Šéf Lotusu Eric Boullier se vyjádřil negativně vůči změně plánu a přesunu letošního testu mladých jezdců z listopadu v Abú Zabí na červenec v Silverstone.
Young drivers test dovoluje mladým jezdcům, kteří se zúčastnili méně než tří Velkých cen, řídit současný vůz formule 1. Letošní ročník bude rozdělen do dvou různých míst konání. Red Bull a Toro Rosso si vybrali původní plán testovat v listopadu v Abú Zabí.
Dalších deset týmu zvolilo možnost červencového termínu na Silverstonu. Pokud však bude nepříznivé počasí, připojí se v listopadu k Red Bullu a Toro Rossu. Šéf Lotusu Eric Boullier však především nechápe důvod, proč byl tento test uprostřed sezony v Silverstonu vůbec navrhnut.
"Je to trošku zklamání, abych byl upřímný. Já mladé jezdce podporuji a Abú Zabí v listopady podle mě byl perfektní scénář. Mladí konončí sezonu a můžete zorganizovat test v pěkném místě, kde je teplo. Byl jsem rozhodnutím přesunout termín i místo překvapen," řekl Autosportu.
"Proběhla velká diskuse a já jsem byl jednoznačně proti, hlavně ze zmíněných důvodů. Podle mě je absolutní nesmysl testovat mladé v červenci, kdy jsou uprostřed sezony a soustředí se na závodění a své výsledky. Neměli bychom je z toho vyrušovat. Je to hrozně špatné načasování," uvedl.
Hlasoval sice pro, ale změna se Ericu Boullierovi nelíbí. (foto: Lotus F1 Team)
Podle něj má však toto rozhodnutí i další problémy. Taková akce uprostřed sezony pro týmy bude znamenat další možnost vývoje auta a nových částí. Stane se z něj tak regulerní testování.
Proč tedy Lotus nakonec souhlasil? Mohou za to finance a zaměstnanci. Silverstone je blíž a je to tak mnohem jednodušší a výhodnější.
"Při rozhodování mezi Abú Zabí a Silverstonem jsem musel zvolit tu lepší možnost pro tým. A tou je Silverstone. Byl bych ale mnohem raději, kdyby pršelo a my se tak mohli vrátit k původnímu plánu, který je podle mě správný," dodal.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.