Nico Rosberg připustil, že nerozumí problémům s pneumatikami, které jeho tým postihly během Velké ceny Malajsie. Společně se svým týmovým kolegou Michaelem Schumacherem v ní oba po slibné kvalifikaci propadli.
"Je to divné: v kvalifikaci jsme tak silní, ale v závodě se pak trápíme. V kvalifikaci dokážeme bojovat o přední pozice, ale v závodě na ně nemáme," uvádí Rosberg ve svém oficiálním videoblogu.
"Z pohledu strategií šlo vše dobře. Po restartu a zastávce v boxech jsem byl na čtvrté pozici, poté jsem si myslel, že bych tentokrát mohl něco dobrého dokázat. Pak jsme se ale začali propadat - a to pořádně.
Na prvních intermediálkách jsem musel zajet do boxů, protože jsem si myslel, že mé zadní pneumatiky byly zcela odepsané. Nasadil jsem tam novou sadu přechodných pneumatik, řekli mi, že jsou zcela nové, ale přesto jsem si říkal: Co se to děje? Vypadalo to, jako by byly zcela zničené, bylo to divné.
Od té doby se to jen zhoršovalo. Po nasazení hladkých pneumatik to byl trochu záblesk k lepšímu a podařilo se mi porazit Jensona, což bylo příjemné, ale boj o 13. nestojí za řeč."
Nico Rosberg na přechodných pneumatikách v Sepangu neměl rychlost (foto: Daimler AG)
"Před námi je spousta práce, jelikož se v závodě pořád trápíme, vyžádá si to nějaké podrobné analýzy. Před Čínou máme dostatek času, takže doufám, že se dokážeme zlepšit. Těším se na dosažení lepšího výsledku. Má sezóna začne víceméně až tam," dodává Rosberg.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.