Týmy po vyjasnění pravidel kolem dvojitého systému DRS, s nímž přišel Mercedes, nespěchají s vývojem vlastních verzí.
Výhodou tohoto systému, který snižuje pomocí F-kanálu přítlak na předním i zadním křídle, jsou především kvalifikace. Po neúspěšném protestu Lotusu v Číně soupeři zvažují, zda své omezené zdroje vrhnout do této oblasti, jejíž přínos je v závodech mizivý.
"Oni to zoptimalizovali a vydělávají na tom, my se nyní nevyhnutelně vrhneme na vlastní řešení. Ale jako u všech dílů, své místo na voze si v rámci balíku musí zasloužit. Není zaručeno, že to u všech vozu podstatně sníží časy na kolo," uvádí šéf Red Bullu Christian Horner.
McLaren s podobným řešením také nespěchá, jeho šéf Martin Whitmarsh dokonce předpokládá další technické spory kolem návrhu DRS: "Myslím, že kontroverze kolem DRS bude pokračovat, my však máme celou škálu vývojových priorit a budeme pokračovat v navyšování výkonnosti v závodech.
Ujistíme se, že do poslední novinky nevrhneme neúměrné množství zdrojů. Určitě jim [Mercedesu] to dobře funguje. Jenže ani v závodě bez DRS nebyli moc pomalí, viďte?"
Zařízení je jednoduché a poměrně levné - v podstatě se jedná jen o protažení kanálu vedoucího vzduch vozem, jenže když s tím není počítáno od samotného počátku vývoje, pozdější nasazení na vůz není jednoduché.
Týmy se zatím do vývoje dvojitého DRS po vzoru Mercedesu bezhlavě nevrhají(foto: Red Bull Racing)
Ross Brawn se v Malajsii zmínil, že jim to v kvalifikaci dalo přibližně 0,2 sec na kolo, což není problém dosáhnout s běžnými vylepšeními v jiných oblastech. Týmy se možná rozhodnou, že se touto cestou letos nevydají, protože vyladění takového systému F-kanálu odtrhávajícího proudění na předním křídle při současné absenci testování, může být náročnější než optimalizace jiných částí jejich balíků.
Hlavní designér Sauberu Matt Morris například v Číně uvedl, že se by se to jeho týmu zřejmě nevyplatilo: "Zkoumáme ten systém a snažíme se ho plně vyhodnotit, jeho přínosy v časech na kolo nebo v kvalifikačních časech na kolo versus náklady. Myslím, že momentálně to pro nás není výhodné. Pravděpodobně utratíme své peníze za konvenčnější snižování časů na kolo."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.