Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe věří v letošní úspěch McLarenu a popisuje přístup svého týmu k vývoji vozu.
"Jste pod velkým tlakem - lidé chodí kolem vás a říkají, že musíte postavit auto, které je v prvním závodě nejrychlejší, jako kdybychom o tom nevěděli. Jdete do toho, snažíte se to tak udělat, aniž byste měli jistotu. Je to náročné," říká pro BBC Lowe, který si letos po prvním závodě díky konkurenceschopnosti nového vozu MP4-27 oddechl.
"Rok 2011 jsme začali se stejnou rychlostí, jakou jsme měli na konci roku 2010. Red Bull přes zimu učinil slušný pokrok, takže my také. Přes zimu nemůžete udělat pouze to, co vaši soupeři, ale i něco navíc, abyste nad nimi získali náskok.
Ale to je obtížné, když nedojde v pravidlech k podstatným změnám týkajících se vozů. Potřebovali byste, aby Red Bull odjel na měsíc na dovolenou. Kdybyste pak pracovali se stále stejným výkonem, pak byste je dohonili. Jenže to oni samozřejmě neudělají, takže na to musíte tlačit."
Stejné myšlenky se možná honily hlavami šéfů Ferrari, a tak se rozhodli k radikální změně návrhu vozu, což se jim přes Alonsovo vítězství v neděli zatím moc nevyplácí. McLaren, který zůstal letos s Marusií jako jediný u nízkého nosu, si uvědomoval, že by to bylo chybou.
"Obecně se vám nechce moc prohlásit: 'Musíme to všechno roztrhat.' Tu a tam jsme byli rychlejší než Red Bull, a když ne, tak jsme jim rozhodně byli blízko. Výkonnost vozu je v takovém případě, kdy nedochází k velké změně v pravidlech, hlavně výsledkem tvrdé práce."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 v Malajsii(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Takže je vcelku unáhlené to zahodit v příliš mnoha oblastech, spíše než stavět na tom co máte a dále to vylepšovat. To neznamená, že byste stále nehledali nové nápady a nezkoušeli je přimět k fungování. Musíte se však ujistit, že jakákoliv změna, kterou uděláte, povede ke zlepšení," dodává Lowe.
Novou výzvou pro McLaren bude zlepšit závodní rychlost svého nového monopostu, což novinářům po skončení oslav na pódiu potvrdil v Sepangu třetí Lewis Hamilton, byť den před závodem vyhrál kvalifikaci a Jenson Button skončil hned za ním.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.