Michael Schumacher nesouhlasí s tím, jakým směrem se vydává formule 1 a nemyslí si, že by závodění mělo být o tom, jak dokážete zvládnout pneumatiky.
Michael Schumacher uvedl, že by Pirelli mělo změnit směr, kterým se tito výrobci pneumatik vydali. Podle něj dnes piloti nemohou jezdit naplno a to právě kvůli pneumatikám.
Většina startovního pole v Bahrajnu, a stejně tak v Číně minulý týden, byla nucena zvolit strategii tří zastávek v boxech. A mohlo jich být i více, avšak jezdci si prý již zvykli na konzervativní způsob jízdy, aby ochránili své pneumatiky.
"Jsem nespokojený především s tím, že každý musí jezdit pod možnostmi samotného závodníka a auta jsou limitována především pneumatikami," řekl Schumacher v BBC Radio 5.
Podle něj je otázkou, zda by pneumatiky měly hrát až tak velkou důležitost a nebo by měly vydržet o něco déle a nechat tak piloty jezdit normální závodní rychlostí, nejen kroužit po okruhu jako za safetycarem. Dodal, že tato situace se mu nelíbí a uvidí se, co se bude dít dál.
"Pokud by to byl problém jednoho auta, bylo by na nich, to nějak vyřešit. S tímto problémem se však potýká většina týmů s pár výjimkami. Výrobce pneumatik by se měl možná nad tímto zamyslet," pokračuje v kritice sedminásobný mistr světa.
Ředitel Pirelli Paul Hembley na slova Schumachera hned reagoval a byl poněkud překvapen. "Jsem zklamaný komentáři od někoho tak zkušeného, jako je Michael," řekl Autosportu." Během zimních testů byl s pneumatikami spokojen. Teď to vypadá, že změnil názor," dodal.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.