Nejlepší závody Formule 1 za posledních několik desítek let? Ano! To si myslí o letošní sezoně prezident týmu Scuderia Toro Rosso Franz Tost.
Tost na stránkách Autosportu uvedl, že se podle něj jedná o nejlepší sezonu, kterou měl zatím možnost vidět.
"Ve čtyřech závodech jsme měli čtyři různé vítěze. Závod se rozhoduje až do posledních kol a žádný tým není dominantní. Ve středu pole se velmi bojuje. Více lidí říká, že F1 nikdy nebyla tak zajímavá," řekl.
Podle něj je zajímavost na trati odrazem také dobré reklamy tohoto sportu. Proto oceňuje práci Bernieho Ecclestona. Díky němu se nyní totiž závodí po celém světě. "Tahle nová místa jsou velmi důležitá především pro naše sponzory," komentuje situaci.
Nepopírá však fakt, že závody v Evropě jsou důležité. "Evropa je domovem F1, proto bychom na ni nikdy neměli zapomínat. Je nutné závodit na Silverstonu, který má svou historii, na Monze, ve Spa, také Hockenheimu či Nürburgringu, ve Španělsku nebo v Monaku. Zbytek závodů by se měl pořádat za mořem," nechal se slyšet.
Souboj o první místo mezi Vettelem a Räikkönenem při VC Bahrajnu 2012 (zdroj: Red Bull Racing)
Dodává, že je potřeba závodit v Rusku, Číně nebo Indii. Ideálně by si také přál dva závody v Jižní Americe. V Brazílii a dále například v Argentině. Dobrý krok také vidí v návratu do Ameriky.
Věří, že VC New Yorku, která se připojí do kalendáře v roce 2013, bude pro tento sport velkým přínosem. "New York je zlatý hřeb, který pomůže zvednou popularitu Formule 1," uvedl.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.