MUGELLO - TESTOVÁNÍ; Ferrari během prvních dvou dní testů v Mugellu moc novinek na voze nepředvedlo. Dnes se za volant vrací Fernando Alonso, který by měl před evropskými závody vyzkoušet některé z nových dílů.
Ferrari si během testů zatím hrálo s koncovkami výfuků, které znovu vrátilo do Acer kanálů, kde se původně nacházeli v předsezónních testech. Jinak jsme si zatím na monopostu F2012 moc novinek nevšimli, protože se italský tým zaměřoval zejména na zlepšení práce s pneumatikami.
"Dnešek byl užitečný, pro mě i pro tým, přestože jsme jezdili s vozem, který byl téměř stejný jako ten, s nímž jsem jezdil v Bahrajnu," potvrdil po středečním testování Felipe Massa, jenž v Mugellu dostal šanci pouze jeden den.
"Pracovali jsme hlavně na pneumatikách, studovali jejich chování na krátkých a dlouhých vzdálenostech a také jsme se podívali na několik aerodynamických komponentů, stejně jako na různá nastavení vozu," pokračuje brazilský pilot.
Podle něj bychom se ale větších novinek včetně přepracovaných výfuků měli dočkat ve čtvrtek, v poslední den testů, kdy se za volant posadí opět Alonso: "Prošli jsme téměř celý program a zítra bude na Fernandovi, aby experimentoval s některými novými díly, které jsme připravili pro začátek evropské části sezóny."
Felipe Massa se velkých novinek na voze v Mugellu nedočkal (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari podle Massy činí pokroky a lépe rozumí problémům, které měly negativní dopad na jejich výkonnost v úvodu sezóny: "Je jasné, že musíme co nejdříve učinit pokrok, pokud chceme být konkurenceschopní.
Důvěrou mě naplňuje práce, kterou jsme v těchto posledních týdnech odvedli. Ale až do Barcelony nezjistíme, zda jsme opravdu dosáhli našich cílů. Můžeme si být jisti, že ostatní týmy také usilovně pracovaly, pokud tedy chceme udělat pokrok, budeme muset výrazně poskočit vpřed z pohledu výkonnosti.
Šampionát je velmi dlouhý, my však musíme během příštích tří či pěti závodů dohnat to, co jsme ztratili, máme-li naplnit naše cíle - to je klíčový moment pro zlepšení naší situace," dodává pilot Ferrari, jenž letos získal zatím jen dva body.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.