Mercedes se stále nevyjadřuje k tomu, proč se nechce připojit ke konkurenčním týmům v souhlasu s obchodními podmínkami Bernieho Ecclestona. To vše přilévá do ohně spekulacím, že Mercedes není úplně spokojen s aktuální finanční situací.
Bernie Ecclestone v Malajsii vypustil do světa šokující zprávu, podle které většina týmů souhlasí s novými obchodními podmínkami, které je v F1 udrží i v následujících letech. Ačkoliv nebylo zjištěno, o které týmy se přesně jedná, tak podle britského Autosportu by se mělo jednat o týmy Ferrari, McLaren, Red Bull, Lotus, Force India, Sauber a Toro Rosso. To by znamelo, že mezi ty, které se k dohodě zatím ještě nepřipojily patří Mercedes, Williams, Caterham, Marussia a HRT.
Na druhou stranu se má za to, že menším týmům ještě nebylo nabídnuto se k dohodě připojit. Zarážející je ale absence Mercedesu, který měl s Ecclestonem o dohodě jednat již několik týdnů. Tým se odmítl veřejně k situaci vyjádřit. Odmítl také prozradit jakékoliv důvody z pozadí pro jeho absenci na komerční dohodě.
Mluvčí Mercedesu k tomu řekl: "Rádi bychom vás pořádali o vaší trpělivost kvůli tomu, že Mercedes zatím nemá k tomuto tématu co říci. Ve správný čas vás samozřejmě budeme ihned informovat." Norbert Haug, šéf Mercedesu pro motorsportu, k tomu dodává: "Nejsem si jistý, kdo podepsal. Uděláme k tomu krátké prohlášení a to je vše, co musíme. Prosíme Vás o pochopení, prohlášení k této záležitosti uděláme hned, jak budeme mít co říct."
Mercedesu vadí především finanční strop, který by měl být novou Concordskou smlouvou v F1 zaveden, zvláště pak skutečnost, že by strop neměl být pro všechny přední stáje ve stejné výši. Poslední zprávy Sky News, které se udajně podařilo část nové Concordské smlouvy získat, mluví o tom, že speciální finanční bonusy v rozpočtových stropech budou uděleny týmům, "kterým se od roku 2000 podařilo vyhrát titul, týmům, které od té doby nezměnily svoje jméno a nebo týmům, kterým se podařilo získat titul ve dvou nebo více po sobě jdoucích letech."
Za těchto podmínek by Mercedes, který svůj tým od Brawna přezval před sezonou 2010, mohl naprosto ztratit šanci na boj se svými konkurenty jako jsou McLaren, Ferrari nebo Red Bull. Má se za to, že u Mercedesu teď uvažují o různých možnostech, které by měly zahrnovat také znovu zvážení jejich strategie v F1 nebo dokonce soudní cestu proti anti-soutěžním podmínkám, které Ecclestone navrhl.
Podle některých zdrojů by týmu mohly pomoci zákony EU, které se věnují omezením konkurence v článku 101, o zneužívání dominantní pozice se píše v článku 102.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.