Pedro de la Rosa věří, že vylepšení na vozu HRT F112 jim pomohou se kvalifikovat do Velké ceny Malajsie. Samotné funkční DRS by jim mělo přinést až sekundové zrychlení.
V Austrálii měl se svým kolegou Narainem Karthikeyanem smůlu, když se nevlezli do kvalifikačního limitu 107 % hodnoty nejrychlejšího času z Q1 (scházelo jim 1,28 sekundy, resp. 1,428 sec v případě Inda). HRT se trápilo s posilovačem řízení, chlazením a nefunkčním DRS systémem. V Malajsii si však věří.
"Není to pouze o tom, že zde budeme mít DRS, což jsme v Austrálii neměli. Zdá se, že jsme přišli na příčinu problémů s posilovačem řízení, což je velmi důležité. A celý tým měl o týden navíc na sestavení vozu s opravdu větší pozorností vůči detailům, takže si věřím více než v Austrálii," uvádí De la Rosa.
Zprovoznění DRS by jim v Sepangu mělo přinést téměř jednu sekundu k dobru: "Samotné DRS dělá devět desetin až jednu sekundu, takže je celkem velkou pomocí obzvláště pro nás, když se potřebujeme kvalifikovat. Ta sekunda navíc může způsobit rozdíl."
Španěl nebyl příliš překvapený tím, že v Austrálii nepostoupili do závodu: "Bylo to nepříjemné a těžké nekvalifikovat se v Austrálii, protože mechanici a inženýři odvedli obrovské úsilí, abychom se tam dostali. Ale v podstatě jsme to čekali."
HRT v Austrálii nepostoupilo do závodu, což hodlá v Malajsii napravit(foto: HRT F1 Team)
"Nemůžeme snít o tom, že tam přijedeme, v sobotu dopoledne dokončíme auto a pak se najednou kvalifikujeme. Byl bych zklamaný, pokud bychom testovali celou zimu, měli DRS, vše bylo perfektní - a pak bychom se nekvalifikovali.
To bych byl opravdu zklamaný, ale tyto věci se stávají, když nejste dobře připraveni. Nyní jsme připraveni mnohem lépe a myslím si, že to dále bude už jen lepší," dodává De la Rosa.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.