Lotus po úspěchu v Bahrajnu, kde Kimi Räikkönen s Romainem Grosjeanem obsadili druhou a třetí příčku, věří, že udrží tempo s nejrychlejšími týmy. Podle Alana Permana může být jejich monopost E20 rychlý kdekoliv.
Lotus prokazoval záblesky skvělé formy již v předchozích závodech, z různých důvodů (spolehlivost, postartovní kolize, počasí, penalizace) se mu však nedařilo získat dobrý výsledek. Dočkal se až minulý víkend v Bahrajnu, což je podle ředitele provozu na dráze Alana Permana důkazem, že na to mají a podobný výkon mohou zopakovat i v dalších závodech.
"Není pochyb o tom, že to vypadalo nadějně po celý rok a říkali jsme, že úspěch přijde - a přišel. Měli jsme slušný bezproblémový závod, nepokazili jsme strategii," uvádí Permane pro Autosport.
"Předvedli jsme, že auto je rychlé a myslím, že rychlí můžeme být kdekoliv. Známe své slabé stránky, což je rychlost v pomalých zatáčkách, trakce a podobné věci, s vozem však jsme velmi spokojeni ve středně-rychlých a rychlých zatáčkách," pokračuje.
Šéf týmu Eric Boullier přiznává, že před posledním závodem již byli trochu frustrováni: "Někdy se nedaří, proto se u nás po prvních třech závodech hromadily frustrace. Tento víkend probíhal dobře a neměli jsme žádné problémy. Trochu jsme zariskovali se strategií [pneumatik], ale vyšlo to... Pomohlo nám počasí, teplota byla vyšší a vyhovovala našemu autu."
Lotus se v Bahrajnu konečně dočkal kýženého úspěchu (foto: Lotus F1 Team)
"Myslím, že v prvních třech závodech jsme se snažili všechno kombinovat, aby celý stroj šlapal, což není na začátku sezóny nikdy jednoduché, a nikdy to není jednoduché, když vyměníte oba piloty. Ale všichni se nyní již znají a lépe pracují. Také piloti: poslední dva roky v F1 nepůsobili, potřebovali se do toho také dostat, což se jim podle mě nyní povedlo," dodává Boullier.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.