Šéf týmu HRT Luis Pérez-Sala navzdory předsezónním prohlášením přiznal, že se KERS v jejich voze v tomto roce nejspíše neobjeví.
Podle Péreze-Saly byl vůz F112 navržen s ohledem na možnost nasazení KERSu, podle něj se ale musí zaměřit na základní vylepšení rychlosti, aby neměli problém s pravidlem 107 % a pravidelně se kvalifikovali do závodu.
"Musíme auto teprve poznat. Je navrženo pro zabudování KERSu, ale v krátkodobém horizontu ho nepoužijeme. Nemyslím si, že s ním budeme letos závodit. Z tohoto pohledu to není perfektní. Auto jsme ve spěchu zkompletovali, takže pro nás po Bahrajnu bude velmi důležité soukromé testování v Mugellu," cituje šéfa HRT El Confidencial.
Rozhovor se odehrál již v novém hlavním sídle v HRT v Madridu v budově Caja Magica. "Po Bahrajnu tady budeme mít své vozy. Od Velké ceny Španělska budeme fungovat efektivněji. V Číně a v Bahrajnu zlepšíme fungování vozu a týmy, jedná se však o pomalý proces, který potrvá celý rok."
"Já sedím zde [v Madridu], někteří lidé jsou ve Valencii, jiní v Německu, v Anglii... vozy letí do Číny a my musíme řešit problémy se spolehlivostí, ne jen jeho výkonnost. Jedná se skutečně o náš první rok," upozorňuje Pérez-Sala na velké změny, které se v týmu odehrály.
Narain Karthikeyan s vozem HRT F112 v Sepangu (foto: HRT F1 Team)
Rušno nemá HRT pouze na dráze, ale i mimo ní. Chystá se totiž podpis nové Concordské smlouvy: "Některé týmy jsou pokročilejší. Naše jednání jsou teprve na počátku."
Hlavními cíli Péreze-Saly je mít "tým, který pracuje společně, má spolehlivé auto a malý tým, který ho dokáže vyvíjet."
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.