Lotus věří, že Kimi Räikkönen a Romainem Grosjean budou hlavními rivaly McLarenů a Red Bullů v boji o letošní titul, pokud konečně zažijí bezproblémový víkend.
Monopost E20 prokázal ve dvou kvalifikacích velký potenciál, v závodech však Grosjean cíl ještě neviděl a Räikkönen dojel nejlépe pátý. Šéf provozu na dráze Alan Permane však věří, že mají na to, aby byli třetím nejlepším týmem a zatápěli McLarenu a Red Bullu.
"Bylo by příjemné prožít jednoduchý závod bez penalizací a u Romaina bez havárií po několika prvních zatáčkách. Myslím, že McLaren a Red Bull jsou na čele, a za nimi jsme my. Vím, že Mercedes byl na roštu v Malajsii třetí, ale jejich závodní rychlost není nic moc," popisuje Permane pro Autosport.
"Viděli jsme, že Rosberg zajel pro nové přechodné pneumatiky, když jsme s ním v Malajsii závodili. Myslel jsem si, že budeme mít problémy. Ale jeho tempo pak bylo stejné, ne-li horší, než naše. Mercedes to vyřeší, momentálně však kvůli své rychlosti nepředstavují hrozbu.
A i když Ferrari odvedlo v Malajsii skvělou práci, pokud se budou kvalifikovat na 10. a 12. místě, zatímco my na třetím a pátém se sekundovým náskokem před nimi, bude to jiné. Zlepšení jim nebude dlouho trvat a dají do toho vše, ale my také něco chystáme.
Bude to dobrá bitva. Vést vývojové závody s nimi, Red Bullem a McLarenem - kteří jsou všichni velcí hráči - znamená, že budeme muset využít všechno, co máme, abychom se jich udrželi," dodává Permane.
Lotus týmy Ferrari ani Mercedes jako hrozbu zatím nevnímá (foto: Lotus F1 Team)
Podle něj má Lotus dobrou rychlost i v kvalifikaci, což není případ Sauberu a Ferrari: "V kvalifikaci jsme prokázali, že máme dobré auto. Mohli jsme být s Kimim v Malajsii v přední řadě či dokonce úplně na čele.
Z hlediska závodní rychlosti to je složitější, protože jsme ji zatím neviděli. Není však důvod se domnívat, že nebude dobrá. Během celého testování se zdálo, že auto je k pneumatikám šetrné, a když máte čistou rychlost, pak stačí jen natankovat a jet.
O tom se však přesvědčíme až během normálního závodu. Takže se chceme kvalifikovat s oběma vozy v nejlepší desítce, vyhnout se penalizacím a problémům s převodovkou, haváriím v několika prvních zatáčkách, a pak mít dobrý suchý závod. Snad se nám to v Číně podaří."
Kimi Räikkönen před Red Bullem Marka Webbera v Malajsii (foto: Lotus F1 Team)
Permane si nemyslí, že by bylo ideální mít auto jako Sauber, které je sice výjimečné v závodě, ale v kvalifikaci mu rychlost schází. K výkonu Sergia Péreze v Sepangu uvádí: "Když se dostanete do čela a můžete závodit vpředu, máte čistou trať, táhne vás to dopředu a roste sebevědomí. Není pochyb o tom, že v závodě mají rychlé auto, to je jasné.
V kvalifikaci ale už tak dobří nejsou. Možná jsou jemní k pneumatikám a nedokážou je zahřát pro první kolo a ve druhém jejich výkon už jde dolů, takže nefungují řádně. Tyto vlastnosti jim pomáhají v závodě - protože budou mít menší opotřebení a nižší teploty než ostatní, klidně by to tak mohlo být.
Pokud se však v normální situaci kvalifikujete vpředu a máte potřebnou rychlost, ujedete jim a oni budou dostiženi středem pole. Já bych rozhodně upřednostnil auto, které máme nyní, byť Sauber v závodě vypadá velmi dobře."
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.