Mika Salo důvěřuje svému krajanovi, Kimimu Räikkönenovi. Podle něj bude mít Kimi se svým Lotusem ještě co říci v boji o titul roku 2012.
Návrat Kimiho Räikkönena do F1 je minimálně od VC Bahrajnu považován za zdařilý. V jeho čtvrtém závodu pro Lotus dojel mistr světa z roku 2007 poprvé po svém návratu do královny motorsportu na bedně. Na vítězného Sebastiana Vettela navíc Fin po zajímavém duelu ztratil pouze 3 vteřiny.
Díky třetímu místu Romaina Grosjeana navíc tým Lotus bodoval letos poprvé s oběma vozy. V bodování mezi týmy je bývalý tým Renaultu na třetím místě za TOP týmy Red Bull a McLaren. Se začátkem evropské části sezony by jak Kimi tak i Romain rádi pokračovali v pozitivním trendu a zabojovali o další podiová umístění.
Mika Salo (vlevo) v roce 2001 se svým kolegou u Toyoty, Allanem McNishem
Stále více lidí pohybujících se v F1 více důvěřuje týmu kolem Erica Boulliera. Bývalý pilot F1, Mika Salo, s Lotusem počítá i co se bojů o letošní šampionát týče: "Lotus byl doposud nejkonstantnějším týmem. Byli rychlí na každém typu trati," řekl Fin pro Speed TV. Pro další průběh sezony Mika počítá hlavně se svým krajanem, Kimim Räikkönenem. "Kimiho situace je velice nadějná. Nevylučoval bych ani možnost, že bude bojovat o titul až do konce sezony," pokračuje pilot, který v F1 závodil mezi roky 1994 a 2002 a krom jiného hájil i barvy Ferrari.
Předpokladem k tomu podle Sala je, že "Lotus bude do puntíku držet krok ve vývoji s konkurencí." Během testu v Mugellu by se na Lotusu E20 měly objevit nějaké nové díly. V úterý se za volantem objeví Jerome D'Ambrosio. Kimi by měl testovat ve středu a Romain ve čtvrtek.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.