Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe věří v letošní úspěch McLarenu a popisuje přístup svého týmu k vývoji vozu.
"Jste pod velkým tlakem - lidé chodí kolem vás a říkají, že musíte postavit auto, které je v prvním závodě nejrychlejší, jako kdybychom o tom nevěděli. Jdete do toho, snažíte se to tak udělat, aniž byste měli jistotu. Je to náročné," říká pro BBC Lowe, který si letos po prvním závodě díky konkurenceschopnosti nového vozu MP4-27 oddechl.
"Rok 2011 jsme začali se stejnou rychlostí, jakou jsme měli na konci roku 2010. Red Bull přes zimu učinil slušný pokrok, takže my také. Přes zimu nemůžete udělat pouze to, co vaši soupeři, ale i něco navíc, abyste nad nimi získali náskok.
Ale to je obtížné, když nedojde v pravidlech k podstatným změnám týkajících se vozů. Potřebovali byste, aby Red Bull odjel na měsíc na dovolenou. Kdybyste pak pracovali se stále stejným výkonem, pak byste je dohonili. Jenže to oni samozřejmě neudělají, takže na to musíte tlačit."
Stejné myšlenky se možná honily hlavami šéfů Ferrari, a tak se rozhodli k radikální změně návrhu vozu, což se jim přes Alonsovo vítězství v neděli zatím moc nevyplácí. McLaren, který zůstal letos s Marusií jako jediný u nízkého nosu, si uvědomoval, že by to bylo chybou.
"Obecně se vám nechce moc prohlásit: 'Musíme to všechno roztrhat.' Tu a tam jsme byli rychlejší než Red Bull, a když ne, tak jsme jim rozhodně byli blízko. Výkonnost vozu je v takovém případě, kdy nedochází k velké změně v pravidlech, hlavně výsledkem tvrdé práce."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 v Malajsii(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Takže je vcelku unáhlené to zahodit v příliš mnoha oblastech, spíše než stavět na tom co máte a dále to vylepšovat. To neznamená, že byste stále nehledali nové nápady a nezkoušeli je přimět k fungování. Musíte se však ujistit, že jakákoliv změna, kterou uděláte, povede ke zlepšení," dodává Lowe.
Novou výzvou pro McLaren bude zlepšit závodní rychlost svého nového monopostu, což novinářům po skončení oslav na pódiu potvrdil v Sepangu třetí Lewis Hamilton, byť den před závodem vyhrál kvalifikaci a Jenson Button skončil hned za ním.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.