Mercedes soudí, že mu zůstane výhoda z kontroverzního propojení systému DRS s F-kanálem, jelikož se těžce kopíruje.
Soupeři zpochybňují legálnost tohoto systému, který po aktivaci DRS otevírá vstup do F-kanálu vedoucího do předního křídla, kde pomocí odtržení proudění také snižuje odpor. Největší výhrady mají Red Bull s Lotusem, kteří po FIA chtějí do závodu v Číně další objasnění.
Šéf Mercedesu Ross Brawn vysvětluje, proč jsou někteří soupeři tak podráždění: "Opozice je tak tvrdá proto, že rozpoznala, že se to celkem těžko nasazuje." Systém je sice založený na jednoduchém principu, ale jeho integrace do vozu, který s ním nepočítal od počáteční fáze návrhu, je velmi obtížná.
Snižování odporu na zadním i předním křídle zároveň díky propojení F-kanálem má několik výhod počínaje dosahováním vyšších maximálních rychlostí po lepší stabilitu v některých rychlých zatáčkách díky vyšší aerodynamické stabilitě (ke snížení odporu nedochází pouze vzadu).
Díky odtržení proudění na předním křídle se mění světlá výška, což také pomáhá aerodynamice. Podle některých soupeřů takový systém přináší v kvalifikaci, kde na rozdíl od závodu není využívání DRS omezováno, až půl sekundy na kolo.
Přední křídlo Mercedesu F1 W03 v Malajsii (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Brawn o tomto systému dále říká: "Je to velmi jednoduchý, levný systém, ale není už tak jednoduchý na implementaci, pokud jste ho neintegrovali do vozu. To je příčinou frustrace některých našich soupeřů.
Vykládají o obrovských nákladech, ale s tím žádné vysoká náklady spojeny nejsou. Jde jen o pár karbonových trubek v autě. I běžní lidé by vám řekli, že se jedná o několik tisíc liber, ne o miliony. Ale přináší nám to užitek, protože jsme na to mysleli už při návrhu auta - kvůli tomu to není snadné pro ostatní, kteří ten systém nemají.
Je jednou z mála věcí v F1, které jsou celkem inovativní, aniž by byly drahé. Pokud by se dal snadno nasadit, pak vám slibuji, že bychom tyto rozhovory vůbec neměli. Ale oni to jednoduše nedokážou, proto jsou z toho tak rozmrzelí," vysvětluje problém Brawn.
Proti systému májí krom Red Bull a Lotusu výhrady údajně i další tři týmy. Šéf Mercedesu však pevně věří, že je v souladu s pravidly: "Věříme si, že je systém legální. Již v roce 2010 FIA uváděla, že takový systém považuje za legální. Byli bychom samozřejmě velmi zklamáni, pokud by někdo nyní změnil názor. FIA byla ve své pozici celkem konzistentní, proto věříme, že tomu tak bude i dále."
Zastávka v podání Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle Brawna jejich problémy s vysokou degradací s tímto systémem vůbec nesouvisejí. Po rozsáhlých analýzách se domnívá, že je mohou vyřešit optimalizací nastavení. Provozní "okno" - teplotní rozmezí pro špičkovou výkonnost pneumatik - je totiž příliš úzké.
"Pokud se dostanou o 15 ° C nad či pod ideální hodnotu, je velmi těžké je dostat zpět. Skoro vám utečou. Musíte je udržovat v tom rozmezí. Pokud se vám to podaří, je to OK. Pokud vám ale začnou unikat, těžko se řídí.
V Malajsii to bylo zajímavé, protože o autě, které vyhrálo, i o tom druhém, jsme z pátečních tréninků věděli, že jsou k pneumatikám velmi tvrdé. A v závodě se to otočilo v jejich prospěch...
Nemyslím si, že by v pátky někdo jezdil s větším množstvím paliva než my, protože by to pro ně bylo těžké, mít ho více než my. Když se tedy podíváte na srovnatelné časy, pak si myslím, že jsme na tom dobře," dodává Brawn, jenž věří, že v závodě v Číně Mercedes dosáhnete konečně lepšího výsledku.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.