Netradičním vítězem kvalifikace na Velkou Cenu Číny se stal Nico Rosberg s vozem Mercedes. Je to první postavení v čele startovního roštu jak pro samotného jezdce, tak pro tým Mercedes od doby, co se vrátil do F1 se svou vlastní stájí do světa Grand Prix (sezona 2010).
26 letý Němec zajel čas 1:35,121 min., což mu zajistilo zisk pole position s pohodlným náskokem. Nico Rosberg měl náskok před svým nejbližším pronásledovatelem více než 0,5s, a tak může slavit svoji historicky první pole position ve Formuli 1. Syn Kekeho Rosberga jede přitom už svůj 111. závod v F1.
Také pro Mercedes je tato pole position historickým počinem. Tovární tým německé automobilky se naposledy radoval z vyhrané kvalifikace v roce 1955. Za volantem "stříbrného šípu" seděl tehdy Juan Manuel Fangio a jela se Velká cena Itálie.
"Dnes to šlo velmi dobře a je to pro mě velmi speciální pocit," popisuje Nico Rosberg, který ale zůstává realistou a ví, že rychlost Mercedesu v závodech ještě není na úrovní nejlepších: "Nyní se samozřejmě moc těším na zítřejší závod. Je jasné, že v závodech nebýváme tak rychlí jako v kvalifikacích, ale děláme pokroky. Pokusíme se zítra udělat vše nejlíp, jak jen bude možné, zapracujeme na tom v noci a uvidíme, co můžeme udělat s nastavením auta. Potom se z toho jednoduše pokusíme dostat maximum. Je těžké teď předpovídat, co uděláme zítra, takže si počkáme a uvidíme."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.