Bernie Ecclestone údajně požaduje od organizátorů Velké ceny Kanady investice ve výši 15 milionů dolarů (kolem 285 mil. Kč) do okruhu Gillese Villeneuva, chtějí-li si udržet své místo v kalendáři Formule 1.
Okruh v Montrealu patří k jednomu z nejstarších v kalendáři - první závod F1 se zde jel v roce 1978. Některé jeho části již potřebují rekonstrukci.
Ecclestone proto požádal Françoise Dumontiera, který vede společnost Octane Racing Group Inc pořádající závody, aby okruh dotáhli k požadovanému standardu před tím, než v roce 2014 začnou jednání o jeho další budoucnosti, což by si vyžádalo výše uvedenou sumu peněz.
Dumontier se kvůli zastaralosti některých budov již zřejmě obrátil na místní vlády v Québecu a v Ottawě, které každá přispívají částkou kolem 115 mil. Kč na poplatek za pořádání závodu, dalších 85 mil. Kč přidává Montreal v rámci podpory turismu.
"Je důležité si povšimnout, že do vypršení současného kontraktu s Formula One Management a s partnery, mezi nimiž jsou vláda a montrealské oddělení turismu, zbývají dva roky," uvádí Dumontier pro La Presse.
"A také vzít v potaz to, že některé stálé stavby na okruhu - obzvlášť řídicí věž a garáže, mají již téměř 25 let. Je více než pravděpodobné, že jejich oprava bude důležitým prvkem při jednání o prodloužení současné smlouvy," pokračuje šéf organizátorů.
Odmítl však konkretizovat jakoukoliv sumu: "Zdá se mi předčasné hovořit předem o konkrétní částce za možné práce."
Letos k Velké ceně Kanady do Montrealu týmy Formule 1 zavítají od 8. do 10. června.
Sebastian Vettel loni na okruhu v Kanadě (foto: Pirelli)
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.