Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe věří v letošní úspěch McLarenu a popisuje přístup svého týmu k vývoji vozu.
"Jste pod velkým tlakem - lidé chodí kolem vás a říkají, že musíte postavit auto, které je v prvním závodě nejrychlejší, jako kdybychom o tom nevěděli. Jdete do toho, snažíte se to tak udělat, aniž byste měli jistotu. Je to náročné," říká pro BBC Lowe, který si letos po prvním závodě díky konkurenceschopnosti nového vozu MP4-27 oddechl.
"Rok 2011 jsme začali se stejnou rychlostí, jakou jsme měli na konci roku 2010. Red Bull přes zimu učinil slušný pokrok, takže my také. Přes zimu nemůžete udělat pouze to, co vaši soupeři, ale i něco navíc, abyste nad nimi získali náskok.
Ale to je obtížné, když nedojde v pravidlech k podstatným změnám týkajících se vozů. Potřebovali byste, aby Red Bull odjel na měsíc na dovolenou. Kdybyste pak pracovali se stále stejným výkonem, pak byste je dohonili. Jenže to oni samozřejmě neudělají, takže na to musíte tlačit."
Stejné myšlenky se možná honily hlavami šéfů Ferrari, a tak se rozhodli k radikální změně návrhu vozu, což se jim přes Alonsovo vítězství v neděli zatím moc nevyplácí. McLaren, který zůstal letos s Marusií jako jediný u nízkého nosu, si uvědomoval, že by to bylo chybou.
"Obecně se vám nechce moc prohlásit: 'Musíme to všechno roztrhat.' Tu a tam jsme byli rychlejší než Red Bull, a když ne, tak jsme jim rozhodně byli blízko. Výkonnost vozu je v takovém případě, kdy nedochází k velké změně v pravidlech, hlavně výsledkem tvrdé práce."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 v Malajsii(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Takže je vcelku unáhlené to zahodit v příliš mnoha oblastech, spíše než stavět na tom co máte a dále to vylepšovat. To neznamená, že byste stále nehledali nové nápady a nezkoušeli je přimět k fungování. Musíte se však ujistit, že jakákoliv změna, kterou uděláte, povede ke zlepšení," dodává Lowe.
Novou výzvou pro McLaren bude zlepšit závodní rychlost svého nového monopostu, což novinářům po skončení oslav na pódiu potvrdil v Sepangu třetí Lewis Hamilton, byť den před závodem vyhrál kvalifikaci a Jenson Button skončil hned za ním.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.