Týmy po vyjasnění pravidel kolem dvojitého systému DRS, s nímž přišel Mercedes, nespěchají s vývojem vlastních verzí.
Výhodou tohoto systému, který snižuje pomocí F-kanálu přítlak na předním i zadním křídle, jsou především kvalifikace. Po neúspěšném protestu Lotusu v Číně soupeři zvažují, zda své omezené zdroje vrhnout do této oblasti, jejíž přínos je v závodech mizivý.
"Oni to zoptimalizovali a vydělávají na tom, my se nyní nevyhnutelně vrhneme na vlastní řešení. Ale jako u všech dílů, své místo na voze si v rámci balíku musí zasloužit. Není zaručeno, že to u všech vozu podstatně sníží časy na kolo," uvádí šéf Red Bullu Christian Horner.
McLaren s podobným řešením také nespěchá, jeho šéf Martin Whitmarsh dokonce předpokládá další technické spory kolem návrhu DRS: "Myslím, že kontroverze kolem DRS bude pokračovat, my však máme celou škálu vývojových priorit a budeme pokračovat v navyšování výkonnosti v závodech.
Ujistíme se, že do poslední novinky nevrhneme neúměrné množství zdrojů. Určitě jim [Mercedesu] to dobře funguje. Jenže ani v závodě bez DRS nebyli moc pomalí, viďte?"
Zařízení je jednoduché a poměrně levné - v podstatě se jedná jen o protažení kanálu vedoucího vzduch vozem, jenže když s tím není počítáno od samotného počátku vývoje, pozdější nasazení na vůz není jednoduché.
Týmy se zatím do vývoje dvojitého DRS po vzoru Mercedesu bezhlavě nevrhají(foto: Red Bull Racing)
Ross Brawn se v Malajsii zmínil, že jim to v kvalifikaci dalo přibližně 0,2 sec na kolo, což není problém dosáhnout s běžnými vylepšeními v jiných oblastech. Týmy se možná rozhodnou, že se touto cestou letos nevydají, protože vyladění takového systému F-kanálu odtrhávajícího proudění na předním křídle při současné absenci testování, může být náročnější než optimalizace jiných částí jejich balíků.
Hlavní designér Sauberu Matt Morris například v Číně uvedl, že se by se to jeho týmu zřejmě nevyplatilo: "Zkoumáme ten systém a snažíme se ho plně vyhodnotit, jeho přínosy v časech na kolo nebo v kvalifikačních časech na kolo versus náklady. Myslím, že momentálně to pro nás není výhodné. Pravděpodobně utratíme své peníze za konvenčnější snižování časů na kolo."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.