McLaren v Mugellu příliš velké novinky jako většina ostatních soupeřů v čele s Ferrari nenasadil. Jeho práce v boxech však vzbuzovala podezření na to, že testuje inovativní systém nastavování brzdových kanálků. Mimoto také krátce vyjel s vyšší verzí nosu.
McLaren do sezóny vstoupil s nejrychlejším vozem, v dalších závodech však jeho konkurenceschopnost vadla a na voze se objevovaly jen drobné úpravy. K testům do Mugella přijel s rezervními piloty Oliverem Turveyem a Garym Paffettem. Tvrdil, že stejně žádné velké novinky testovat nebude. Nebyla to až tak pravda, jedna nám unikla.
Ve čtvrtek se na chvilinku na voze MP4-27 objevil nový vyšší nos. Většina konkurence se letos rozhodla jít cestou maximální výšky s ošklivým schodem. McLaren zůstal u loňského řešení, výhody výše posazeného nosu si však uvědomuje.
Byť tvrdil, že kvůli svému designu není v nevýhodě (více v článku Whitmarsh byl svými designéry znovu ujištěn: Na nose McLarenu není nic špatného), v Mugellu si vyzkoušel velkou změnu. Špička nosu byla výrazně výše, prvek nepůsobí již tak ladně, v jeho zadní části se však ošklivý schod naštěstí neobjevil.
Nová verze nosu, kterou si ve čtvrtek v Mugellu na chvíli vyzkoušel McLaren
Během našich reportáží z testů jsme několikrát upozorňovali na podivné chování mechaniků, kteří během zastávek v boxech neměnili pouze pneumatiky, ale dva z nich vždy něco nastavovali v horní části krytu motoru. Vzniká otázka, co dělali a co tým z Wokingu vlastně zkoušel?
Přesnou odpověď zatím neznáme, spekuluje se však o tom, že na svém voze již od Číny zkouší systém, který umožňuje regulovat průtok vzduchu brzdovými kanálky a zahřívání pneumatik. McLaren byl v kvalifikacích vždy rychlý, ale v závodech po změně teplot a bez možnosti upravovat vozy kvůli pravidlům parc fermé jeho konkurenceschopnost klesala. Možnost upravovat teplotu kolem pneumatik by (nejen) mu přišla velmi vhod.
Systém by však nesměl nastavovat pilot z kokpitu, jelikož brzdové kanálky tvoří aerodynamickou součást vozu. Pokud v tom nebude schován ještě další trik, průtok vzduchu by musel nastavit vždy mechanik během zastávky v boxech, což by však mohlo nežádoucím způsobem prodlužovat zastávky v boxech.
Tento víkend v Barceloně bychom se měli dozvědět více o tom, jakou inovaci McLaren skrývá ve svém voze.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.