Sedminásobný světový šampion F1, Michael Schumacher, si po závodu v Bahrajnu postěžoval na pneumatiky Pirelli. Podle dříve suverénního Němce by totiž pneumatiky neměly hrát až tak zásadní roli při vývoji jednotlivých Grand Prix.
O tom, že se Michael Schumacher po závodu v Bahrajnu pustil do kritiky výrobce pneumatik, jsme psali zde. K tomu se teď vyjádřil i Gary Anderson, uznávaný odborník ve světě F1 a bývalý člen několika týmů, ve svém sloupku pro BBC.
"Bylo zajímavé poslouchat, jak si Michael Schumacher naříká na pneumatiky Pirelli. On je profesionálním jezdcem, v dnešní době je to hlavně o tom, jak se dokážete postarat o pneumatiky. Dosáhnete toho především správným nastavením auta."
"Ještě v době, kdy jsem v rámci Jordanu na začátku tisíciletí spolupracoval s Bridgestonem - to bylo uprostřed války mezi Michelinem a Bridgestonem, tak měl Michael Schumacher a Ferrari k dispozici pneumatiky, na které se lidé z ostatních týmů nemohli ani podívat.
Ty pneumatiky stály tolik peněz, že si Bridgestone zkrátka nemohl dovolit je dodávat všem týmům. Kdykoliv jsme dostali možnost zajet rychlé kolo alespoň na derivátech těchto gum, tak byly naše časy na kolo o hodně, ale opravdu hodně, lepší."
"Je trošku smutné, že Michael teď vidí věci opačně, spousta z jeho převahy byla v těch dobách totiž založena na fungujícím vztahu s Ferrari a Bridgestonem. Byl to ale vztah, ke kterému nikdo jiný neměl přístup."
"V dnešní době máme standardizované pneumatiky a je pouze na něm a Mercedesu, aby je donutili správně spolupracovat. Už to není na dodavateli," uzavřel zajímavé povídání Gary Anderson.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.