Aby se mohl McLaren opět vrátit na čelo startovního pole a vyhrávat závody, musí bezpodmínečně porozumět letošním pneumatikám Pirelli.
Velká cena Bahrajnu byla pro McLaren zklamáním. Jenson Button a Lewis Hamilton nestačili tempu, které nasadil Red Bull s Lotusem. Šéf týmu Whitmarsh si je jistý tím, že klíčem k návratu na špici je porozumění pneumatikám.
"Podle mě je to pneumatikami, protože s přítlakem problém nebyl," vysvětluje Whitmarsh situaci. "Auto je pořád výkonné, to vidíte v kvalifikacích. V závodech tomu ale brání pneumatiky. Ty zadní v Bahrajnu velmi rychle odcházely, proto to měli jezdci velmi těžké.
Myslím, že to bylo teplotou. Je to znepokojivé, ale musíme zůstat klidní, zanalyzovat situaci a vyřešit to," říká šéf McLarenu.
McLaren před startem sezony vypadal jako pravděpodobně nejsilnější tým. V Austrálii a Malajsii obsadil první řadu na startovním roštu, ale z prvních čtyř závodů vyhrál jen jeden. Poklesem formy stáje z Wokingu byl sice Whitmarsh překvapen, ale podle něj bude sezona velmi vyrovnaná.
Místo toho, aby se soupeři dívali McLarenu na záda, měli jezdci problémy se zadními pneumatikami(Foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Podle mého názoru jde o velmi zajímavý šampionát. Mnohem zajímavější, než bych si možná přál. Měli jsme čtyři různé vítěze mezi jezdci i konstruktéry v prvních čtyřech závodech sezony. Musím pogratulovat Red Bullu, ale i Lotusu. Byli tu hodně rychlí.
Musíme se zaměřit na to, co jsme dělali špatně. Pokud si porovnáte výkonnost ze závodu s pátečními tréninky, je vidět, že jsme byli o sekundu pomalejší. Jedna sekunda, to je 30-40 jednotek přítlaku, které jsme ovšem neztratili. Je to opravdu pneumatikami. Když jsou na vrcholu, máte skvělou formu. Ale když se opotřebují, máte to složité," dodává Whitmarsh.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.