Michael Schumacher musel odstoupit z VC Číny poté, co při jeho první a jediné zastávce v boxech jeden z mechaniků neupevnil jeho kolo. Tým teď musí zaplatit pokutu. Schumacher sám však nikoho neobviňuje.
Startoval ze druhého místa a závod byl pro tým Mercedes rozjet velmi dobře i po startu. Potom ale následovaly první zastávky v boxech a překvapivé odstoupení sedminásobného šampiona. Jeden z mechaniků neupevnil pravé přední kolo Němcova vozu a pro Schumachera tak závod v patnáctém kole skončil.
Stewardi tento incident prozkoumali a Mercedes byl kvůli nebezpečnému vypuštění vozu na trať potrestán pokutou 5000 euro. Komisaři zároveň ocenili pohotovou reakci pilota. "Pohotové jednání jezdce, který zastavil, jakmile zjistil problém, bylo při vyšetřování bráno v potaz," stojí v prohlášení sportovních komisařů.
Schumacher sám však řekl, že není rozzlobený a je naopak rád, že tým našel cestu, jak správně pracovat s pneumatikami. "Všiml jsem si v zatáčce číslo tři, že je něco špatně s pravou přední pneumatikou," uvedl pro BBC.
"Už v šesté zatáčce se objevil nějaký kouř a poškození a já si řekl, že bude lepší zastavit, než se auto poškodí úplně. Nejsem naštvaný, spíše je mi líto jednoho z mých mechaniků, protože předpokládám, že se cítí zodpovědný za to, co se stalo, ale to je prostě součást hry," dodal.
Podle něj je dobré, že jsou Mercedesy konkurenceschopné a silné. Po problémech s pneumatikami prvních dvou závodech to nyní vypadá, že našli správnou cestu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.