Podle mnohých připomíná dvojice McLarenu Hamilton/Button legendární dvojici Senna/Prost. Týmový šéf Martin Whitmarsh se ale neobává, že by musel do interního souboje mezi svými jezdci zasahovat.
Dvojité vítězství v kvalifikaci na GP Malajsie bylo pro McLaren historickým mezníkem. Pro klasickou britskou stáj to bylo již 61. postavení v čele startovního roštu s oběma vozy. Tím se McLaren vyrovnal Williamsu, který má taktéž na svém kontě 61 doublu v kvalifikaci. Pouze Ferrari je v této statistice na tom lépe (jejich vozy obsadily kompletní první řadu 70.).
McLarenu se naposledy v sezoně 2007 podařilo, aby jeho vozy obsadily první řadu dvakrát po sobě (Kanada/USA) - tehdy byl Lewis Hamilton před Fernandem Alonsem. V letech 2010 a 2011 se McLarenu nepodařilo obsadit kompletní první řadu v žádném závodě.
Z pohledu kvalifikací se tedy McLarenu vstup do sezony velmi vydařil: "Roky 1988 a 1989 by se s tím snad daly srovnat. I v roce 1998 jsme zažili dobrý vstup do sezony. Letos jsme se začátkem také spokojeni," říká Whitmarsh.
V letech 1988 a 1989 startovali Ayrton Senna a Alain Prost ze 32 možností hned 23krát oba z první řady. To znamená, že měl McLaren neuvěřitelnou 72% úspěšnost na zisk kompletní první řady. Tehdejší týmový šéf, Ron Dennis, ale musel řešit jeden problém. V týmu měl dva vyrovnané jezdce, kteří spolu sváděli velmi těsný duel.
V sezoně 2007 McLaren získal kompletní první řadu také dvakrát po sobě
Whitmarsh se ale neobává, že by musel do souboje mezi Hamiltonem a Buttonem zasahovat: "Myslím, že je docela obtížně zasahovat do vzájemného duelu mezi jezdci. Oba chtějí vyhrát. V předešlých letech sice byly určité momenty, kdy jsem byl na boxové zídce nervozní, ale jezdci musí sami vědět, jak spolu vyjít. Mohou spolu bojovat. To se také od nás, jako týmu, čeká."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.