Vývoj bude letos podle Romaina Grosjeana pro úspěch Lotusu klíčový. Týmu se podařilo postavit dobré auto, které má potenciál pro další rozvoj výkonnosti - na rozdíl od svého předchůdce R31 s výfuky ústícími v přední části vozu.
Francouzský pilot dobrou formu potvrdil ve středu i ve čtvrtek v Mugellu, kdy se se svým vozem Lotus E20 dostal do čela výsledkových listin. Další vývoj vozu bude podle něj velmi důležitý pro to, aby mohl o vítězství pravidelně bojovat se svými soupeři z Red Bullu, McLarenu a Mercedesu. Příští týden se v Barceloně dočká mnoha vylepšení.
"Vývoj je letos klíčový. Myslím, že v Číně jsme viděli, že když získáte jednu desetinu, posunujete se s vozem na roštu o pět míst vpřed. Snažíme se z auta dostat všechno, co jen můžeme. Připravujeme rozsáhlé vylepšení, což je dobré vědět," uvádí Grosjean.
Potvrdil, že tým nyní vozu E20 nyní rozumí lépe, než před testem v Mugellu, což se týká i jeho základních věcí: "Nyní máme jasněji ohledně základu, s nímž chceme začít. Od první velké ceny to skutečně nebylo 100%, nyní však víme, co chceme na vůz dostat, víme, kde chceme začít - a to je dobré. V Mugellu jsme mohli potvrdit, že máme ten správný nástroj."
Romain Grosjean ovládl výsledkové listiny v Mugellu (foto: Lotus F1 Team)
Rozhodující bude v Barceloně počasí a Grosjean přiznává, že se jejich auto chová lépe v teplejších podmínkách: "Sákhír byl reálnějším okruhem z pohledu teplot, kterých bychom se mohli dočkat po příchodu léta. Zdá se, že E20 funguje lépe, když je tepleji, spíše než když je chladno."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.