Mercedes věří, že se mu podařilo přijít na kloub svým problémům s vysokou degradací pneumatik, s nimiž se potýkal v úvodních dvou velkých cenách.
Ačkoliv se Michael Schumacher ani Nico Rosberg nikdy nekvalifikovali hůře než na osmém místě, tým má na kontě po prvních dvou závodech pouze jediný bod. Před Čínou však Mercedes věří v lepší výsledek díky tomu, že se jim po detailní analýze podařilo vyřešit své problémy.
"Doufáme, že příští víkend se prokáže být úspěšnějším, než tomu bylo v předchozích dvou závodech sezóny, kdy výsledky závodů neodpovídali našim očekáváním po dobrých vstupech do obou víkendů," hlásí šéf týmu Ross Brawn.
"Po našem návratu jsme vykonali spoustu tvrdé práce a analýz. Doufáme, že se výsledky tohoto úsilí dostaví příští neděli v Šanghaji s výkonností, která odpovídá schopnostem vozu F1 W03," očekává Brawn.
Čína podle sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga ukáže, nakolik byl tým v řešení svých problémů s pneumatikami úspěšný: "První dva závody sezóny 2012 nenaplnily přísliby našeho týmu."
Michael Schumacher se letos pokaždé kvalifikoval do druhé řady, kvůli problémůms vysokou degradací pneumatik má však na svém kontě zatím pouze jeden bod(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Michael ve druhých řadách v kvalifikaci nezaostával o více než půl sekundy za nejrychlejším časem v Austrálii ani v Malajsii, ale v obou podnicích jsme naši kvalifikační rychlost nedokázali přetavit v konzistentní výkonnost v nedělních závodech, kdy se to počítá.
Od posledního závodu v Malajsii tým provedl analýzy našeho využívání pneumatik v prvních dvou podnicích a toho, jak se můžeme zlepšit. Velká cena Číny poskytne odpovědi ohledně našeho pokroku, ačkoliv se počasí a charakteristika okruhu budou od Melbourne a Malajsie lišit," dodává Haug.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.