Vývoj bude letos podle Romaina Grosjeana pro úspěch Lotusu klíčový. Týmu se podařilo postavit dobré auto, které má potenciál pro další rozvoj výkonnosti - na rozdíl od svého předchůdce R31 s výfuky ústícími v přední části vozu.
Francouzský pilot dobrou formu potvrdil ve středu i ve čtvrtek v Mugellu, kdy se se svým vozem Lotus E20 dostal do čela výsledkových listin. Další vývoj vozu bude podle něj velmi důležitý pro to, aby mohl o vítězství pravidelně bojovat se svými soupeři z Red Bullu, McLarenu a Mercedesu. Příští týden se v Barceloně dočká mnoha vylepšení.
"Vývoj je letos klíčový. Myslím, že v Číně jsme viděli, že když získáte jednu desetinu, posunujete se s vozem na roštu o pět míst vpřed. Snažíme se z auta dostat všechno, co jen můžeme. Připravujeme rozsáhlé vylepšení, což je dobré vědět," uvádí Grosjean.
Potvrdil, že tým nyní vozu E20 nyní rozumí lépe, než před testem v Mugellu, což se týká i jeho základních věcí: "Nyní máme jasněji ohledně základu, s nímž chceme začít. Od první velké ceny to skutečně nebylo 100%, nyní však víme, co chceme na vůz dostat, víme, kde chceme začít - a to je dobré. V Mugellu jsme mohli potvrdit, že máme ten správný nástroj."
Romain Grosjean ovládl výsledkové listiny v Mugellu (foto: Lotus F1 Team)
Rozhodující bude v Barceloně počasí a Grosjean přiznává, že se jejich auto chová lépe v teplejších podmínkách: "Sákhír byl reálnějším okruhem z pohledu teplot, kterých bychom se mohli dočkat po příchodu léta. Zdá se, že E20 funguje lépe, když je tepleji, spíše než když je chladno."
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.