De la Rosa: Díky funkčnímu DRS zrychlíme o sekundu, do závodu postoupíme

HRT
HRT, foto: HRT F1 Team
Petr Hlawiczka 22. března 2012 06:15
Sdílej:

Pedro de la Rosa věří, že vylepšení na vozu HRT F112 jim pomohou se kvalifikovat do Velké ceny Malajsie. Samotné funkční DRS by jim mělo přinést až sekundové zrychlení.

V Austrálii měl se svým kolegou Narainem Karthikeyanem smůlu, když se nevlezli do kvalifikačního limitu 107 % hodnoty nejrychlejšího času z Q1 (scházelo jim 1,28 sekundy, resp. 1,428 sec v případě Inda). HRT se trápilo s posilovačem řízení, chlazením a nefunkčním DRS systémem. V Malajsii si však věří.

"Není to pouze o tom, že zde budeme mít DRS, což jsme v Austrálii neměli. Zdá se, že jsme přišli na příčinu problémů s posilovačem řízení, což je velmi důležité. A celý tým měl o týden navíc na sestavení vozu s opravdu větší pozorností vůči detailům, takže si věřím více než v Austrálii," uvádí De la Rosa.

Zprovoznění DRS by jim v Sepangu mělo přinést téměř jednu sekundu k dobru: "Samotné DRS dělá devět desetin až jednu sekundu, takže je celkem velkou pomocí obzvláště pro nás, když se potřebujeme kvalifikovat. Ta sekunda navíc může způsobit rozdíl."

Španěl nebyl příliš překvapený tím, že v Austrálii nepostoupili do závodu: "Bylo to nepříjemné a těžké nekvalifikovat se v Austrálii, protože mechanici a inženýři odvedli obrovské úsilí, abychom se tam dostali. Ale v podstatě jsme to čekali."

HRT v Austrálii nepostoupilo do závodu, což hodlá v Malajsii napravit(foto: HRT F1 Team)

"Nemůžeme snít o tom, že tam přijedeme, v sobotu dopoledne dokončíme auto a pak se najednou kvalifikujeme. Byl bych zklamaný, pokud bychom testovali celou zimu, měli DRS, vše bylo perfektní - a pak bychom se nekvalifikovali.

To bych byl opravdu zklamaný, ale tyto věci se stávají, když nejste dobře připraveni. Nyní jsme připraveni mnohem lépe a myslím si, že to dále bude už jen lepší," dodává De la Rosa.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.