Michael Schumacher je rád, že se po jeho kritice začalo v F1 debatovat o pneumatikách. Popírá však, že by ho současná situace frustrovala.
Sedminásobný mistr světa po Velké ceně Bahrajnu zkritizoval současné pneumatiky s tím, že při opatrném závodění na nich si připadá jako při jízdě za safety-care či jako při jízdě po syrových vejcích. Pirelli se brání tím, že vyrábějí pneumatiky, o jaké byli týmy požádáni.
Při tiskové konferenci se Schumacher dotazům na současné směsi přirozeně nemohl vyhnout: "Samozřejmě jsme se dotkli něčeho, o čem jste pak vy, kluci, stále hovořili - a to je princip, na jakém by Formule 1 měla fungovat.
Já jsem celkem spokojený s tím, že jsme vyvolali diskusi o tom, jak velký vliv by ta či ona část v F1 měla mít. Uvedl jsem svůj názor - cítím, že jedná část má vliv příliš velký. Mělo by to být vyrovnanější pro všechny a pro většinu, spíše než pro menšinu."
Popřel však, že by jeho kritické komentáře byly výsledkem frustrace toho, že z pneumatik nedokáže dostat maximum: "Rozhodně to nemá nic společného s tím, že jsem frustrovaný, protože jsem frustrovaný opravdu nebyl. V Bahrajnu jsem startoval z 22. místa a skončil desátý, což beru jako pozitivní výsledek, a to vše, co se dělo kolem, jsem nemohl ovlivnit."
Schumacher po Bahrajnu zkritizoval Pirelli - tvrdí, že jej situace kolem současných pneumatik však nefrustruje, pouze chtěl vyvolat diskusi (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nemá to nic co do činění se mnou, jedná se o obecnou diskusi, kterou jsem chtěl začít. Není to pouze na mě rozhodnout, kterým směrem se musíme ubírat, ale určitě jsem velmi spokojený s tím, že s našimi partnery a s Pirelli, důležitým partnerem, to společně rozvíjíme," dodává Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.