Bernie Ecclestone údajně požaduje od organizátorů Velké ceny Kanady investice ve výši 15 milionů dolarů (kolem 285 mil. Kč) do okruhu Gillese Villeneuva, chtějí-li si udržet své místo v kalendáři Formule 1.
Okruh v Montrealu patří k jednomu z nejstarších v kalendáři - první závod F1 se zde jel v roce 1978. Některé jeho části již potřebují rekonstrukci.
Ecclestone proto požádal Françoise Dumontiera, který vede společnost Octane Racing Group Inc pořádající závody, aby okruh dotáhli k požadovanému standardu před tím, než v roce 2014 začnou jednání o jeho další budoucnosti, což by si vyžádalo výše uvedenou sumu peněz.
Dumontier se kvůli zastaralosti některých budov již zřejmě obrátil na místní vlády v Québecu a v Ottawě, které každá přispívají částkou kolem 115 mil. Kč na poplatek za pořádání závodu, dalších 85 mil. Kč přidává Montreal v rámci podpory turismu.
"Je důležité si povšimnout, že do vypršení současného kontraktu s Formula One Management a s partnery, mezi nimiž jsou vláda a montrealské oddělení turismu, zbývají dva roky," uvádí Dumontier pro La Presse.
"A také vzít v potaz to, že některé stálé stavby na okruhu - obzvlášť řídicí věž a garáže, mají již téměř 25 let. Je více než pravděpodobné, že jejich oprava bude důležitým prvkem při jednání o prodloužení současné smlouvy," pokračuje šéf organizátorů.
Odmítl však konkretizovat jakoukoliv sumu: "Zdá se mi předčasné hovořit předem o konkrétní částce za možné práce."
Letos k Velké ceně Kanady do Montrealu týmy Formule 1 zavítají od 8. do 10. června.
Sebastian Vettel loni na okruhu v Kanadě (foto: Pirelli)
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.