá to nic co do činění se mnou, jedná se o obecnou diskusi, kterou jsem chtěl začít. Není to pouze na mě rozhodnout, kterým směrem se musíme ubírat, ale určitě jsem velmi spokojený s tím, že s našimi partnery a s Pirelli, důležitým partnerem, to společně rozvíjíme," dodává Schumacher.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.