Pedro de la Rosa věří, že vylepšení na vozu HRT F112 jim pomohou se kvalifikovat do Velké ceny Malajsie. Samotné funkční DRS by jim mělo přinést až sekundové zrychlení.
V Austrálii měl se svým kolegou Narainem Karthikeyanem smůlu, když se nevlezli do kvalifikačního limitu 107 % hodnoty nejrychlejšího času z Q1 (scházelo jim 1,28 sekundy, resp. 1,428 sec v případě Inda). HRT se trápilo s posilovačem řízení, chlazením a nefunkčním DRS systémem. V Malajsii si však věří.
"Není to pouze o tom, že zde budeme mít DRS, což jsme v Austrálii neměli. Zdá se, že jsme přišli na příčinu problémů s posilovačem řízení, což je velmi důležité. A celý tým měl o týden navíc na sestavení vozu s opravdu větší pozorností vůči detailům, takže si věřím více než v Austrálii," uvádí De la Rosa.
Zprovoznění DRS by jim v Sepangu mělo přinést téměř jednu sekundu k dobru: "Samotné DRS dělá devět desetin až jednu sekundu, takže je celkem velkou pomocí obzvláště pro nás, když se potřebujeme kvalifikovat. Ta sekunda navíc může způsobit rozdíl."
Španěl nebyl příliš překvapený tím, že v Austrálii nepostoupili do závodu: "Bylo to nepříjemné a těžké nekvalifikovat se v Austrálii, protože mechanici a inženýři odvedli obrovské úsilí, abychom se tam dostali. Ale v podstatě jsme to čekali."
HRT v Austrálii nepostoupilo do závodu, což hodlá v Malajsii napravit(foto: HRT F1 Team)
"Nemůžeme snít o tom, že tam přijedeme, v sobotu dopoledne dokončíme auto a pak se najednou kvalifikujeme. Byl bych zklamaný, pokud bychom testovali celou zimu, měli DRS, vše bylo perfektní - a pak bychom se nekvalifikovali.
To bych byl opravdu zklamaný, ale tyto věci se stávají, když nejste dobře připraveni. Nyní jsme připraveni mnohem lépe a myslím si, že to dále bude už jen lepší," dodává De la Rosa.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.