Ferrari se dle Pata Frye vážněji zabývá dvojitým DRS systémem Mercedesu již od předsezónních testů. V současné době řeší vážnější problémy s aerodynamikou svého vozu, je však možné, že se ho po neúspěšném protestu Lotusu v Číně pokusí okopírovat.
"Již nějakou dobu to zkoumáme. Myslím, že to je případ, kdy musíte brát v potaz výkonnost našeho vozu," popisuje technický ředitel Ferrari.
"Auto od auta se to bude lišit. Ve vývojové křivce se pohybujete výše obzvlášť tehdy, pokud jste tento systém měli na mysli již při vývoji a vůz postavili kolem něho," poukazuje na výhodu Mercedesu a náročné nasazení do již vyvinutého vozu. Týmy mohou letos auta měnit i během sezóny, musely by však znovu projít procesem homologace.
"Nejedná se jen o jeho nasazení k našim současným aerodynamickým vlastnostem, je to pak o dalším zvyšování jeho výkonnosti, takže očekávám zvážení dvou věcí: budeme hned vědět - nebo ihned víme - jaký je jeho přínos v čase na kolo a můžeme tedy vyhodnotit náklady na výkonnost a potřebné úsilí."
Felipe Massa v Číně (foto: Scuderia Ferrari)
"A pak se také musíme podívat na celkový potenciál tohoto zařízení. Zkoumáme to už měsíc či dva. Nyní je jasné, že na tom můžeme s jistotou alespoň začít pracovat a vše řádně zvážit," dodává Fry.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.