Lotus po úspěchu v Bahrajnu, kde Kimi Räikkönen s Romainem Grosjeanem obsadili druhou a třetí příčku, věří, že udrží tempo s nejrychlejšími týmy. Podle Alana Permana může být jejich monopost E20 rychlý kdekoliv.
Lotus prokazoval záblesky skvělé formy již v předchozích závodech, z různých důvodů (spolehlivost, postartovní kolize, počasí, penalizace) se mu však nedařilo získat dobrý výsledek. Dočkal se až minulý víkend v Bahrajnu, což je podle ředitele provozu na dráze Alana Permana důkazem, že na to mají a podobný výkon mohou zopakovat i v dalších závodech.
"Není pochyb o tom, že to vypadalo nadějně po celý rok a říkali jsme, že úspěch přijde - a přišel. Měli jsme slušný bezproblémový závod, nepokazili jsme strategii," uvádí Permane pro Autosport.
"Předvedli jsme, že auto je rychlé a myslím, že rychlí můžeme být kdekoliv. Známe své slabé stránky, což je rychlost v pomalých zatáčkách, trakce a podobné věci, s vozem však jsme velmi spokojeni ve středně-rychlých a rychlých zatáčkách," pokračuje.
Šéf týmu Eric Boullier přiznává, že před posledním závodem již byli trochu frustrováni: "Někdy se nedaří, proto se u nás po prvních třech závodech hromadily frustrace. Tento víkend probíhal dobře a neměli jsme žádné problémy. Trochu jsme zariskovali se strategií [pneumatik], ale vyšlo to... Pomohlo nám počasí, teplota byla vyšší a vyhovovala našemu autu."
Lotus se v Bahrajnu konečně dočkal kýženého úspěchu (foto: Lotus F1 Team)
"Myslím, že v prvních třech závodech jsme se snažili všechno kombinovat, aby celý stroj šlapal, což není na začátku sezóny nikdy jednoduché, a nikdy to není jednoduché, když vyměníte oba piloty. Ale všichni se nyní již znají a lépe pracují. Také piloti: poslední dva roky v F1 nepůsobili, potřebovali se do toho také dostat, což se jim podle mě nyní povedlo," dodává Boullier.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.