Týmy po vyjasnění pravidel kolem dvojitého systému DRS, s nímž přišel Mercedes, nespěchají s vývojem vlastních verzí.
Výhodou tohoto systému, který snižuje pomocí F-kanálu přítlak na předním i zadním křídle, jsou především kvalifikace. Po neúspěšném protestu Lotusu v Číně soupeři zvažují, zda své omezené zdroje vrhnout do této oblasti, jejíž přínos je v závodech mizivý.
"Oni to zoptimalizovali a vydělávají na tom, my se nyní nevyhnutelně vrhneme na vlastní řešení. Ale jako u všech dílů, své místo na voze si v rámci balíku musí zasloužit. Není zaručeno, že to u všech vozu podstatně sníží časy na kolo," uvádí šéf Red Bullu Christian Horner.
McLaren s podobným řešením také nespěchá, jeho šéf Martin Whitmarsh dokonce předpokládá další technické spory kolem návrhu DRS: "Myslím, že kontroverze kolem DRS bude pokračovat, my však máme celou škálu vývojových priorit a budeme pokračovat v navyšování výkonnosti v závodech.
Ujistíme se, že do poslední novinky nevrhneme neúměrné množství zdrojů. Určitě jim [Mercedesu] to dobře funguje. Jenže ani v závodě bez DRS nebyli moc pomalí, viďte?"
Zařízení je jednoduché a poměrně levné - v podstatě se jedná jen o protažení kanálu vedoucího vzduch vozem, jenže když s tím není počítáno od samotného počátku vývoje, pozdější nasazení na vůz není jednoduché.
Týmy se zatím do vývoje dvojitého DRS po vzoru Mercedesu bezhlavě nevrhají(foto: Red Bull Racing)
Ross Brawn se v Malajsii zmínil, že jim to v kvalifikaci dalo přibližně 0,2 sec na kolo, což není problém dosáhnout s běžnými vylepšeními v jiných oblastech. Týmy se možná rozhodnou, že se touto cestou letos nevydají, protože vyladění takového systému F-kanálu odtrhávajícího proudění na předním křídle při současné absenci testování, může být náročnější než optimalizace jiných částí jejich balíků.
Hlavní designér Sauberu Matt Morris například v Číně uvedl, že se by se to jeho týmu zřejmě nevyplatilo: "Zkoumáme ten systém a snažíme se ho plně vyhodnotit, jeho přínosy v časech na kolo nebo v kvalifikačních časech na kolo versus náklady. Myslím, že momentálně to pro nás není výhodné. Pravděpodobně utratíme své peníze za konvenčnější snižování časů na kolo."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.