Mercedes doufá, že se mu již problémy s pneumatikami podařilo vyřešit

Mercedes
Mercedes, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 5. dubna 2012 06:35
Sdílej:

Mercedes věří, že se mu podařilo přijít na kloub svým problémům s vysokou degradací pneumatik, s nimiž se potýkal v úvodních dvou velkých cenách.

Ačkoliv se Michael Schumacher ani Nico Rosberg nikdy nekvalifikovali hůře než na osmém místě, tým má na kontě po prvních dvou závodech pouze jediný bod. Před Čínou však Mercedes věří v lepší výsledek díky tomu, že se jim po detailní analýze podařilo vyřešit své problémy.

"Doufáme, že příští víkend se prokáže být úspěšnějším, než tomu bylo v předchozích dvou závodech sezóny, kdy výsledky závodů neodpovídali našim očekáváním po dobrých vstupech do obou víkendů," hlásí šéf týmu Ross Brawn.

"Po našem návratu jsme vykonali spoustu tvrdé práce a analýz. Doufáme, že se výsledky tohoto úsilí dostaví příští neděli v Šanghaji s výkonností, která odpovídá schopnostem vozu F1 W03," očekává Brawn.

Čína podle sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga ukáže, nakolik byl tým v řešení svých problémů s pneumatikami úspěšný: "První dva závody sezóny 2012 nenaplnily přísliby našeho týmu."

Michael Schumacher se letos pokaždé kvalifikoval do druhé řady, kvůli problémůms vysokou degradací pneumatik má však na svém kontě zatím pouze jeden bod(foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Michael ve druhých řadách v kvalifikaci nezaostával o více než půl sekundy za nejrychlejším časem v Austrálii ani v Malajsii, ale v obou podnicích jsme naši kvalifikační rychlost nedokázali přetavit v konzistentní výkonnost v nedělních závodech, kdy se to počítá.

Od posledního závodu v Malajsii tým provedl analýzy našeho využívání pneumatik v prvních dvou podnicích a toho, jak se můžeme zlepšit. Velká cena Číny poskytne odpovědi ohledně našeho pokroku, ačkoliv se počasí a charakteristika okruhu budou od Melbourne a Malajsie lišit," dodává Haug.

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Pirelli pro GP Číny.

Pirelli pro GP Číny 2025: Víkend plný výzev a nečekaných novinek. Připravte se na napětí!

Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.

Novinky
Christian Horner a Zak Brown

Brown vs. Horner: Hořící rivalita mezi šéfy F1 nabírá na obrátkách

Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.

Novinky
Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025).

Nepředvídané komplikace: Jak zpoždění zbrzdilo přípravy na Velkou cenu Číny pro McLaren, Red Bull a další?

Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.

Novinky
Sergio Pérez při testech v Bahrajnu

Sergio Pérez chce zpátky do F1 v roce 2026. Sponzoři zahájili rozhovory. S kým?

Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.