Lotus věří, že Kimi Räikkönen a Romainem Grosjean budou hlavními rivaly McLarenů a Red Bullů v boji o letošní titul, pokud konečně zažijí bezproblémový víkend.
Monopost E20 prokázal ve dvou kvalifikacích velký potenciál, v závodech však Grosjean cíl ještě neviděl a Räikkönen dojel nejlépe pátý. Šéf provozu na dráze Alan Permane však věří, že mají na to, aby byli třetím nejlepším týmem a zatápěli McLarenu a Red Bullu.
"Bylo by příjemné prožít jednoduchý závod bez penalizací a u Romaina bez havárií po několika prvních zatáčkách. Myslím, že McLaren a Red Bull jsou na čele, a za nimi jsme my. Vím, že Mercedes byl na roštu v Malajsii třetí, ale jejich závodní rychlost není nic moc," popisuje Permane pro Autosport.
"Viděli jsme, že Rosberg zajel pro nové přechodné pneumatiky, když jsme s ním v Malajsii závodili. Myslel jsem si, že budeme mít problémy. Ale jeho tempo pak bylo stejné, ne-li horší, než naše. Mercedes to vyřeší, momentálně však kvůli své rychlosti nepředstavují hrozbu.
A i když Ferrari odvedlo v Malajsii skvělou práci, pokud se budou kvalifikovat na 10. a 12. místě, zatímco my na třetím a pátém se sekundovým náskokem před nimi, bude to jiné. Zlepšení jim nebude dlouho trvat a dají do toho vše, ale my také něco chystáme.
Bude to dobrá bitva. Vést vývojové závody s nimi, Red Bullem a McLarenem - kteří jsou všichni velcí hráči - znamená, že budeme muset využít všechno, co máme, abychom se jich udrželi," dodává Permane.
Lotus týmy Ferrari ani Mercedes jako hrozbu zatím nevnímá (foto: Lotus F1 Team)
Podle něj má Lotus dobrou rychlost i v kvalifikaci, což není případ Sauberu a Ferrari: "V kvalifikaci jsme prokázali, že máme dobré auto. Mohli jsme být s Kimim v Malajsii v přední řadě či dokonce úplně na čele.
Z hlediska závodní rychlosti to je složitější, protože jsme ji zatím neviděli. Není však důvod se domnívat, že nebude dobrá. Během celého testování se zdálo, že auto je k pneumatikám šetrné, a když máte čistou rychlost, pak stačí jen natankovat a jet.
O tom se však přesvědčíme až během normálního závodu. Takže se chceme kvalifikovat s oběma vozy v nejlepší desítce, vyhnout se penalizacím a problémům s převodovkou, haváriím v několika prvních zatáčkách, a pak mít dobrý suchý závod. Snad se nám to v Číně podaří."
Kimi Räikkönen před Red Bullem Marka Webbera v Malajsii (foto: Lotus F1 Team)
Permane si nemyslí, že by bylo ideální mít auto jako Sauber, které je sice výjimečné v závodě, ale v kvalifikaci mu rychlost schází. K výkonu Sergia Péreze v Sepangu uvádí: "Když se dostanete do čela a můžete závodit vpředu, máte čistou trať, táhne vás to dopředu a roste sebevědomí. Není pochyb o tom, že v závodě mají rychlé auto, to je jasné.
V kvalifikaci ale už tak dobří nejsou. Možná jsou jemní k pneumatikám a nedokážou je zahřát pro první kolo a ve druhém jejich výkon už jde dolů, takže nefungují řádně. Tyto vlastnosti jim pomáhají v závodě - protože budou mít menší opotřebení a nižší teploty než ostatní, klidně by to tak mohlo být.
Pokud se však v normální situaci kvalifikujete vpředu a máte potřebnou rychlost, ujedete jim a oni budou dostiženi středem pole. Já bych rozhodně upřednostnil auto, které máme nyní, byť Sauber v závodě vypadá velmi dobře."
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.