Mercedes dle svých pilotů zítra nebude mít na vítězství v kvalifikaci na rychlém okruhu v Sepangu, kde mají díky svému kontroverznímu DRS mechanismu propojenému s předním křídlem menší výkonnostní výhodu. Podle Michaela Schumachera budou moci v sobotu bojovat maximálně o páté místo.
Mercedes i dnes patři na rovinkách k nejrychlejším, ve druhém tréninku skončil Michael Schumacher hned za nejrychlejším McLarenem Lewise Hamiltona, Nico Rosberg byl čtvrtý. S Mercedesem to vypadalo po sobotě slibně už v Austrálii, v závodě však doplatili na vysoké opotřebení pneumatik.
"Pracujeme s ohledem na závod, snažíme se vylepšit závodní rychlost. Byl to zajímavý den, obzvlášť s pneumatikami. Bylo takové vedro, že se přehřívaly. Obecně jsme dnes pracovali na dlouhých jízdách, ale nevím, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními," říká Rosberg.
"V kvalifikaci bychom měli být OK - podle mě budeme blízko absolutní špičky. To nás ale tak moc nezajímá, jde spíše o závod. Řešili jsme problémy s pneumatikami. Budeme se trápit, ale to bude platit pro všechny. Je důležité, abychom si vedli o něco lépe, ale nevím, jak jsme si vedli v časech na kolo ve srovnání s ostatními," pokračuje Nico.
Jeho týmový kolega Schumacher, potvrzuje, že na pole-position mít zřejmě nebudou: "Ne, nebyl bych až takovým optimistou. Myslím, že se budeme bojovat o pátou pozici. Prožili jsme dobrý pracovní den. Z pohledu výkonnosti při delších výjezdech jsme byli docela konzistentní, ale to, co se počítá, vyjde najevo až v neděli.
Pracovali jsme na závodní rychlosti. Nemyslím si, že bych dnes někdo předváděl své maximum. Upřímně si myslím, že zítra můžeme dosáhnout přinejlepším páté nebo šesté místo," předpovídá sedminásobný mistr světa.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.