Kontroverzní rozhodnutí nepotrestat agresivní bránění pozice Nica Rosberga vůči Hamiltonovi a Alonsovi ve Velké ceně Bahrajnu je stále tématem, díky kterému to vře nejen mezi fanoušky, ale také v paddocku Formule 1.
V obou případech (s Hamiltonem v 10. a Alonsem ve 24. kole) Rosberg zajel při bránění své pozice na vnitřku za bílou čáru a oba jezdce tak vytlačil z tratě. Článek 20.4 ve sportovních pravidlech praví, že není povolen žádný manévr či změna směru, která by měla za následek vytlačení auta z tratě.
V případě střetu s Hamiltonem je jasně patrné, proč komisaři rozhodli, že Rosberg neměnil směr jízdy a byl po celou dobu před vozem McLarenu. Problematičtější je to při pohledu na souboj s Alonsem. Komisaři tam dokonce museli použít záběry přímo ze Španělova vozu, než došli k jasnému závěru.
Jenže už při závodě se Alonso nechal slyšet do týmového rádia: "Vytlačil mě z tratě! Musíte nechat prostor! Vždycky musíte nechat nějaký prostor!"
Toto pravidlo však nikde napsané není. Prostor musí bránící se pilot nechat až po jednom obranném manévru při návratu do ideální stopy. Můžete si tedy myslet, že Rosbergovo jednání bylo nefér a příliš nebezpečné, nicméně komisaři neměli žádné pravidlo, podle kterého by mohli Rosberga potrestat.
Neexistuje žádné pravidlo, které říká, že musíte rivalovi ponechat místo, pokud však není vedle vás. V tu chvíli však vyvstává otázka - jak blízko vedle vás musí být?
Podle některých není rozdíl v tom, když jste vedle sebe nebo když jeden z jedzců jede vnitřkem, dostane se na půl cesty a oba kolidují. Potom to dopadá tak, že jeden říká: Nenechal jsi mi dost místa! a druhý odvětí: Nebyl jsi dostatečně blízko!
Komisaři tyto situace řeší i na základě rychlostních rozdílů mezi vozy během incidentu a dalších podobných záležitostí. Nyní ale nastává další problém. Článek 20.2 totiž říká, že pilot musí vždy využívat trať. Což Hamilton neudělal.
A proto byl Rosberg v právu, když do týmového rádia hlásil: "Předjel mě a byl mimo trať!" Proč tedy nebyl penalizován Hamilton? Podle traťových komisařů tím Hamilton nezískal žádnou výhodu. Přesto - využil nepovolaných prostředků a dostal se před soupeře... Takto podle BBC reagovali i někteří z předních jezdců dosavadního šampionátu.
Problémem je zde samotný okruh v Bahrajnu. Jezdci vědí, že i když vyjednou mimo trať, je to bezpečné, protože nenajednou na trávu ani nenarazí do zdi. Pokud by tam byla tráva, Hamilton by nebyl schopen tento manévr vůbec provést a Alonso by ze souboje vycouval dříve. A stejně tak by jim možná Rosberg nechal více místa.
Tohle vše museli komisaři zvážit a došli k názoru, že potrestání Hamiltona by bylo za daných okolností příliš kruté.
Pravdou zůstává, že někteří jezdci věří, že měl být penalizován Hamilton, někteří zase, že Rosberg. A Alonso říká, že rozhodnutí komisařů povoluje jezdcům předjíždět mimo trať a vytlačovat své soupeře dle libosti.
Tento incident bude znovu probírán na poradě jezdců. A proto bude toto setkání jezdců na mítinku v Barceloně velmi zajímavé.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.