Nejlepší závody Formule 1 za posledních několik desítek let? Ano! To si myslí o letošní sezoně prezident týmu Scuderia Toro Rosso Franz Tost.
Tost na stránkách Autosportu uvedl, že se podle něj jedná o nejlepší sezonu, kterou měl zatím možnost vidět.
"Ve čtyřech závodech jsme měli čtyři různé vítěze. Závod se rozhoduje až do posledních kol a žádný tým není dominantní. Ve středu pole se velmi bojuje. Více lidí říká, že F1 nikdy nebyla tak zajímavá," řekl.
Podle něj je zajímavost na trati odrazem také dobré reklamy tohoto sportu. Proto oceňuje práci Bernieho Ecclestona. Díky němu se nyní totiž závodí po celém světě. "Tahle nová místa jsou velmi důležitá především pro naše sponzory," komentuje situaci.
Nepopírá však fakt, že závody v Evropě jsou důležité. "Evropa je domovem F1, proto bychom na ni nikdy neměli zapomínat. Je nutné závodit na Silverstonu, který má svou historii, na Monze, ve Spa, také Hockenheimu či Nürburgringu, ve Španělsku nebo v Monaku. Zbytek závodů by se měl pořádat za mořem," nechal se slyšet.
Souboj o první místo mezi Vettelem a Räikkönenem při VC Bahrajnu 2012 (zdroj: Red Bull Racing)
Dodává, že je potřeba závodit v Rusku, Číně nebo Indii. Ideálně by si také přál dva závody v Jižní Americe. V Brazílii a dále například v Argentině. Dobrý krok také vidí v návratu do Ameriky.
Věří, že VC New Yorku, která se připojí do kalendáře v roce 2013, bude pro tento sport velkým přínosem. "New York je zlatý hřeb, který pomůže zvednou popularitu Formule 1," uvedl.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.