McLaren v Mugellu příliš velké novinky jako většina ostatních soupeřů v čele s Ferrari nenasadil. Jeho práce v boxech však vzbuzovala podezření na to, že testuje inovativní systém nastavování brzdových kanálků. Mimoto také krátce vyjel s vyšší verzí nosu.
McLaren do sezóny vstoupil s nejrychlejším vozem, v dalších závodech však jeho konkurenceschopnost vadla a na voze se objevovaly jen drobné úpravy. K testům do Mugella přijel s rezervními piloty Oliverem Turveyem a Garym Paffettem. Tvrdil, že stejně žádné velké novinky testovat nebude. Nebyla to až tak pravda, jedna nám unikla.
Ve čtvrtek se na chvilinku na voze MP4-27 objevil nový vyšší nos. Většina konkurence se letos rozhodla jít cestou maximální výšky s ošklivým schodem. McLaren zůstal u loňského řešení, výhody výše posazeného nosu si však uvědomuje.
Byť tvrdil, že kvůli svému designu není v nevýhodě (více v článku Whitmarsh byl svými designéry znovu ujištěn: Na nose McLarenu není nic špatného), v Mugellu si vyzkoušel velkou změnu. Špička nosu byla výrazně výše, prvek nepůsobí již tak ladně, v jeho zadní části se však ošklivý schod naštěstí neobjevil.
Nová verze nosu, kterou si ve čtvrtek v Mugellu na chvíli vyzkoušel McLaren
Během našich reportáží z testů jsme několikrát upozorňovali na podivné chování mechaniků, kteří během zastávek v boxech neměnili pouze pneumatiky, ale dva z nich vždy něco nastavovali v horní části krytu motoru. Vzniká otázka, co dělali a co tým z Wokingu vlastně zkoušel?
Přesnou odpověď zatím neznáme, spekuluje se však o tom, že na svém voze již od Číny zkouší systém, který umožňuje regulovat průtok vzduchu brzdovými kanálky a zahřívání pneumatik. McLaren byl v kvalifikacích vždy rychlý, ale v závodech po změně teplot a bez možnosti upravovat vozy kvůli pravidlům parc fermé jeho konkurenceschopnost klesala. Možnost upravovat teplotu kolem pneumatik by (nejen) mu přišla velmi vhod.
Systém by však nesměl nastavovat pilot z kokpitu, jelikož brzdové kanálky tvoří aerodynamickou součást vozu. Pokud v tom nebude schován ještě další trik, průtok vzduchu by musel nastavit vždy mechanik během zastávky v boxech, což by však mohlo nežádoucím způsobem prodlužovat zastávky v boxech.
Tento víkend v Barceloně bychom se měli dozvědět více o tom, jakou inovaci McLaren skrývá ve svém voze.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.