Farrari hodlá v Barceloně zaútočit a udělat významný krok vpřed, aby zachránili šance na boj o vítězství v šampionátu.
Prezident italské stáje Luca Di Montezemolo v rozhovoru pro Rai Sport uvedl, že další vývoj v sezoně se bude odvíjet právě od výsledků VC Španělska tento víkend, kde Ferrari představí významné novinky na voze F2012.
"Právě jsem nějaký čas strávil s našimi techniky a ti jsou spokojení. Potřebujeme ale vidět, co předvedou ostatní. Chci v Barceloně především konkurenceschopné auto a potom se do toho můžteme opřít. Na období po Španělsku totiž máme připravený dobrý vývojový program" prohlásil.
Nezastírá fakt, že od letošního Ferrari očekával více. "Byl jsem zklamán tím, jak pro nás sezona začala. Překvapilo mě to. Od našich techniků a z dat jsem měl dojem, že situace bude jiná," řekl.
Je si ale vědom toho, že ve čtyřech závodech zatím zvítězili čtyři různí jezdci a jedním z nich byl i Alonso. Proto je podle něj nyní potřeba udělat krok vpřed a zlepšit auto, aby bylo lépe ovladatelné a jezdci tak získali pohodu a sebedůvěru.
Prezident Ferrari na včerejší vzpomínkové akci na Gillese Villeneuva (foto: Scuderia Ferrari)
Uvedl také, že šance Ferrari na úspěch jsou ovlivněné tím, že je v současné době tak důležitá aerodynamika. To je totiž snad největší slabina rudých vozů. Proto nyní tým hledá nové zaměstnance v této oblasti odjinud.
"Formule 1 se neustále vyvíjí a proto jsem řekl našim pracovníkům, že poslední dva roky jsme byli až příliš izolovaní v Marranellu. Potřebujeme nový svěží vzduch zvenčí," komentoval situaci Montezemollo.
"Kvůli současným pravidlům je to aerodynamika, která rozhoduje o prohře či výhře. Proto potřebujeme větší kapacity s bohatějšími zkušenostmi v této oblasti," řekl. Dodal, že právě na tom pracují a on tak očekává vylepšené Ferrari už ve Španělsku, ale i v dalších závodech. "Chci vyhrát," uzavřel.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.