Sedminásobný světový šampion F1, Michael Schumacher, si po závodu v Bahrajnu postěžoval na pneumatiky Pirelli. Podle dříve suverénního Němce by totiž pneumatiky neměly hrát až tak zásadní roli při vývoji jednotlivých Grand Prix.
O tom, že se Michael Schumacher po závodu v Bahrajnu pustil do kritiky výrobce pneumatik, jsme psali zde. K tomu se teď vyjádřil i Gary Anderson, uznávaný odborník ve světě F1 a bývalý člen několika týmů, ve svém sloupku pro BBC.
"Bylo zajímavé poslouchat, jak si Michael Schumacher naříká na pneumatiky Pirelli. On je profesionálním jezdcem, v dnešní době je to hlavně o tom, jak se dokážete postarat o pneumatiky. Dosáhnete toho především správným nastavením auta."
"Ještě v době, kdy jsem v rámci Jordanu na začátku tisíciletí spolupracoval s Bridgestonem - to bylo uprostřed války mezi Michelinem a Bridgestonem, tak měl Michael Schumacher a Ferrari k dispozici pneumatiky, na které se lidé z ostatních týmů nemohli ani podívat.
Ty pneumatiky stály tolik peněz, že si Bridgestone zkrátka nemohl dovolit je dodávat všem týmům. Kdykoliv jsme dostali možnost zajet rychlé kolo alespoň na derivátech těchto gum, tak byly naše časy na kolo o hodně, ale opravdu hodně, lepší."
"Je trošku smutné, že Michael teď vidí věci opačně, spousta z jeho převahy byla v těch dobách totiž založena na fungujícím vztahu s Ferrari a Bridgestonem. Byl to ale vztah, ke kterému nikdo jiný neměl přístup."
"V dnešní době máme standardizované pneumatiky a je pouze na něm a Mercedesu, aby je donutili správně spolupracovat. Už to není na dodavateli," uzavřel zajímavé povídání Gary Anderson.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.