Šéf týmu HRT Luis Pérez-Sala navzdory předsezónním prohlášením přiznal, že se KERS v jejich voze v tomto roce nejspíše neobjeví.
Podle Péreze-Saly byl vůz F112 navržen s ohledem na možnost nasazení KERSu, podle něj se ale musí zaměřit na základní vylepšení rychlosti, aby neměli problém s pravidlem 107 % a pravidelně se kvalifikovali do závodu.
"Musíme auto teprve poznat. Je navrženo pro zabudování KERSu, ale v krátkodobém horizontu ho nepoužijeme. Nemyslím si, že s ním budeme letos závodit. Z tohoto pohledu to není perfektní. Auto jsme ve spěchu zkompletovali, takže pro nás po Bahrajnu bude velmi důležité soukromé testování v Mugellu," cituje šéfa HRT El Confidencial.
Rozhovor se odehrál již v novém hlavním sídle v HRT v Madridu v budově Caja Magica. "Po Bahrajnu tady budeme mít své vozy. Od Velké ceny Španělska budeme fungovat efektivněji. V Číně a v Bahrajnu zlepšíme fungování vozu a týmy, jedná se však o pomalý proces, který potrvá celý rok."
"Já sedím zde [v Madridu], někteří lidé jsou ve Valencii, jiní v Německu, v Anglii... vozy letí do Číny a my musíme řešit problémy se spolehlivostí, ne jen jeho výkonnost. Jedná se skutečně o náš první rok," upozorňuje Pérez-Sala na velké změny, které se v týmu odehrály.
Narain Karthikeyan s vozem HRT F112 v Sepangu (foto: HRT F1 Team)
Rušno nemá HRT pouze na dráze, ale i mimo ní. Chystá se totiž podpis nové Concordské smlouvy: "Některé týmy jsou pokročilejší. Naše jednání jsou teprve na počátku."
Hlavními cíli Péreze-Saly je mít "tým, který pracuje společně, má spolehlivé auto a malý tým, který ho dokáže vyvíjet."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.