Mercedes dle svých pilotů zítra nebude mít na vítězství v kvalifikaci na rychlém okruhu v Sepangu, kde mají díky svému kontroverznímu DRS mechanismu propojenému s předním křídlem menší výkonnostní výhodu. Podle Michaela Schumachera budou moci v sobotu bojovat maximálně o páté místo.
Mercedes i dnes patři na rovinkách k nejrychlejším, ve druhém tréninku skončil Michael Schumacher hned za nejrychlejším McLarenem Lewise Hamiltona, Nico Rosberg byl čtvrtý. S Mercedesem to vypadalo po sobotě slibně už v Austrálii, v závodě však doplatili na vysoké opotřebení pneumatik.
"Pracujeme s ohledem na závod, snažíme se vylepšit závodní rychlost. Byl to zajímavý den, obzvlášť s pneumatikami. Bylo takové vedro, že se přehřívaly. Obecně jsme dnes pracovali na dlouhých jízdách, ale nevím, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními," říká Rosberg.
"V kvalifikaci bychom měli být OK - podle mě budeme blízko absolutní špičky. To nás ale tak moc nezajímá, jde spíše o závod. Řešili jsme problémy s pneumatikami. Budeme se trápit, ale to bude platit pro všechny. Je důležité, abychom si vedli o něco lépe, ale nevím, jak jsme si vedli v časech na kolo ve srovnání s ostatními," pokračuje Nico.
Jeho týmový kolega Schumacher, potvrzuje, že na pole-position mít zřejmě nebudou: "Ne, nebyl bych až takovým optimistou. Myslím, že se budeme bojovat o pátou pozici. Prožili jsme dobrý pracovní den. Z pohledu výkonnosti při delších výjezdech jsme byli docela konzistentní, ale to, co se počítá, vyjde najevo až v neděli.
Pracovali jsme na závodní rychlosti. Nemyslím si, že bych dnes někdo předváděl své maximum. Upřímně si myslím, že zítra můžeme dosáhnout přinejlepším páté nebo šesté místo," předpovídá sedminásobný mistr světa.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.