Michael Schumacher musel odstoupit z VC Číny poté, co při jeho první a jediné zastávce v boxech jeden z mechaniků neupevnil jeho kolo. Tým teď musí zaplatit pokutu. Schumacher sám však nikoho neobviňuje.
Startoval ze druhého místa a závod byl pro tým Mercedes rozjet velmi dobře i po startu. Potom ale následovaly první zastávky v boxech a překvapivé odstoupení sedminásobného šampiona. Jeden z mechaniků neupevnil pravé přední kolo Němcova vozu a pro Schumachera tak závod v patnáctém kole skončil.
Stewardi tento incident prozkoumali a Mercedes byl kvůli nebezpečnému vypuštění vozu na trať potrestán pokutou 5000 euro. Komisaři zároveň ocenili pohotovou reakci pilota. "Pohotové jednání jezdce, který zastavil, jakmile zjistil problém, bylo při vyšetřování bráno v potaz," stojí v prohlášení sportovních komisařů.
Schumacher sám však řekl, že není rozzlobený a je naopak rád, že tým našel cestu, jak správně pracovat s pneumatikami. "Všiml jsem si v zatáčce číslo tři, že je něco špatně s pravou přední pneumatikou," uvedl pro BBC.
"Už v šesté zatáčce se objevil nějaký kouř a poškození a já si řekl, že bude lepší zastavit, než se auto poškodí úplně. Nejsem naštvaný, spíše je mi líto jednoho z mých mechaniků, protože předpokládám, že se cítí zodpovědný za to, co se stalo, ale to je prostě součást hry," dodal.
Podle něj je dobré, že jsou Mercedesy konkurenceschopné a silné. Po problémech s pneumatikami prvních dvou závodech to nyní vypadá, že našli správnou cestu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.