Šéf McLarenu dnes v telekonferenčním rozhovoru s novináři potvrdil, že si nový vyšší nos, který testovali minulý čtvrtek v Mugellu, vyzkoušejí také během tréninků v Barceloně a existuje velká pravděpodobnost, že jej použije i v samotném nedělním závodě.
Podle Whitmarshe vyšší nos nasadili kvůli sběru dat a inženýrům poskytl spoustu informací. Jelikož se osvědčil, uvidíme ho na voze za dva dny znovu: "Uvidíte ho v Barceloně pro závodní inženýry a závodní piloty to bude poprvé, co jej zažijí. Mají data pro jeho nastavení a další zvyšování jeho výkonnosti na dráze."
Hodlá McLaren tento nový prvek použít také v neděli? Šéf McLarenu uvedl, že "je celkem velká šance," že ho nasadí také do závodu.
Krom zvednutí špičky nosu s ním souvisejí i další změny: "Když se podíváte na jeho detaily, tak bych řekl, že výška přední části nosu je pouze jednou z mnoha dalších věcí, které jsou v oblasti předního křídla nové.
Situace v dnešní Formuli 1 je taková, že dodatečná vylepšení jsou obecně skromnější. Typicky se zaměřujete na aerodynamickou výkonnost v zatáčkách. Zaznamenáváte tedy spoustu dat, klasicky si hledíte snížení odporu a zvýšení přítlaku.
V případě nového předního křídla a nosu jsou jeho pilíře velmi odlišné, jak si můžete povšimnout. Klapka křídla a jeho bočnice, to vše se liší jen mírně."
"Snažíte se řídit proudění vzduchu, které ovlivňuje zbytek vozu a zbytek povrchů a vlastností vytvářejících přítlak. V dnešní době se jedná o rozhodující součást vozu, snažíte se o velmi drobná vylepšení. Kolem zadní části vozu existuje mnoho restrikcí a předpisů, takže více výkonnosti získáte řízením proudění, které se k nim dostává, spíše než jejich vývojem," pokračuje Whitmarsh.
Nová verze nosu, kterou McLaren překvapil v Mugellu
Podle něj tým v Mugellu většinu času trávil získáváním dat: "Spousta toho, co jsme dělali, bylo jen o získávání informací. Pro nás je v této fázi testování uprostřed sezóny neobvyklé, takže jsme cítili, že ho musíme využít ke sbírání dat. Během těch uplynulých dní jsme na voze měli všechny druhy doplňků, senzorů a dalšího vybavení, jak jste určitě viděli."
Na závěr dodal, že McLaren po problémech při zastávkách v posledních závodech provedl také změny ve svých procedurách v boxech a ve složení mechaniků: "Podívali jsme se na to, co jsme dělali. Učinili jsme nějaké změny v týmu a v procesu, uvidíme to v neděli v Barceloně."
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.