Mercedes věří, že se mu podařilo přijít na kloub svým problémům s vysokou degradací pneumatik, s nimiž se potýkal v úvodních dvou velkých cenách.
Ačkoliv se Michael Schumacher ani Nico Rosberg nikdy nekvalifikovali hůře než na osmém místě, tým má na kontě po prvních dvou závodech pouze jediný bod. Před Čínou však Mercedes věří v lepší výsledek díky tomu, že se jim po detailní analýze podařilo vyřešit své problémy.
"Doufáme, že příští víkend se prokáže být úspěšnějším, než tomu bylo v předchozích dvou závodech sezóny, kdy výsledky závodů neodpovídali našim očekáváním po dobrých vstupech do obou víkendů," hlásí šéf týmu Ross Brawn.
"Po našem návratu jsme vykonali spoustu tvrdé práce a analýz. Doufáme, že se výsledky tohoto úsilí dostaví příští neděli v Šanghaji s výkonností, která odpovídá schopnostem vozu F1 W03," očekává Brawn.
Čína podle sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga ukáže, nakolik byl tým v řešení svých problémů s pneumatikami úspěšný: "První dva závody sezóny 2012 nenaplnily přísliby našeho týmu."
Michael Schumacher se letos pokaždé kvalifikoval do druhé řady, kvůli problémůms vysokou degradací pneumatik má však na svém kontě zatím pouze jeden bod(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Michael ve druhých řadách v kvalifikaci nezaostával o více než půl sekundy za nejrychlejším časem v Austrálii ani v Malajsii, ale v obou podnicích jsme naši kvalifikační rychlost nedokázali přetavit v konzistentní výkonnost v nedělních závodech, kdy se to počítá.
Od posledního závodu v Malajsii tým provedl analýzy našeho využívání pneumatik v prvních dvou podnicích a toho, jak se můžeme zlepšit. Velká cena Číny poskytne odpovědi ohledně našeho pokroku, ačkoliv se počasí a charakteristika okruhu budou od Melbourne a Malajsie lišit," dodává Haug.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.