HRT nastoupí k domácímu závodu v Barceloně poté, co vynechalo testování v Mugellu minulý týden. Díky tomu se cítí lépe odpočaté a pro tento víkend dokonce hlásí určitá vylepšení svého monopostu F112.
Španělský tým se minulý týden rozhodl vynechat testování, aby se v klidu přestěhoval do svého nového hlavního sídla v Madridu a zkonsolidoval své síly před domácím závodem. Podle svého šéfa Luise Péreze-Saly díky tomu budou lépe připraveni na další závody.
"Po prvních čtyřech závodech míříme k tomu dalšímu mnohem klidnější. Přijedeme lépe zorganizování a připraveni poté, co jsme si v týdnu trochu odpočinuli. Do Montmela vezeme některá vylepšení a doufáme, že nás posunou v oblasti výkonnosti a spolehlivosti kupředu," říká Pérez-Sala.
Rozhodnutí netestovat v Mugella společně s ostatními týmy F1 bylo správné i podle pilota Pedra de la Rosy: "Nejezdit do Mugella nebylo jednoduché rozhodnutí, bylo však důležité poprvé zavítat do hlavního sídla a v klidu pracovat, protože to bylo poprvé, co se mé auto dostalo do Evropy. Mechanici měli poprvé možnost vůz rozebrat, postavit a znovu složit."
Jean Todt na návštěvě týmu HRT v jeho novém sídle (foto: HRT F1 Team)
Do nové centrály týmu Caja Mágica v Madridu v pátek zavítal na návštěvu prezident FIA Jean Todt. Vysvětlili mu, jaké novinky chystají pro vůz F112 do Barcelony a Pérez-Sala a výkonný ředitel týmu Saúl Ruiz de Marcos jej vzali na prohlídku od kanceláří pro vedení až po dílnu, kde pracovali mechanici.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.