Bernie Ecclestone i nadále pokračuje v trendu umísťování Velkých cen formule 1 mimo Evropu. Jak uvedl v rozhovoru pro BBC Radio 5, v kalendáři F1 by se měla brzy objevit Velká cena Ruska a také Jižní Afriky.
Devětasedmdesátiletý šéf formule 1 Bernie Ecclestone v programu Sportweek uvedl, že doufá v dokončení okruhu v Kapském městě během následujících tří let. S pořádáním Velkých cen se totiž hodlá zaměřit především na země, ve kterých neplatí zákaz reklamy tabákových výrobků.
Nové okruhy jsou v Singapuru, Číně, Abu Dhabí či Indii. Na návrat královny motorsportu čekají Spojené státy, kde se formule neobjevila od roku 2007, kdy se naposledy jela VC v Indianapolis. Letos se pojede v Austinu a na svou premiéru čeká také okruh v New Jersey. Jak ale Ecclestone uvedl, termín ještě přesně není stanoven.
Dlouhodobým snem Ecclestona je také Rusko. Jeho snahy o VC v Moskvě nebo St.Petersburgu ale vyzněly do prázdna a uspěl až v Soči. "Afrika je další kontinent, na kterém bychom se měli objevit. Rád bych pokryl celý svět. Nicméně Rusko je teď prioritní. Afrika má limitovaný počet lidí, kteří jsou zapojeni do světa F1, zatímco Rusko je otevřené dokořán," nechal se slyšet.
Dodal, že s lidmi v Jižní Africe již nějakou dobu komunikují, avšak díky tomu, že zde budou muset vybudovat zcela nový okruh, bude to nějakou dobu trvat. Doufá, že Mistrovství světa ve fotbale dokázalo přesvědčit lidi, že je to to správné místo pro formuli 1 a že to samé se povede i v Rusku po roce 2018, kdy se tam také koná fotbalové mistrovství.
Trend ubývání tradičních velkých cen na území Evropy zkrátka bude i nadále pokračovat. Návrat má ale v plánu Franice. Nicméně nebude rozhodně navíc, protože Ecclestone oznámil, že begický okruh Spa souhlasil se střídáním závodů v těchto dvou zemích.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.