Dvojité DRS Mercedesu propojené F-kanálem je dle hlavního inženýra Lotusu Alana Permana velmi chytrým zařízením, které krom snížení přítlaku umožňuje volit nižší světlou výšku.
Nižší světlá výška se hodí v pomalých zatáčkách, kde pomáhá podlaze vytvářet vyšší přítlak. Jako týmy postupují při volbě světlé výšky?
"Naše světlé výšky jsou dány přítlakem. Obecně je volíme dle polohy na konci rovinky, abychom neopotřebovávali kluznou desku. V tomto místě dosahujete v přední části vozu maximálního zatížení," vysvětluje Permane.
DRS systému pomáhá u vozu Mercedesu nejen snížit přítlak na předním i zadním křídle a dosahovat tak vyšších rychlostí, napomáhá i lepšímu aerodynamickému vyvážení. Permane však upozorňuje na další výhodu - totiž možnost volit lepší nastavení světlé výšky.
"Pokud si představíte, že dochází k odtrhávání proudění na předním křídle, nedosahujete takové zátěže. Proto si můžete dovolit nastavit nižší světlou výšku a získávat přítlak v pomalejších zatáčkách," pokračuje inženýr Lotusu.
Michael Schumacher s Mercedesem F1 W03 v Bahrajnu(foto: Daimler AG)
Není to však nelogické, když na start velké ceny musí natankovat plnou nádrž benzínu, vůz je stejně níž a oni kvůli pravidlům parc fermé nemohou měnit nastavení?
Ne. "V samotném závodě se to samo kompenzuje: jste pomalejší kvůli množství paliva a kvůli toho, že nepoužíváte DRS křídlo. Máte tedy stejně menší absolutní zátěž na křídlech, protože se vzduchem pohybujete pomaleji. Je to velmi chytře promyšlené zařízení," dodává Permane.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.