Schumacher: Vůz se zlepšil, ale na vítězství v kvalifikaci to stále stačit nebude

Schumacher, Michael
Schumacher, Michael, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 23. března 2012 06:55
Sdílej:

Mercedes dle svých pilotů zítra nebude mít na vítězství v kvalifikaci na rychlém okruhu v Sepangu, kde mají díky svému kontroverznímu DRS mechanismu propojenému s předním křídlem menší výkonnostní výhodu. Podle Michaela Schumachera budou moci v sobotu bojovat maximálně o páté místo.

Mercedes i dnes patři na rovinkách k nejrychlejším, ve druhém tréninku skončil Michael Schumacher hned za nejrychlejším McLarenem Lewise Hamiltona, Nico Rosberg byl čtvrtý. S Mercedesem to vypadalo po sobotě slibně už v Austrálii, v závodě však doplatili na vysoké opotřebení pneumatik.

"Pracujeme s ohledem na závod, snažíme se vylepšit závodní rychlost. Byl to zajímavý den, obzvlášť s pneumatikami. Bylo takové vedro, že se přehřívaly. Obecně jsme dnes pracovali na dlouhých jízdách, ale nevím, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními," říká Rosberg.

"V kvalifikaci bychom měli být OK - podle mě budeme blízko absolutní špičky. To nás ale tak moc nezajímá, jde spíše o závod. Řešili jsme problémy s pneumatikami. Budeme se trápit, ale to bude platit pro všechny. Je důležité, abychom si vedli o něco lépe, ale nevím, jak jsme si vedli v časech na kolo ve srovnání s ostatními," pokračuje Nico.

Jeho týmový kolega Schumacher, potvrzuje, že na pole-position mít zřejmě nebudou: "Ne, nebyl bych až takovým optimistou. Myslím, že se budeme bojovat o pátou pozici. Prožili jsme dobrý pracovní den. Z pohledu výkonnosti při delších výjezdech jsme byli docela konzistentní, ale to, co se počítá, vyjde najevo až v neděli.

Pracovali jsme na závodní rychlosti. Nemyslím si, že bych dnes někdo předváděl své maximum. Upřímně si myslím, že zítra můžeme dosáhnout přinejlepším páté nebo šesté místo," předpovídá sedminásobný mistr světa.

Stalo se
Grand Prix
Pirelli pro GP Číny.

Pirelli pro GP Číny 2025: Víkend plný výzev a nečekaných novinek. Připravte se na napětí!

Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.

Novinky
Christian Horner a Zak Brown

Brown vs. Horner: Hořící rivalita mezi šéfy F1 nabírá na obrátkách

Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.

Novinky
Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025).

Nepředvídané komplikace: Jak zpoždění zbrzdilo přípravy na Velkou cenu Číny pro McLaren, Red Bull a další?

Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.

Novinky
Sergio Pérez při testech v Bahrajnu

Sergio Pérez chce zpátky do F1 v roce 2026. Sponzoři zahájili rozhovory. S kým?

Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.