Šéf Red Bullu Christian Horner hodnotí vývoj letošního šampionátu. Byť by uvítal nudnější průběh s jejich dominancí, jako tomu bylo v uplynulých dvou letech, proměnlivá forma týmů a střídající se vítězové je podle něj ze sportovního hlediska skvělá.
"Barcelona je obvykle hodně dobrým indikátorem výkonnosti vozu: pokud tam auto funguje dobře, má tendenci dobře fungovat na většině míst. Kdo ale ví, zda tomu tak bude letos? ptá se Horner.
V Mugellu Red Bull velké novinky nepředstavil, do Barcelony však vylepšení svého vozu RB8 přiveze, podobně jako soupeři: "Jsem si jistý, že většina týmů do Barcelony přiveze vylepšení různého rozsahu. Jedná se o první evropský závod, takže týmy tradičně nasazují na své vozy nové díly a my nebudeme výjimkou. Bude to fascinující pozorovat vývoj mezi týmy."
O proměnlivém vývoji letošní sezóny, v níž jsme se ve 4 závodech dočkali 4 odlišných vítězů, říká: "McLaren začal velmi dobře a v prvních dvou závodech vypadali velmi, velmi konkurenceschopně, pak se ale náhle zjevil v Číně Mercedes a v Bahrajnu Lotus. Hodně se to mění.
McLaren a Ferrari byli v historii vždy velmi silní, ale konkurence je letos širší. Mercedes a Lotus jsou silní, Sauber byl nebezpečně blízko v Malajsii. Nemyslím si, že tohle mnoho lidí předpokládalo."
Hornerovi by se více zamlouval jiný obrázek - dominance jeho týmu (foto: Red Bull)
"Je to vzrušující. Myslím, že závody jsou letos velmi dobré. My bychom si přáli nudnější, dominantnější šampionát, ale ze sportovního hlediska je skvělé mít konkurenci a je skvělé, když se objevuje tolik vozů a pilotů schopných vyhrávat velké ceny," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.