Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale říká, že jeho tým bude důvěřovat FIA, která má vydat finální verdikt ohledně toho, zda je zadní křídlo Mercedesu v souladu s pravidly.
Lotus a Red Bull otevřeně zpochybňují legálnost zadního křídla Mercedesu, v němž se nachází vstup do F-kanálu vedoucího vzduch do přední části vozu, kde pomáhá odtrhávat proudění na předním křídle (více jsme psali již minulý týden zde).
Šéf závodního týmu McLarenu Martin Whitmarsh již dříve pro BBC uvedl, že takový systém je podle něj v pořádku: "Ano, myslím, že jo, protože pro mechanismus DRS je stanovena výjimka a podle mě se vztahuje i na něj."
Jonathan Neale v dnešní telekonferenci s novináři uvedl, že Mercedes si s FIA předem vše ujasnil, a proto věří, že vrcholný orgán vydá definitivní rozhodnutí místo toho, aby se nechal zapojit do vřavy mezi týmy kvůli tomuto kontroverznímu technickému řešení.
"Mercedes byl během kvalifikace velmi rychlý a na YouTube je dostatečně zachyceno to, jak se Michael [Schumacher] velmi snaží zabránit v pořizování snímků vozu. Myslím si však, že musíme spoléhat na FIA.
Všechny týmy se budou snažit dostat maximum z platného rámce pravidel a inovace - obzvlášť, když je vůz rychlý - se stávají často výzvou. My to velmi dobře chápeme. Nerozumím ale dostatečně tomu, co Mercedes dělá, musíme tedy spoléhat na naše kolegy z FIA.
Pokud bychom měli něco, co by podle nás bylo inovativního či na hraně pravidel, jsme povinni s tím obeznámit Charlieho Whitinga a jeho kolegy. Plně věřím tomu, že přesně to Mercedes udělal a dostalo se mu rozhodnutí, že to je OK."
Schumacher se snaží zabránit fotografům v pořizován snímků po chybě v Melbourne
Šéfovi Red Bullu Christianovi Hornerovi však zlepšovák Mercedesu nedává spát: "Je to chytrý systém, klobouk dolů před tím, co dělají. Ale to nejdůležitější pro nás je - je to OK? Frustrující je, že všechny tyto systémy budou příští rok bezpochyby zakázány, mezitím se však do toho všichni pustíme a budeme se za tím nápadem hnát.
Nevyhnutelně s tím budou souviset nemalé náklady. Jednalo by se o vývoj, na který se přední týmy zaměří, mohlo by to však být něco, co by pro malé týmy bylo cenově nedosažitelné," stěžuje si Horner, jehož tým na sklonku loňského roku vystoupil z FOTA.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.