Šéf Lotusu Eric Boullier se vyjádřil negativně vůči změně plánu a přesunu letošního testu mladých jezdců z listopadu v Abú Zabí na červenec v Silverstone.
Young drivers test dovoluje mladým jezdcům, kteří se zúčastnili méně než tří Velkých cen, řídit současný vůz formule 1. Letošní ročník bude rozdělen do dvou různých míst konání. Red Bull a Toro Rosso si vybrali původní plán testovat v listopadu v Abú Zabí.
Dalších deset týmu zvolilo možnost červencového termínu na Silverstonu. Pokud však bude nepříznivé počasí, připojí se v listopadu k Red Bullu a Toro Rossu. Šéf Lotusu Eric Boullier však především nechápe důvod, proč byl tento test uprostřed sezony v Silverstonu vůbec navrhnut.
"Je to trošku zklamání, abych byl upřímný. Já mladé jezdce podporuji a Abú Zabí v listopady podle mě byl perfektní scénář. Mladí konončí sezonu a můžete zorganizovat test v pěkném místě, kde je teplo. Byl jsem rozhodnutím přesunout termín i místo překvapen," řekl Autosportu.
"Proběhla velká diskuse a já jsem byl jednoznačně proti, hlavně ze zmíněných důvodů. Podle mě je absolutní nesmysl testovat mladé v červenci, kdy jsou uprostřed sezony a soustředí se na závodění a své výsledky. Neměli bychom je z toho vyrušovat. Je to hrozně špatné načasování," uvedl.
Hlasoval sice pro, ale změna se Ericu Boullierovi nelíbí. (foto: Lotus F1 Team)
Podle něj má však toto rozhodnutí i další problémy. Taková akce uprostřed sezony pro týmy bude znamenat další možnost vývoje auta a nových částí. Stane se z něj tak regulerní testování.
Proč tedy Lotus nakonec souhlasil? Mohou za to finance a zaměstnanci. Silverstone je blíž a je to tak mnohem jednodušší a výhodnější.
"Při rozhodování mezi Abú Zabí a Silverstonem jsem musel zvolit tu lepší možnost pro tým. A tou je Silverstone. Byl bych ale mnohem raději, kdyby pršelo a my se tak mohli vrátit k původnímu plánu, který je podle mě správný," dodal.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.