Mercedes dle svých pilotů zítra nebude mít na vítězství v kvalifikaci na rychlém okruhu v Sepangu, kde mají díky svému kontroverznímu DRS mechanismu propojenému s předním křídlem menší výkonnostní výhodu. Podle Michaela Schumachera budou moci v sobotu bojovat maximálně o páté místo.
Mercedes i dnes patři na rovinkách k nejrychlejším, ve druhém tréninku skončil Michael Schumacher hned za nejrychlejším McLarenem Lewise Hamiltona, Nico Rosberg byl čtvrtý. S Mercedesem to vypadalo po sobotě slibně už v Austrálii, v závodě však doplatili na vysoké opotřebení pneumatik.
"Pracujeme s ohledem na závod, snažíme se vylepšit závodní rychlost. Byl to zajímavý den, obzvlášť s pneumatikami. Bylo takové vedro, že se přehřívaly. Obecně jsme dnes pracovali na dlouhých jízdách, ale nevím, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními," říká Rosberg.
"V kvalifikaci bychom měli být OK - podle mě budeme blízko absolutní špičky. To nás ale tak moc nezajímá, jde spíše o závod. Řešili jsme problémy s pneumatikami. Budeme se trápit, ale to bude platit pro všechny. Je důležité, abychom si vedli o něco lépe, ale nevím, jak jsme si vedli v časech na kolo ve srovnání s ostatními," pokračuje Nico.
Jeho týmový kolega Schumacher, potvrzuje, že na pole-position mít zřejmě nebudou: "Ne, nebyl bych až takovým optimistou. Myslím, že se budeme bojovat o pátou pozici. Prožili jsme dobrý pracovní den. Z pohledu výkonnosti při delších výjezdech jsme byli docela konzistentní, ale to, co se počítá, vyjde najevo až v neděli.
Pracovali jsme na závodní rychlosti. Nemyslím si, že bych dnes někdo předváděl své maximum. Upřímně si myslím, že zítra můžeme dosáhnout přinejlepším páté nebo šesté místo," předpovídá sedminásobný mistr světa.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.