HRT nastoupí k domácímu závodu v Barceloně poté, co vynechalo testování v Mugellu minulý týden. Díky tomu se cítí lépe odpočaté a pro tento víkend dokonce hlásí určitá vylepšení svého monopostu F112.
Španělský tým se minulý týden rozhodl vynechat testování, aby se v klidu přestěhoval do svého nového hlavního sídla v Madridu a zkonsolidoval své síly před domácím závodem. Podle svého šéfa Luise Péreze-Saly díky tomu budou lépe připraveni na další závody.
"Po prvních čtyřech závodech míříme k tomu dalšímu mnohem klidnější. Přijedeme lépe zorganizování a připraveni poté, co jsme si v týdnu trochu odpočinuli. Do Montmela vezeme některá vylepšení a doufáme, že nás posunou v oblasti výkonnosti a spolehlivosti kupředu," říká Pérez-Sala.
Rozhodnutí netestovat v Mugella společně s ostatními týmy F1 bylo správné i podle pilota Pedra de la Rosy: "Nejezdit do Mugella nebylo jednoduché rozhodnutí, bylo však důležité poprvé zavítat do hlavního sídla a v klidu pracovat, protože to bylo poprvé, co se mé auto dostalo do Evropy. Mechanici měli poprvé možnost vůz rozebrat, postavit a znovu složit."
Jean Todt na návštěvě týmu HRT v jeho novém sídle (foto: HRT F1 Team)
Do nové centrály týmu Caja Mágica v Madridu v pátek zavítal na návštěvu prezident FIA Jean Todt. Vysvětlili mu, jaké novinky chystají pro vůz F112 do Barcelony a Pérez-Sala a výkonný ředitel týmu Saúl Ruiz de Marcos jej vzali na prohlídku od kanceláří pro vedení až po dílnu, kde pracovali mechanici.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.