Zástupce technického ředitele týmu Lotus F1 Naoki Tokunaga přechází k výrobci motorů Renault Sport F1, kde se s okamžitou platností stává technickým ředitelem nové generace pohonných jednotek.
Tokunaga působil u Nissanu, když v roce 2000 přestoupil k týmu Renault F1, kde měl na starosti dynamiku. V roce 2002 se stal šéfem řídicích systémů a v roce 2010 byl jmenován zástupcem technického ředitele. Nyní s plným požehnáním Lotusu přechází ke jeho dodavateli motorů - Renault Sport F1.
Technický ředitel Lotusu James Allison přestup komentuje slovy: "Byť jsme na osobní úrovni smutní kvůli tomu, že Naoki opouští Enstone, věříme, že se jedná o celkově pozitivní krok pro zákazníky Renault Sport F1." Ten v současné době poskytuje motory čtyřem týmům: Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu.
"Rádi bychom Naokimu poděkovali za ohromný příspěvek pro náš tým za těch 12 let, co byl s námi. Těšíme se na výkonnost, kterou nám (a všem klientům Renault Sport F1) ve své nové roli poskytne," pokračuje Allison.
Tokanaga své úsilí bude soustředit na novou generaci přeplňovaných šestiválcových motorů po boku Roba Whita. Zodpovědný bude i za externí technologická partnerství, zejména se společností Red Bull Technology.
Současný 2,4l atmosférický osmiválec Renaultu RS27 (foto: Renault Sport F1)
Velké změny v pravidlech týkajících se motorů si podle Renaultu vyžadují posílení svého týmu inženýrů a Tokanuga je expertem na systémy pro rekuperaci energie, které budou součástí příštích pohonných jednotek.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.