MUGELLO - TESTOVÁNÍ; Ferrari během prvních dvou dní testů v Mugellu moc novinek na voze nepředvedlo. Dnes se za volant vrací Fernando Alonso, který by měl před evropskými závody vyzkoušet některé z nových dílů.
Ferrari si během testů zatím hrálo s koncovkami výfuků, které znovu vrátilo do Acer kanálů, kde se původně nacházeli v předsezónních testech. Jinak jsme si zatím na monopostu F2012 moc novinek nevšimli, protože se italský tým zaměřoval zejména na zlepšení práce s pneumatikami.
"Dnešek byl užitečný, pro mě i pro tým, přestože jsme jezdili s vozem, který byl téměř stejný jako ten, s nímž jsem jezdil v Bahrajnu," potvrdil po středečním testování Felipe Massa, jenž v Mugellu dostal šanci pouze jeden den.
"Pracovali jsme hlavně na pneumatikách, studovali jejich chování na krátkých a dlouhých vzdálenostech a také jsme se podívali na několik aerodynamických komponentů, stejně jako na různá nastavení vozu," pokračuje brazilský pilot.
Podle něj bychom se ale větších novinek včetně přepracovaných výfuků měli dočkat ve čtvrtek, v poslední den testů, kdy se za volant posadí opět Alonso: "Prošli jsme téměř celý program a zítra bude na Fernandovi, aby experimentoval s některými novými díly, které jsme připravili pro začátek evropské části sezóny."
Felipe Massa se velkých novinek na voze v Mugellu nedočkal (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari podle Massy činí pokroky a lépe rozumí problémům, které měly negativní dopad na jejich výkonnost v úvodu sezóny: "Je jasné, že musíme co nejdříve učinit pokrok, pokud chceme být konkurenceschopní.
Důvěrou mě naplňuje práce, kterou jsme v těchto posledních týdnech odvedli. Ale až do Barcelony nezjistíme, zda jsme opravdu dosáhli našich cílů. Můžeme si být jisti, že ostatní týmy také usilovně pracovaly, pokud tedy chceme udělat pokrok, budeme muset výrazně poskočit vpřed z pohledu výkonnosti.
Šampionát je velmi dlouhý, my však musíme během příštích tří či pěti závodů dohnat to, co jsme ztratili, máme-li naplnit naše cíle - to je klíčový moment pro zlepšení naší situace," dodává pilot Ferrari, jenž letos získal zatím jen dva body.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.