Šéf McLarenu dnes v telekonferenčním rozhovoru s novináři potvrdil, že si nový vyšší nos, který testovali minulý čtvrtek v Mugellu, vyzkoušejí také během tréninků v Barceloně a existuje velká pravděpodobnost, že jej použije i v samotném nedělním závodě.
Podle Whitmarshe vyšší nos nasadili kvůli sběru dat a inženýrům poskytl spoustu informací. Jelikož se osvědčil, uvidíme ho na voze za dva dny znovu: "Uvidíte ho v Barceloně pro závodní inženýry a závodní piloty to bude poprvé, co jej zažijí. Mají data pro jeho nastavení a další zvyšování jeho výkonnosti na dráze."
Hodlá McLaren tento nový prvek použít také v neděli? Šéf McLarenu uvedl, že "je celkem velká šance," že ho nasadí také do závodu.
Krom zvednutí špičky nosu s ním souvisejí i další změny: "Když se podíváte na jeho detaily, tak bych řekl, že výška přední části nosu je pouze jednou z mnoha dalších věcí, které jsou v oblasti předního křídla nové.
Situace v dnešní Formuli 1 je taková, že dodatečná vylepšení jsou obecně skromnější. Typicky se zaměřujete na aerodynamickou výkonnost v zatáčkách. Zaznamenáváte tedy spoustu dat, klasicky si hledíte snížení odporu a zvýšení přítlaku.
V případě nového předního křídla a nosu jsou jeho pilíře velmi odlišné, jak si můžete povšimnout. Klapka křídla a jeho bočnice, to vše se liší jen mírně."
"Snažíte se řídit proudění vzduchu, které ovlivňuje zbytek vozu a zbytek povrchů a vlastností vytvářejících přítlak. V dnešní době se jedná o rozhodující součást vozu, snažíte se o velmi drobná vylepšení. Kolem zadní části vozu existuje mnoho restrikcí a předpisů, takže více výkonnosti získáte řízením proudění, které se k nim dostává, spíše než jejich vývojem," pokračuje Whitmarsh.
Nová verze nosu, kterou McLaren překvapil v Mugellu
Podle něj tým v Mugellu většinu času trávil získáváním dat: "Spousta toho, co jsme dělali, bylo jen o získávání informací. Pro nás je v této fázi testování uprostřed sezóny neobvyklé, takže jsme cítili, že ho musíme využít ke sbírání dat. Během těch uplynulých dní jsme na voze měli všechny druhy doplňků, senzorů a dalšího vybavení, jak jste určitě viděli."
Na závěr dodal, že McLaren po problémech při zastávkách v posledních závodech provedl také změny ve svých procedurách v boxech a ve složení mechaniků: "Podívali jsme se na to, co jsme dělali. Učinili jsme nějaké změny v týmu a v procesu, uvidíme to v neděli v Barceloně."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.