Bernie Ecclestone i nadále pokračuje v trendu umísťování Velkých cen formule 1 mimo Evropu. Jak uvedl v rozhovoru pro BBC Radio 5, v kalendáři F1 by se měla brzy objevit Velká cena Ruska a také Jižní Afriky.
Devětasedmdesátiletý šéf formule 1 Bernie Ecclestone v programu Sportweek uvedl, že doufá v dokončení okruhu v Kapském městě během následujících tří let. S pořádáním Velkých cen se totiž hodlá zaměřit především na země, ve kterých neplatí zákaz reklamy tabákových výrobků.
Nové okruhy jsou v Singapuru, Číně, Abu Dhabí či Indii. Na návrat královny motorsportu čekají Spojené státy, kde se formule neobjevila od roku 2007, kdy se naposledy jela VC v Indianapolis. Letos se pojede v Austinu a na svou premiéru čeká také okruh v New Jersey. Jak ale Ecclestone uvedl, termín ještě přesně není stanoven.
Dlouhodobým snem Ecclestona je také Rusko. Jeho snahy o VC v Moskvě nebo St.Petersburgu ale vyzněly do prázdna a uspěl až v Soči. "Afrika je další kontinent, na kterém bychom se měli objevit. Rád bych pokryl celý svět. Nicméně Rusko je teď prioritní. Afrika má limitovaný počet lidí, kteří jsou zapojeni do světa F1, zatímco Rusko je otevřené dokořán," nechal se slyšet.
Dodal, že s lidmi v Jižní Africe již nějakou dobu komunikují, avšak díky tomu, že zde budou muset vybudovat zcela nový okruh, bude to nějakou dobu trvat. Doufá, že Mistrovství světa ve fotbale dokázalo přesvědčit lidi, že je to to správné místo pro formuli 1 a že to samé se povede i v Rusku po roce 2018, kdy se tam také koná fotbalové mistrovství.
Trend ubývání tradičních velkých cen na území Evropy zkrátka bude i nadále pokračovat. Návrat má ale v plánu Franice. Nicméně nebude rozhodně navíc, protože Ecclestone oznámil, že begický okruh Spa souhlasil se střídáním závodů v těchto dvou zemích.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.