Španělský tým HRT oznámil, že se do jejich vývojového programu pro mladé jezdce zapojí Číňan Ma Qing Hua.
Program bude zahrnovat profesionální vyhodnocování jeho schopností při soukromém testování i jízdách na simulátoru. Pokud bude úspěšný, může se Qing Hua těšit na to, že se s monopostem F112 sveze na konci sezóny v testu mladíků.
HRT si jej již vyzkoušelo jak na simulátoru, tak v během testování v Cheste nedaleko Valencie s vozem Světové série. Nyní byl zařazen do mládežnického programu španělského týmu vedle testovacího pilota Daniho Close.
Číňan se pochopitelně zúčastní tiskové konference HRT ve čtvrtek 12. dubna před závodním víkendem v Šanghaji. HRT se tímto krokem snaží nalákat lukrativní asijské sponzory a poskytnout jim možnost zviditelnit se ve vrcholné disciplíně motorsportu.
Číňan Ma Qing Hua bude působit u HRT (foto: HRT F1 Team)
Ma Qing Hua v oznámení týmu uvádí: "Jsem velmi poctěn tím, že se můžu stát součástí jezdeckého vývojového programu týmu HRT, což mi umožní stát se prvním čínským pilotem Formule 1. Jedná se pro mě o velmi zvláštní okamžik, obtížně se mi vyjadřuje to, jak jsem šťastný...
Řízení vozu F1 bude tím nejneuvěřitelnějším zážitkem a budu tvrdě pracovat na tom, abych si ho zasloužil. Děkuji HRT za to, že mi nabídlo šanci ukázat, čeho jsem schopný. A díky mé rodině a všem, kteří mě vždy podporovali. Toto je pouze začátek."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.