MUGELLO - TESTOVÁNÍ; Ferrari během prvních dvou dní testů v Mugellu moc novinek na voze nepředvedlo. Dnes se za volant vrací Fernando Alonso, který by měl před evropskými závody vyzkoušet některé z nových dílů.
Ferrari si během testů zatím hrálo s koncovkami výfuků, které znovu vrátilo do Acer kanálů, kde se původně nacházeli v předsezónních testech. Jinak jsme si zatím na monopostu F2012 moc novinek nevšimli, protože se italský tým zaměřoval zejména na zlepšení práce s pneumatikami.
"Dnešek byl užitečný, pro mě i pro tým, přestože jsme jezdili s vozem, který byl téměř stejný jako ten, s nímž jsem jezdil v Bahrajnu," potvrdil po středečním testování Felipe Massa, jenž v Mugellu dostal šanci pouze jeden den.
"Pracovali jsme hlavně na pneumatikách, studovali jejich chování na krátkých a dlouhých vzdálenostech a také jsme se podívali na několik aerodynamických komponentů, stejně jako na různá nastavení vozu," pokračuje brazilský pilot.
Podle něj bychom se ale větších novinek včetně přepracovaných výfuků měli dočkat ve čtvrtek, v poslední den testů, kdy se za volant posadí opět Alonso: "Prošli jsme téměř celý program a zítra bude na Fernandovi, aby experimentoval s některými novými díly, které jsme připravili pro začátek evropské části sezóny."
Felipe Massa se velkých novinek na voze v Mugellu nedočkal (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari podle Massy činí pokroky a lépe rozumí problémům, které měly negativní dopad na jejich výkonnost v úvodu sezóny: "Je jasné, že musíme co nejdříve učinit pokrok, pokud chceme být konkurenceschopní.
Důvěrou mě naplňuje práce, kterou jsme v těchto posledních týdnech odvedli. Ale až do Barcelony nezjistíme, zda jsme opravdu dosáhli našich cílů. Můžeme si být jisti, že ostatní týmy také usilovně pracovaly, pokud tedy chceme udělat pokrok, budeme muset výrazně poskočit vpřed z pohledu výkonnosti.
Šampionát je velmi dlouhý, my však musíme během příštích tří či pěti závodů dohnat to, co jsme ztratili, máme-li naplnit naše cíle - to je klíčový moment pro zlepšení naší situace," dodává pilot Ferrari, jenž letos získal zatím jen dva body.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.