Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe přiznává, že McLaren nyní čeká s kopírováním zadního křídla Mercedesu, které po aktivování DRS odkrývá vstup do F-kanálu, na objasnění, k němuž by FIA měla přistoupit tento víkend v Číně.
Tým z Wokingu zůstává tak trochu stranou, protože se nepřipojil mezi hlavní odpůrce, jimiž jsou Red Bull s Lotusem, kteří již několikrát dali nahlas najevo svou nespokojenost s tím, že FIA tento systém dosud nezakázala.
"Nemáme na tuto záležitost vyhraněný názor. V současné době v tom opravdu potřebujeme mít jasno. Řekl bych vlastně, že by bylo lepší, kdyby se to vyjasnilo již dříve. Uvidíme, co nám v tomto ohledu Čína přinese," uvádí během dnešní telekonference s novináři technický ředitel McLarenu Paddy Lowe.
"Dokud v tom nebude jasno, je pro nás těžké v tomto směru vyvinout velké úsilí. Momentálně jsme se v tom opravdu zasekli," přiznává dále. Problémem podle něj to, zda je využívání DRS klapky tímto způsobem morálně správné, ale to, zda jej pravidla ve svém současném znění vůbec umožňují.
"Neexistuje nic takového, jako je duch pravidel. Tento termín se často používá, ale soubor pravidel je text, který má význam - vy se rozhodujete, co to znamená a jak s tím naložíte. Neexistuje hlavní pravidlo, které by říkalo: 'Hlavně musíte zachovat zamýšleného ducha.'
Pokud se podíváte na systém Mercedesu, můžete se přít o to, zda je v souladu s duchem zamýšleným pro DRS. Inu, rozhodně není. DRS bylo vytvořeno jako klapka zadního křídla, nic víc.
Debaty kolem - zda si mohou či nemohou na svém voze ten systém ponechat, není o tom, zda vyhovuje či nevyhovuje duchu pravidel. Je to o tom, zda text pravidel znamená, že to takto dělat nesmí," vysvětluje svůj pohled Lowe.
Jenson Button ve vzájemném souboji s Lewisem Hamiltonem (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Dále se zmiňuje o formě McLarenu, který sice vyhrál obě kvalifikace, ale nedokázal z toho v závodech vytěžit maximum: "Myslím, že bylo fantastické získat takové pozice, jaké jsme měli v Austrálii a v Malajsii. Byli jsme jimi velmi, velmi potěšeni.
I když se za ně neudělují body, získat první řadu bylo úžasné pro celý tým a skvělou ukázkou toho, čeho je schopný. Z obou závodů jsme odjížděli mírně zklamáni kvůli tomu, že jsme tyto dvě kvalifikační pozice nedokázali přetavit ve více bodů.
Získali jsme několik dobrých bodů, ale v tomto šampionátu, který je dlouhý a náročný, potřebujete skórovat vždy, když máte tu výkonnost, protože se nemůžete spoléhat na to, že ji udržíte po celou sezónu.
Jsme odhodláni odjet do Číny nejen s tím, že zase získáme první řadu, budeme-li toho schopni, ale také s tím, že to převedeme v dobrou výkonnost v neděli," pokračuje Lowe.
V kvalifikacích se radovali vždy oba piloti McLarenu, v závodech již tomu tak nebylo(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
McLaren však podle něj neměl ještě šanci předvést svou skutečnou závodní výkonnost: "Myslím, že to je velmi těžké, vyvozovat nějaké závěry ze samotného závodu v Malajsii, kterému dominoval stav pneumatik a obzvlášť jejich teplota.
Myslím, že Austrálie by posloužila jako lepší reference pro naši závodní výkonnost. Trochu jsme doplatili na naši spotřebu v závodě a rovněž to nebyl zcela čistý závod.
Přesto to vypadá, že v kvalifikaci máme větší náskok než v závodě, musíme na tom zapracovat. Je to vlastnost, než jsme loni sledovali naopak u Red Bullu, kdy byli v kvalifikacích a v pozicích na startu velmi silní, ale v závodě už ve skutečnosti nebyli zjevně lepší než my, jen měli tu pozici na dráze."
McLaren míří do Číny s vylepšeními, která se týkají všech částí vozu(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
A co nového veze McLaren do Číny? "Máme několik novinek pro tento podnik, téměř pro všechny části vozu. Doufáme v dobrý pokrok ve výkonnosti, ale očekáváme, že nám pouze pomůže zůstat tam, kde jsme z pohledu kvalifikační a závodní rychlosti.
Byl bych překvapený, kdyby naši hlavní soupeři rovněž neučinili pokroky, to je součástí hry. Jsme v neúprosné bitvě sezónního vývoje, obzvlášť mezi špičkovými týmy. Již to začalo a my musíme sehrát svou část, pak uvidíme, zdali se nám podaří udržet kvalifikační náskok, který máme," dodává Lowe.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.