Šéf McLarenu Martin Whitmarsh říká, že tým rozhodně nelituje toho, že nevyhrál v posledních dvou závodech.
I když má McLaren podle mnohých nejlepší auto ve startovním poli, v Malajsii a Číně vyhráli Fernando Alonso s Nicem Rosbergem. Podle odhadů by ale McLarenu mohly svědčit teplejší podmínky v Bahrajnu, kde se jede tento týden.
Martin Whitmarsh sice týmu věří, ale ne natolik, aby mohl jistě říct, že vítězství mají v kapse: "Upřímně, čeho bychom mohli litovat? Toho, že dostal Lewis penalizaci kvůli převodovce. Jinak bychom byli na čele a kontrolovali závod."
"Dále toho, že jsme Jensonovi neposkytli čistý vzduch před sebou, ale strategie tří zastávek byla správná. Bohužel, uvízl mezi dalšími jezdci.
Důležité je, že jsme konkurenceschopní a máme dva skvělé jezdce. Pokud budeme mít v Bahrajnu lepší kvalifikaci než tady, tak to bude dobré.
Měli jsme tu tři velmi zajímavé a odlišné závody, a zdá se, že taková bude celá sezona. To je fascinující zjištění. Užívám si to a myslím si, že fanoušci také," hodnotí dosavadní průběh sezony.
Odhadnout vítěze VC Bahrajnu? To vážně nevím. Rád bych, abychom to byli my, ale musíme počkat, jak se to vyvine."
Pódium v Šanghaji(Foto: Pirelli)
A i když tři zastávky v boxech neumožnily Buttonovi ohrozit Nica Rosberga, podle Whitmarshe by Brit pozdějšího vítěze závodu pěkně potrápil, kdyby nedošlo k chybě při zastávce v boxech.
"To je jen jedna z věcí...," komentuje situaci Whitmarsh. "Volba strategie byla naprosto správná. Pokud by nedošlo k chybě, měl by před sebou volno. To bylo šest vteřin ztráty, a další v tom provozu. Ani pneumatiky na tom nebyly za těchto podmínek nejlépe.
Porozumět pneumatikám, dostat je na jejich vrchol, ať už uměním pilota a vozu nebo štěstím, je dobré. Nedostat se na limit jejich výkonnosti, to dělá věci složitějšími.
Můžeme spekulovat. Byli bychom k Nicovi blíže. Kdyby mu odešly pneumatiky, mohl by ho Jenson předjet. Pneumatiky měl ale ke konci v pořádku. Nemyslím si tedy, že bychom zahodili vítězství."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.