Sedminásobný světový šampion F1, Michael Schumacher, si po závodu v Bahrajnu postěžoval na pneumatiky Pirelli. Podle dříve suverénního Němce by totiž pneumatiky neměly hrát až tak zásadní roli při vývoji jednotlivých Grand Prix.
O tom, že se Michael Schumacher po závodu v Bahrajnu pustil do kritiky výrobce pneumatik, jsme psali zde. K tomu se teď vyjádřil i Gary Anderson, uznávaný odborník ve světě F1 a bývalý člen několika týmů, ve svém sloupku pro BBC.
"Bylo zajímavé poslouchat, jak si Michael Schumacher naříká na pneumatiky Pirelli. On je profesionálním jezdcem, v dnešní době je to hlavně o tom, jak se dokážete postarat o pneumatiky. Dosáhnete toho především správným nastavením auta."
"Ještě v době, kdy jsem v rámci Jordanu na začátku tisíciletí spolupracoval s Bridgestonem - to bylo uprostřed války mezi Michelinem a Bridgestonem, tak měl Michael Schumacher a Ferrari k dispozici pneumatiky, na které se lidé z ostatních týmů nemohli ani podívat.
Ty pneumatiky stály tolik peněz, že si Bridgestone zkrátka nemohl dovolit je dodávat všem týmům. Kdykoliv jsme dostali možnost zajet rychlé kolo alespoň na derivátech těchto gum, tak byly naše časy na kolo o hodně, ale opravdu hodně, lepší."
"Je trošku smutné, že Michael teď vidí věci opačně, spousta z jeho převahy byla v těch dobách totiž založena na fungujícím vztahu s Ferrari a Bridgestonem. Byl to ale vztah, ke kterému nikdo jiný neměl přístup."
"V dnešní době máme standardizované pneumatiky a je pouze na něm a Mercedesu, aby je donutili správně spolupracovat. Už to není na dodavateli," uzavřel zajímavé povídání Gary Anderson.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.