Týmy po vyjasnění pravidel kolem dvojitého systému DRS, s nímž přišel Mercedes, nespěchají s vývojem vlastních verzí.
Výhodou tohoto systému, který snižuje pomocí F-kanálu přítlak na předním i zadním křídle, jsou především kvalifikace. Po neúspěšném protestu Lotusu v Číně soupeři zvažují, zda své omezené zdroje vrhnout do této oblasti, jejíž přínos je v závodech mizivý.
"Oni to zoptimalizovali a vydělávají na tom, my se nyní nevyhnutelně vrhneme na vlastní řešení. Ale jako u všech dílů, své místo na voze si v rámci balíku musí zasloužit. Není zaručeno, že to u všech vozu podstatně sníží časy na kolo," uvádí šéf Red Bullu Christian Horner.
McLaren s podobným řešením také nespěchá, jeho šéf Martin Whitmarsh dokonce předpokládá další technické spory kolem návrhu DRS: "Myslím, že kontroverze kolem DRS bude pokračovat, my však máme celou škálu vývojových priorit a budeme pokračovat v navyšování výkonnosti v závodech.
Ujistíme se, že do poslední novinky nevrhneme neúměrné množství zdrojů. Určitě jim [Mercedesu] to dobře funguje. Jenže ani v závodě bez DRS nebyli moc pomalí, viďte?"
Zařízení je jednoduché a poměrně levné - v podstatě se jedná jen o protažení kanálu vedoucího vzduch vozem, jenže když s tím není počítáno od samotného počátku vývoje, pozdější nasazení na vůz není jednoduché.
Týmy se zatím do vývoje dvojitého DRS po vzoru Mercedesu bezhlavě nevrhají(foto: Red Bull Racing)
Ross Brawn se v Malajsii zmínil, že jim to v kvalifikaci dalo přibližně 0,2 sec na kolo, což není problém dosáhnout s běžnými vylepšeními v jiných oblastech. Týmy se možná rozhodnou, že se touto cestou letos nevydají, protože vyladění takového systému F-kanálu odtrhávajícího proudění na předním křídle při současné absenci testování, může být náročnější než optimalizace jiných částí jejich balíků.
Hlavní designér Sauberu Matt Morris například v Číně uvedl, že se by se to jeho týmu zřejmě nevyplatilo: "Zkoumáme ten systém a snažíme se ho plně vyhodnotit, jeho přínosy v časech na kolo nebo v kvalifikačních časech na kolo versus náklady. Myslím, že momentálně to pro nás není výhodné. Pravděpodobně utratíme své peníze za konvenčnější snižování časů na kolo."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.