Michael Schumacher nesouhlasí s tím, jakým směrem se vydává formule 1 a nemyslí si, že by závodění mělo být o tom, jak dokážete zvládnout pneumatiky.
Michael Schumacher uvedl, že by Pirelli mělo změnit směr, kterým se tito výrobci pneumatik vydali. Podle něj dnes piloti nemohou jezdit naplno a to právě kvůli pneumatikám.
Většina startovního pole v Bahrajnu, a stejně tak v Číně minulý týden, byla nucena zvolit strategii tří zastávek v boxech. A mohlo jich být i více, avšak jezdci si prý již zvykli na konzervativní způsob jízdy, aby ochránili své pneumatiky.
"Jsem nespokojený především s tím, že každý musí jezdit pod možnostmi samotného závodníka a auta jsou limitována především pneumatikami," řekl Schumacher v BBC Radio 5.
Podle něj je otázkou, zda by pneumatiky měly hrát až tak velkou důležitost a nebo by měly vydržet o něco déle a nechat tak piloty jezdit normální závodní rychlostí, nejen kroužit po okruhu jako za safetycarem. Dodal, že tato situace se mu nelíbí a uvidí se, co se bude dít dál.
"Pokud by to byl problém jednoho auta, bylo by na nich, to nějak vyřešit. S tímto problémem se však potýká většina týmů s pár výjimkami. Výrobce pneumatik by se měl možná nad tímto zamyslet," pokračuje v kritice sedminásobný mistr světa.
Ředitel Pirelli Paul Hembley na slova Schumachera hned reagoval a byl poněkud překvapen. "Jsem zklamaný komentáři od někoho tak zkušeného, jako je Michael," řekl Autosportu." Během zimních testů byl s pneumatikami spokojen. Teď to vypadá, že změnil názor," dodal.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.