O prvním květnovém víkendu odstartuje přelomový ročník Světové série Renault - Formula Renault 3.5 na španělském okruhu Motorland Aragon. Na startu nebude chybět český tým Lotus s jezdeckou sestavou ve složení Richie Stanaway a Marco Sorensen.
Po úspěšných třech oficiálních testech formule Renault 3.5 vypukne sezóna Světové série Renault (WSbR) 2012 ve dnech 4. až 6. května prvním podnikem na španělském okruhu Motorland Aragon. Právě zde se odehrály poslední předsezónní testy, kde se český tým Lotus pohyboval na samotném vrcholu výsledkové listiny.
Ve startovní listině je celkem třináct týmů, tedy šestadvacet jezdců, kteří budou bojovat o celkové prvenství v devíti podnicích. Nově zavítají účastníci Světové série Renault do Ruska. Vrcholem bude květnový závod v ulicích Monaka, kde bude český tým startovat po boku šampionátu vozů Formule 1.
V letošní sezóně nasadil promotér nejsilnější a nejprestižnější kategorie Světové série Renault nové monoposty, které jsou výkonnější a o další stupeň se přiblížily Formuli 1. V tomto formulovém šampionátu působila ostatně celá řada pilotů F1: Fernando Alonso (šampion sezóny 1999), Narain Karthikeyan (2002), Heikki Kovalainen (vicemistr 2003), Robert Kubica (šampion 2005), Sebastian Vettel (2006), Jaime Alguersuari (2009), Kamuj Kobajaši (šampion dvoulitrové třídy 2005), Pastor Maldonado (třetí v roce 2006), Karun Chandhok (2005), Daniel Ricciardo (vicemistr 2011) či Jean-Eric Vergne (2011).
Novinkou je osmiválcový motor připravovaný britskou společností Zytek, zadní křídlo s pohyblivou klapkou pro snížení odporu (DRS) nebo nové karbonové brzdy.
Českou stáj čeká v letošním roce druhá sezóna. Jezdci Richie Stanaway a Marco Sorensen však budou patřit k nováčkům. I přes tento handicap se v oficiálních předsezónních testech pohyboval tým Lotus s Novozélanďanem a Dánem za volanty černo-zlatých monopostů na samotném čele.
Víkend na španělském okruhu vypukne v pátek volnými tréninky. V sobotu čeká na jezdce první kvalifikace od 9:50 hod, která rozhodne o postavení na startu prvního závodu, jenž startuje ve 14:30. Stejný scénář čeká pro účastníky prvního podniku také v neděli.
Sobotní závod můžete sledovat v přímém přenosu na stanici Eurosport od 14:30 hod. Druhý závod vysílá stejný kanál v sestřihu v neděli od 19:30 hod.
Richie Stanaway v barvách českého Lotusu (foto: Paollo Pelegrini/BPA)
Richie Stanaway: "Po dlouhé zimní přestávce se všichni těšíme na první závodní víkend. Už se nemohu dočkat, až to všechno vypukne. Doufám, že bude v mých silách získat co možná nejvíce bodů hned na začátek letošní sezóny."
Marco Sorensen: "Velmi se těším na první kvalifikaci a závody. Bude zajímavé sledovat, jak si budeme počínat. Jsme velmi silný tým a máme šanci na dobrý výsledek. Před závodem jsem trénoval nejen fyzickou kondici ale také psychiku, což mi hodně pomohlo k aktuální pohodě."
Live timing naleznete zde.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.