Zástupce technického ředitele týmu Lotus F1 Naoki Tokunaga přechází k výrobci motorů Renault Sport F1, kde se s okamžitou platností stává technickým ředitelem nové generace pohonných jednotek.
Tokunaga působil u Nissanu, když v roce 2000 přestoupil k týmu Renault F1, kde měl na starosti dynamiku. V roce 2002 se stal šéfem řídicích systémů a v roce 2010 byl jmenován zástupcem technického ředitele. Nyní s plným požehnáním Lotusu přechází ke jeho dodavateli motorů - Renault Sport F1.
Technický ředitel Lotusu James Allison přestup komentuje slovy: "Byť jsme na osobní úrovni smutní kvůli tomu, že Naoki opouští Enstone, věříme, že se jedná o celkově pozitivní krok pro zákazníky Renault Sport F1." Ten v současné době poskytuje motory čtyřem týmům: Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu.
"Rádi bychom Naokimu poděkovali za ohromný příspěvek pro náš tým za těch 12 let, co byl s námi. Těšíme se na výkonnost, kterou nám (a všem klientům Renault Sport F1) ve své nové roli poskytne," pokračuje Allison.
Tokanaga své úsilí bude soustředit na novou generaci přeplňovaných šestiválcových motorů po boku Roba Whita. Zodpovědný bude i za externí technologická partnerství, zejména se společností Red Bull Technology.
Současný 2,4l atmosférický osmiválec Renaultu RS27 (foto: Renault Sport F1)
Velké změny v pravidlech týkajících se motorů si podle Renaultu vyžadují posílení svého týmu inženýrů a Tokanuga je expertem na systémy pro rekuperaci energie, které budou součástí příštích pohonných jednotek.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.