Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale říká, že jeho tým bude důvěřovat FIA, která má vydat finální verdikt ohledně toho, zda je zadní křídlo Mercedesu v souladu s pravidly.
Lotus a Red Bull otevřeně zpochybňují legálnost zadního křídla Mercedesu, v němž se nachází vstup do F-kanálu vedoucího vzduch do přední části vozu, kde pomáhá odtrhávat proudění na předním křídle (více jsme psali již minulý týden zde).
Šéf závodního týmu McLarenu Martin Whitmarsh již dříve pro BBC uvedl, že takový systém je podle něj v pořádku: "Ano, myslím, že jo, protože pro mechanismus DRS je stanovena výjimka a podle mě se vztahuje i na něj."
Jonathan Neale v dnešní telekonferenci s novináři uvedl, že Mercedes si s FIA předem vše ujasnil, a proto věří, že vrcholný orgán vydá definitivní rozhodnutí místo toho, aby se nechal zapojit do vřavy mezi týmy kvůli tomuto kontroverznímu technickému řešení.
"Mercedes byl během kvalifikace velmi rychlý a na YouTube je dostatečně zachyceno to, jak se Michael [Schumacher] velmi snaží zabránit v pořizování snímků vozu. Myslím si však, že musíme spoléhat na FIA.
Všechny týmy se budou snažit dostat maximum z platného rámce pravidel a inovace - obzvlášť, když je vůz rychlý - se stávají často výzvou. My to velmi dobře chápeme. Nerozumím ale dostatečně tomu, co Mercedes dělá, musíme tedy spoléhat na naše kolegy z FIA.
Pokud bychom měli něco, co by podle nás bylo inovativního či na hraně pravidel, jsme povinni s tím obeznámit Charlieho Whitinga a jeho kolegy. Plně věřím tomu, že přesně to Mercedes udělal a dostalo se mu rozhodnutí, že to je OK."
Schumacher se snaží zabránit fotografům v pořizován snímků po chybě v Melbourne
Šéfovi Red Bullu Christianovi Hornerovi však zlepšovák Mercedesu nedává spát: "Je to chytrý systém, klobouk dolů před tím, co dělají. Ale to nejdůležitější pro nás je - je to OK? Frustrující je, že všechny tyto systémy budou příští rok bezpochyby zakázány, mezitím se však do toho všichni pustíme a budeme se za tím nápadem hnát.
Nevyhnutelně s tím budou souviset nemalé náklady. Jednalo by se o vývoj, na který se přední týmy zaměří, mohlo by to však být něco, co by pro malé týmy bylo cenově nedosažitelné," stěžuje si Horner, jehož tým na sklonku loňského roku vystoupil z FOTA.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.