Mercedes se stále nevyjadřuje k tomu, proč se nechce připojit ke konkurenčním týmům v souhlasu s obchodními podmínkami Bernieho Ecclestona. To vše přilévá do ohně spekulacím, že Mercedes není úplně spokojen s aktuální finanční situací.
Bernie Ecclestone v Malajsii vypustil do světa šokující zprávu, podle které většina týmů souhlasí s novými obchodními podmínkami, které je v F1 udrží i v následujících letech. Ačkoliv nebylo zjištěno, o které týmy se přesně jedná, tak podle britského Autosportu by se mělo jednat o týmy Ferrari, McLaren, Red Bull, Lotus, Force India, Sauber a Toro Rosso. To by znamelo, že mezi ty, které se k dohodě zatím ještě nepřipojily patří Mercedes, Williams, Caterham, Marussia a HRT.
Na druhou stranu se má za to, že menším týmům ještě nebylo nabídnuto se k dohodě připojit. Zarážející je ale absence Mercedesu, který měl s Ecclestonem o dohodě jednat již několik týdnů. Tým se odmítl veřejně k situaci vyjádřit. Odmítl také prozradit jakékoliv důvody z pozadí pro jeho absenci na komerční dohodě.
Mluvčí Mercedesu k tomu řekl: "Rádi bychom vás pořádali o vaší trpělivost kvůli tomu, že Mercedes zatím nemá k tomuto tématu co říci. Ve správný čas vás samozřejmě budeme ihned informovat." Norbert Haug, šéf Mercedesu pro motorsportu, k tomu dodává: "Nejsem si jistý, kdo podepsal. Uděláme k tomu krátké prohlášení a to je vše, co musíme. Prosíme Vás o pochopení, prohlášení k této záležitosti uděláme hned, jak budeme mít co říct."
Mercedesu vadí především finanční strop, který by měl být novou Concordskou smlouvou v F1 zaveden, zvláště pak skutečnost, že by strop neměl být pro všechny přední stáje ve stejné výši. Poslední zprávy Sky News, které se udajně podařilo část nové Concordské smlouvy získat, mluví o tom, že speciální finanční bonusy v rozpočtových stropech budou uděleny týmům, "kterým se od roku 2000 podařilo vyhrát titul, týmům, které od té doby nezměnily svoje jméno a nebo týmům, kterým se podařilo získat titul ve dvou nebo více po sobě jdoucích letech."
Za těchto podmínek by Mercedes, který svůj tým od Brawna přezval před sezonou 2010, mohl naprosto ztratit šanci na boj se svými konkurenty jako jsou McLaren, Ferrari nebo Red Bull. Má se za to, že u Mercedesu teď uvažují o různých možnostech, které by měly zahrnovat také znovu zvážení jejich strategie v F1 nebo dokonce soudní cestu proti anti-soutěžním podmínkám, které Ecclestone navrhl.
Podle některých zdrojů by týmu mohly pomoci zákony EU, které se věnují omezením konkurence v článku 101, o zneužívání dominantní pozice se píše v článku 102.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.