Nejlepší závody Formule 1 za posledních několik desítek let? Ano! To si myslí o letošní sezoně prezident týmu Scuderia Toro Rosso Franz Tost.
Tost na stránkách Autosportu uvedl, že se podle něj jedná o nejlepší sezonu, kterou měl zatím možnost vidět.
"Ve čtyřech závodech jsme měli čtyři různé vítěze. Závod se rozhoduje až do posledních kol a žádný tým není dominantní. Ve středu pole se velmi bojuje. Více lidí říká, že F1 nikdy nebyla tak zajímavá," řekl.
Podle něj je zajímavost na trati odrazem také dobré reklamy tohoto sportu. Proto oceňuje práci Bernieho Ecclestona. Díky němu se nyní totiž závodí po celém světě. "Tahle nová místa jsou velmi důležitá především pro naše sponzory," komentuje situaci.
Nepopírá však fakt, že závody v Evropě jsou důležité. "Evropa je domovem F1, proto bychom na ni nikdy neměli zapomínat. Je nutné závodit na Silverstonu, který má svou historii, na Monze, ve Spa, také Hockenheimu či Nürburgringu, ve Španělsku nebo v Monaku. Zbytek závodů by se měl pořádat za mořem," nechal se slyšet.
Souboj o první místo mezi Vettelem a Räikkönenem při VC Bahrajnu 2012 (zdroj: Red Bull Racing)
Dodává, že je potřeba závodit v Rusku, Číně nebo Indii. Ideálně by si také přál dva závody v Jižní Americe. V Brazílii a dále například v Argentině. Dobrý krok také vidí v návratu do Ameriky.
Věří, že VC New Yorku, která se připojí do kalendáře v roce 2013, bude pro tento sport velkým přínosem. "New York je zlatý hřeb, který pomůže zvednou popularitu Formule 1," uvedl.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.