Šéf Lotusu Eric Boullier se vyjádřil negativně vůči změně plánu a přesunu letošního testu mladých jezdců z listopadu v Abú Zabí na červenec v Silverstone.
Young drivers test dovoluje mladým jezdcům, kteří se zúčastnili méně než tří Velkých cen, řídit současný vůz formule 1. Letošní ročník bude rozdělen do dvou různých míst konání. Red Bull a Toro Rosso si vybrali původní plán testovat v listopadu v Abú Zabí.
Dalších deset týmu zvolilo možnost červencového termínu na Silverstonu. Pokud však bude nepříznivé počasí, připojí se v listopadu k Red Bullu a Toro Rossu. Šéf Lotusu Eric Boullier však především nechápe důvod, proč byl tento test uprostřed sezony v Silverstonu vůbec navrhnut.
"Je to trošku zklamání, abych byl upřímný. Já mladé jezdce podporuji a Abú Zabí v listopady podle mě byl perfektní scénář. Mladí konončí sezonu a můžete zorganizovat test v pěkném místě, kde je teplo. Byl jsem rozhodnutím přesunout termín i místo překvapen," řekl Autosportu.
"Proběhla velká diskuse a já jsem byl jednoznačně proti, hlavně ze zmíněných důvodů. Podle mě je absolutní nesmysl testovat mladé v červenci, kdy jsou uprostřed sezony a soustředí se na závodění a své výsledky. Neměli bychom je z toho vyrušovat. Je to hrozně špatné načasování," uvedl.
Hlasoval sice pro, ale změna se Ericu Boullierovi nelíbí. (foto: Lotus F1 Team)
Podle něj má však toto rozhodnutí i další problémy. Taková akce uprostřed sezony pro týmy bude znamenat další možnost vývoje auta a nových částí. Stane se z něj tak regulerní testování.
Proč tedy Lotus nakonec souhlasil? Mohou za to finance a zaměstnanci. Silverstone je blíž a je to tak mnohem jednodušší a výhodnější.
"Při rozhodování mezi Abú Zabí a Silverstonem jsem musel zvolit tu lepší možnost pro tým. A tou je Silverstone. Byl bych ale mnohem raději, kdyby pršelo a my se tak mohli vrátit k původnímu plánu, který je podle mě správný," dodal.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.