Dvojité DRS Mercedesu propojené F-kanálem je dle hlavního inženýra Lotusu Alana Permana velmi chytrým zařízením, které krom snížení přítlaku umožňuje volit nižší světlou výšku.
Nižší světlá výška se hodí v pomalých zatáčkách, kde pomáhá podlaze vytvářet vyšší přítlak. Jako týmy postupují při volbě světlé výšky?
"Naše světlé výšky jsou dány přítlakem. Obecně je volíme dle polohy na konci rovinky, abychom neopotřebovávali kluznou desku. V tomto místě dosahujete v přední části vozu maximálního zatížení," vysvětluje Permane.
DRS systému pomáhá u vozu Mercedesu nejen snížit přítlak na předním i zadním křídle a dosahovat tak vyšších rychlostí, napomáhá i lepšímu aerodynamickému vyvážení. Permane však upozorňuje na další výhodu - totiž možnost volit lepší nastavení světlé výšky.
"Pokud si představíte, že dochází k odtrhávání proudění na předním křídle, nedosahujete takové zátěže. Proto si můžete dovolit nastavit nižší světlou výšku a získávat přítlak v pomalejších zatáčkách," pokračuje inženýr Lotusu.
Michael Schumacher s Mercedesem F1 W03 v Bahrajnu(foto: Daimler AG)
Není to však nelogické, když na start velké ceny musí natankovat plnou nádrž benzínu, vůz je stejně níž a oni kvůli pravidlům parc fermé nemohou měnit nastavení?
Ne. "V samotném závodě se to samo kompenzuje: jste pomalejší kvůli množství paliva a kvůli toho, že nepoužíváte DRS křídlo. Máte tedy stejně menší absolutní zátěž na křídlech, protože se vzduchem pohybujete pomaleji. Je to velmi chytře promyšlené zařízení," dodává Permane.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.