Podle mnohých připomíná dvojice McLarenu Hamilton/Button legendární dvojici Senna/Prost. Týmový šéf Martin Whitmarsh se ale neobává, že by musel do interního souboje mezi svými jezdci zasahovat.
Dvojité vítězství v kvalifikaci na GP Malajsie bylo pro McLaren historickým mezníkem. Pro klasickou britskou stáj to bylo již 61. postavení v čele startovního roštu s oběma vozy. Tím se McLaren vyrovnal Williamsu, který má taktéž na svém kontě 61 doublu v kvalifikaci. Pouze Ferrari je v této statistice na tom lépe (jejich vozy obsadily kompletní první řadu 70.).
McLarenu se naposledy v sezoně 2007 podařilo, aby jeho vozy obsadily první řadu dvakrát po sobě (Kanada/USA) - tehdy byl Lewis Hamilton před Fernandem Alonsem. V letech 2010 a 2011 se McLarenu nepodařilo obsadit kompletní první řadu v žádném závodě.
Z pohledu kvalifikací se tedy McLarenu vstup do sezony velmi vydařil: "Roky 1988 a 1989 by se s tím snad daly srovnat. I v roce 1998 jsme zažili dobrý vstup do sezony. Letos jsme se začátkem také spokojeni," říká Whitmarsh.
V letech 1988 a 1989 startovali Ayrton Senna a Alain Prost ze 32 možností hned 23krát oba z první řady. To znamená, že měl McLaren neuvěřitelnou 72% úspěšnost na zisk kompletní první řady. Tehdejší týmový šéf, Ron Dennis, ale musel řešit jeden problém. V týmu měl dva vyrovnané jezdce, kteří spolu sváděli velmi těsný duel.
V sezoně 2007 McLaren získal kompletní první řadu také dvakrát po sobě
Whitmarsh se ale neobává, že by musel do souboje mezi Hamiltonem a Buttonem zasahovat: "Myslím, že je docela obtížně zasahovat do vzájemného duelu mezi jezdci. Oba chtějí vyhrát. V předešlých letech sice byly určité momenty, kdy jsem byl na boxové zídce nervozní, ale jezdci musí sami vědět, jak spolu vyjít. Mohou spolu bojovat. To se také od nás, jako týmu, čeká."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.