Bitva o vítězství ve Velké ceně Španělska bude podle Lewise Hamiltona široce otevřena, bez šance nebude samozřejmě ani jeho McLaren.
"Naše výkonnost v Barceloně během zimních testů vypadala slibně - ale forma se v této sezóně stále velmi obtížně odhaduje, takže je těžké předpovědět, kdo bude příští víkend na čele," uvádí Hamilton, který zde loni dojel po těsném souboji se Sebastianem Vettelem těsně druhý.
"Loni jsme zde nicméně zažili skvělý závod - tlačil jsem na Sebastiana celou dobu až do cíle. Myslím, že letos máme ve srovnání s minulým rokem silnější auto, takže doufám v další povedený závod."
Pilot McLarenu v Barceloně loni doplatil na příliš krátké převody, které mu neumožnily předjet na rovince Vettela ani s využitím DRS. Letos bude podle Hamiltona předjíždění opět obtížné, což může zkomplikovat pneumatikové strategie a vyvážení mezi kvalifikační a závodní formou.
"Bude zajímavé sledovat, jak snadné bude letos předjíždění. Zde to vždy bylo obtížné, na což jsem ostatně přišel loni, ale opravdu doufám, že kombinace DRS a KERSu to o něco ulehčí," vysvětluje druhý muž letošního šampionátu.
Lewis Hamilton v Bahrajnu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jeho šéf Martin Whitmarsh očekává, že Barcelona poskytne realističtější obrázek toho, jak by se mohl vyvíjet zbytek sezóny: "Barcelona by všem týmům měla lépe objasnit, jak se chovají pneumatiky v typických evropských závodních podmínkách. Stále se však bude hodně co učit."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.