Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe věří v letošní úspěch McLarenu a popisuje přístup svého týmu k vývoji vozu.
"Jste pod velkým tlakem - lidé chodí kolem vás a říkají, že musíte postavit auto, které je v prvním závodě nejrychlejší, jako kdybychom o tom nevěděli. Jdete do toho, snažíte se to tak udělat, aniž byste měli jistotu. Je to náročné," říká pro BBC Lowe, který si letos po prvním závodě díky konkurenceschopnosti nového vozu MP4-27 oddechl.
"Rok 2011 jsme začali se stejnou rychlostí, jakou jsme měli na konci roku 2010. Red Bull přes zimu učinil slušný pokrok, takže my také. Přes zimu nemůžete udělat pouze to, co vaši soupeři, ale i něco navíc, abyste nad nimi získali náskok.
Ale to je obtížné, když nedojde v pravidlech k podstatným změnám týkajících se vozů. Potřebovali byste, aby Red Bull odjel na měsíc na dovolenou. Kdybyste pak pracovali se stále stejným výkonem, pak byste je dohonili. Jenže to oni samozřejmě neudělají, takže na to musíte tlačit."
Stejné myšlenky se možná honily hlavami šéfů Ferrari, a tak se rozhodli k radikální změně návrhu vozu, což se jim přes Alonsovo vítězství v neděli zatím moc nevyplácí. McLaren, který zůstal letos s Marusií jako jediný u nízkého nosu, si uvědomoval, že by to bylo chybou.
"Obecně se vám nechce moc prohlásit: 'Musíme to všechno roztrhat.' Tu a tam jsme byli rychlejší než Red Bull, a když ne, tak jsme jim rozhodně byli blízko. Výkonnost vozu je v takovém případě, kdy nedochází k velké změně v pravidlech, hlavně výsledkem tvrdé práce."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 v Malajsii(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Takže je vcelku unáhlené to zahodit v příliš mnoha oblastech, spíše než stavět na tom co máte a dále to vylepšovat. To neznamená, že byste stále nehledali nové nápady a nezkoušeli je přimět k fungování. Musíte se však ujistit, že jakákoliv změna, kterou uděláte, povede ke zlepšení," dodává Lowe.
Novou výzvou pro McLaren bude zlepšit závodní rychlost svého nového monopostu, což novinářům po skončení oslav na pódiu potvrdil v Sepangu třetí Lewis Hamilton, byť den před závodem vyhrál kvalifikaci a Jenson Button skončil hned za ním.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.