Rosberg nechápe problémy Mercedesu s pneumatikami

Mercedes
Mercedes, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 26. března 2012 06:35
Sdílej:

Nico Rosberg připustil, že nerozumí problémům s pneumatikami, které jeho tým postihly během Velké ceny Malajsie. Společně se svým týmovým kolegou Michaelem Schumacherem v ní oba po slibné kvalifikaci propadli.

"Je to divné: v kvalifikaci jsme tak silní, ale v závodě se pak trápíme. V kvalifikaci dokážeme bojovat o přední pozice, ale v závodě na ně nemáme," uvádí Rosberg ve svém oficiálním videoblogu.

"Z pohledu strategií šlo vše dobře. Po restartu a zastávce v boxech jsem byl na čtvrté pozici, poté jsem si myslel, že bych tentokrát mohl něco dobrého dokázat. Pak jsme se ale začali propadat - a to pořádně.

Na prvních intermediálkách jsem musel zajet do boxů, protože jsem si myslel, že mé zadní pneumatiky byly zcela odepsané. Nasadil jsem tam novou sadu přechodných pneumatik, řekli mi, že jsou zcela nové, ale přesto jsem si říkal: Co se to děje? Vypadalo to, jako by byly zcela zničené, bylo to divné.

Od té doby se to jen zhoršovalo. Po nasazení hladkých pneumatik to byl trochu záblesk k lepšímu a podařilo se mi porazit Jensona, což bylo příjemné, ale boj o 13. nestojí za řeč."

Nico Rosberg na přechodných pneumatikách v Sepangu neměl rychlost (foto: Daimler AG)

"Před námi je spousta práce, jelikož se v závodě pořád trápíme, vyžádá si to nějaké podrobné analýzy. Před Čínou máme dostatek času, takže doufám, že se dokážeme zlepšit. Těším se na dosažení lepšího výsledku. Má sezóna začne víceméně až tam," dodává Rosberg.

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Pirelli pro GP Číny.

Pirelli pro GP Číny 2025: Víkend plný výzev a nečekaných novinek. Připravte se na napětí!

Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.

Novinky
Christian Horner a Zak Brown

Brown vs. Horner: Hořící rivalita mezi šéfy F1 nabírá na obrátkách

Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.

Novinky
Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025).

Nepředvídané komplikace: Jak zpoždění zbrzdilo přípravy na Velkou cenu Číny pro McLaren, Red Bull a další?

Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.

Novinky
Sergio Pérez při testech v Bahrajnu

Sergio Pérez chce zpátky do F1 v roce 2026. Sponzoři zahájili rozhovory. S kým?

Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.