Tým Lotus F1 dnes v Číně po několikrát vyjádřené nespokojenosti podává protest proti F-kanálu, jehož vstup Mercedes otevírá pomocí DRS klapky na zadním křídle.
F-kanál poté vede vzduch bočnicemi zadního křídla přes jeho spodní část do předního křídla, kde dochází k odtržení proudění vzduchu kolem jeho klapek. Snižování odporu na zadním i předním křídle zároveň díky propojení F-kanálem má několik výhod počínaje dosahováním vyšších maximálních rychlostí po lepší stabilitu v některých rychlých zatáčkách díky vyšší aerodynamické stabilitě (ke snížení odporu nedochází pouze vzadu).
Díky odtržení proudění na předním křídle se mění světlá výška, což také pomáhá aerodynamice. Podle některých soupeřů takový systém přináší v kvalifikaci, kde na rozdíl od závodu není využívání DRS omezováno, až půl sekundy na kolo.
Šéf Mercedesu Ross Brawn nedávno uvedl, proč tento inovativní systém tolik leží v žaludku jeho hlavních soupeřů: "Je to velmi jednoduchý, levný systém, ale není už tak jednoduchý na implementaci, pokud jste ho neintegrovali do vozu. To je příčinou frustrace některých našich soupeřů."
Lotus protestuje proti F-kanálu v zadním křídle Mercedesu, vstup se do něj otevírá po aktivaci DRS(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Několikrát si na něj nahlas stěžoval Red Bull, nyní se k oficiálnímu protestu konečně odhodlal Lotus, který měl předložit i některé nové argumenty. V jeho oficiálním prohlášení stojí: "Lotus F1 Team tímto dokumentem podává protest proti rozhodnutí technických komisařů týkajícího se vozů číslo 7 a 8, které bylo učiněno 12. dubna, vzhledem k jejich shodě s článkem 3.15 technických pravidel pro rok 2012.
Tento protest je ve shodě s články 171 - 179 b) (kapitoly XII.) Mezinárodního sportovního kodexu FIA. Depozit ve výši 2 000 Eur byl podán FIA v očekávání rozhodnutí o tomto procesu. FIA je tak umožněno využít tento depozit jako poplatek za tento protest v souladu s článkem 17.1 sportovních pravidel 2012 Formule 1."
Bude několikrát technickým delegátem FIA schválený systém v Číně prohlášen za nelegální?
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.