Šéf McLarenu dnes v telekonferenčním rozhovoru s novináři potvrdil, že si nový vyšší nos, který testovali minulý čtvrtek v Mugellu, vyzkoušejí také během tréninků v Barceloně a existuje velká pravděpodobnost, že jej použije i v samotném nedělním závodě.
Podle Whitmarshe vyšší nos nasadili kvůli sběru dat a inženýrům poskytl spoustu informací. Jelikož se osvědčil, uvidíme ho na voze za dva dny znovu: "Uvidíte ho v Barceloně pro závodní inženýry a závodní piloty to bude poprvé, co jej zažijí. Mají data pro jeho nastavení a další zvyšování jeho výkonnosti na dráze."
Hodlá McLaren tento nový prvek použít také v neděli? Šéf McLarenu uvedl, že "je celkem velká šance," že ho nasadí také do závodu.
Krom zvednutí špičky nosu s ním souvisejí i další změny: "Když se podíváte na jeho detaily, tak bych řekl, že výška přední části nosu je pouze jednou z mnoha dalších věcí, které jsou v oblasti předního křídla nové.
Situace v dnešní Formuli 1 je taková, že dodatečná vylepšení jsou obecně skromnější. Typicky se zaměřujete na aerodynamickou výkonnost v zatáčkách. Zaznamenáváte tedy spoustu dat, klasicky si hledíte snížení odporu a zvýšení přítlaku.
V případě nového předního křídla a nosu jsou jeho pilíře velmi odlišné, jak si můžete povšimnout. Klapka křídla a jeho bočnice, to vše se liší jen mírně."
"Snažíte se řídit proudění vzduchu, které ovlivňuje zbytek vozu a zbytek povrchů a vlastností vytvářejících přítlak. V dnešní době se jedná o rozhodující součást vozu, snažíte se o velmi drobná vylepšení. Kolem zadní části vozu existuje mnoho restrikcí a předpisů, takže více výkonnosti získáte řízením proudění, které se k nim dostává, spíše než jejich vývojem," pokračuje Whitmarsh.
Nová verze nosu, kterou McLaren překvapil v Mugellu
Podle něj tým v Mugellu většinu času trávil získáváním dat: "Spousta toho, co jsme dělali, bylo jen o získávání informací. Pro nás je v této fázi testování uprostřed sezóny neobvyklé, takže jsme cítili, že ho musíme využít ke sbírání dat. Během těch uplynulých dní jsme na voze měli všechny druhy doplňků, senzorů a dalšího vybavení, jak jste určitě viděli."
Na závěr dodal, že McLaren po problémech při zastávkách v posledních závodech provedl také změny ve svých procedurách v boxech a ve složení mechaniků: "Podívali jsme se na to, co jsme dělali. Učinili jsme nějaké změny v týmu a v procesu, uvidíme to v neděli v Barceloně."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.