Šéf týmu HRT Luis Pérez-Sala navzdory předsezónním prohlášením přiznal, že se KERS v jejich voze v tomto roce nejspíše neobjeví.
Podle Péreze-Saly byl vůz F112 navržen s ohledem na možnost nasazení KERSu, podle něj se ale musí zaměřit na základní vylepšení rychlosti, aby neměli problém s pravidlem 107 % a pravidelně se kvalifikovali do závodu.
"Musíme auto teprve poznat. Je navrženo pro zabudování KERSu, ale v krátkodobém horizontu ho nepoužijeme. Nemyslím si, že s ním budeme letos závodit. Z tohoto pohledu to není perfektní. Auto jsme ve spěchu zkompletovali, takže pro nás po Bahrajnu bude velmi důležité soukromé testování v Mugellu," cituje šéfa HRT El Confidencial.
Rozhovor se odehrál již v novém hlavním sídle v HRT v Madridu v budově Caja Magica. "Po Bahrajnu tady budeme mít své vozy. Od Velké ceny Španělska budeme fungovat efektivněji. V Číně a v Bahrajnu zlepšíme fungování vozu a týmy, jedná se však o pomalý proces, který potrvá celý rok."
"Já sedím zde [v Madridu], někteří lidé jsou ve Valencii, jiní v Německu, v Anglii... vozy letí do Číny a my musíme řešit problémy se spolehlivostí, ne jen jeho výkonnost. Jedná se skutečně o náš první rok," upozorňuje Pérez-Sala na velké změny, které se v týmu odehrály.
Narain Karthikeyan s vozem HRT F112 v Sepangu (foto: HRT F1 Team)
Rušno nemá HRT pouze na dráze, ale i mimo ní. Chystá se totiž podpis nové Concordské smlouvy: "Některé týmy jsou pokročilejší. Naše jednání jsou teprve na počátku."
Hlavními cíli Péreze-Saly je mít "tým, který pracuje společně, má spolehlivé auto a malý tým, který ho dokáže vyvíjet."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.