Farrari hodlá v Barceloně zaútočit a udělat významný krok vpřed, aby zachránili šance na boj o vítězství v šampionátu.
Prezident italské stáje Luca Di Montezemolo v rozhovoru pro Rai Sport uvedl, že další vývoj v sezoně se bude odvíjet právě od výsledků VC Španělska tento víkend, kde Ferrari představí významné novinky na voze F2012.
"Právě jsem nějaký čas strávil s našimi techniky a ti jsou spokojení. Potřebujeme ale vidět, co předvedou ostatní. Chci v Barceloně především konkurenceschopné auto a potom se do toho můžteme opřít. Na období po Španělsku totiž máme připravený dobrý vývojový program" prohlásil.
Nezastírá fakt, že od letošního Ferrari očekával více. "Byl jsem zklamán tím, jak pro nás sezona začala. Překvapilo mě to. Od našich techniků a z dat jsem měl dojem, že situace bude jiná," řekl.
Je si ale vědom toho, že ve čtyřech závodech zatím zvítězili čtyři různí jezdci a jedním z nich byl i Alonso. Proto je podle něj nyní potřeba udělat krok vpřed a zlepšit auto, aby bylo lépe ovladatelné a jezdci tak získali pohodu a sebedůvěru.
Prezident Ferrari na včerejší vzpomínkové akci na Gillese Villeneuva (foto: Scuderia Ferrari)
Uvedl také, že šance Ferrari na úspěch jsou ovlivněné tím, že je v současné době tak důležitá aerodynamika. To je totiž snad největší slabina rudých vozů. Proto nyní tým hledá nové zaměstnance v této oblasti odjinud.
"Formule 1 se neustále vyvíjí a proto jsem řekl našim pracovníkům, že poslední dva roky jsme byli až příliš izolovaní v Marranellu. Potřebujeme nový svěží vzduch zvenčí," komentoval situaci Montezemollo.
"Kvůli současným pravidlům je to aerodynamika, která rozhoduje o prohře či výhře. Proto potřebujeme větší kapacity s bohatějšími zkušenostmi v této oblasti," řekl. Dodal, že právě na tom pracují a on tak očekává vylepšené Ferrari už ve Španělsku, ale i v dalších závodech. "Chci vyhrát," uzavřel.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.