Bernie Ecclestone i nadále pokračuje v trendu umísťování Velkých cen formule 1 mimo Evropu. Jak uvedl v rozhovoru pro BBC Radio 5, v kalendáři F1 by se měla brzy objevit Velká cena Ruska a také Jižní Afriky.
Devětasedmdesátiletý šéf formule 1 Bernie Ecclestone v programu Sportweek uvedl, že doufá v dokončení okruhu v Kapském městě během následujících tří let. S pořádáním Velkých cen se totiž hodlá zaměřit především na země, ve kterých neplatí zákaz reklamy tabákových výrobků.
Nové okruhy jsou v Singapuru, Číně, Abu Dhabí či Indii. Na návrat královny motorsportu čekají Spojené státy, kde se formule neobjevila od roku 2007, kdy se naposledy jela VC v Indianapolis. Letos se pojede v Austinu a na svou premiéru čeká také okruh v New Jersey. Jak ale Ecclestone uvedl, termín ještě přesně není stanoven.
Dlouhodobým snem Ecclestona je také Rusko. Jeho snahy o VC v Moskvě nebo St.Petersburgu ale vyzněly do prázdna a uspěl až v Soči. "Afrika je další kontinent, na kterém bychom se měli objevit. Rád bych pokryl celý svět. Nicméně Rusko je teď prioritní. Afrika má limitovaný počet lidí, kteří jsou zapojeni do světa F1, zatímco Rusko je otevřené dokořán," nechal se slyšet.
Dodal, že s lidmi v Jižní Africe již nějakou dobu komunikují, avšak díky tomu, že zde budou muset vybudovat zcela nový okruh, bude to nějakou dobu trvat. Doufá, že Mistrovství světa ve fotbale dokázalo přesvědčit lidi, že je to to správné místo pro formuli 1 a že to samé se povede i v Rusku po roce 2018, kdy se tam také koná fotbalové mistrovství.
Trend ubývání tradičních velkých cen na území Evropy zkrátka bude i nadále pokračovat. Návrat má ale v plánu Franice. Nicméně nebude rozhodně navíc, protože Ecclestone oznámil, že begický okruh Spa souhlasil se střídáním závodů v těchto dvou zemích.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.