Michael Schumacher věří, že rychlost, kterou Mercedes předvedl v australské kvalifikaci, nebyla ojedinělá. Přes zklamání v závodě očekává povedenou sezónu.
Se svým kolegou Nicem Rosbergem v úvodu závodu figurovali na třetím a čtvrtém místě. Přítrž Schumacherovým nadějím učinila porouchaná převodovka, Rosberg se poté kvůli nadměrné degradaci pneumatik a kolizi v posledním kole se Sergiem Pérezem propadl až na dvanáctou příčku.
Výsledek nedělní Velké ceny Austrálie však nikterak nenarušil Schumacherovu důvěru ve vydařenou sezónu, v níž podle něj jeho tým bude předvádět velmi silné výkony.
"Po zklamání z toho, jak dopadl první závod v Melbourne, letím do Malajsie s velkým očekáváním, protože v Austrálii jsme viděli, že se s naším vozem můžeme přimíchat do boje.
Samozřejmě nezapomínáme na to, že okruh v Melbourne není ve skutečnosti reprezentativním pohledem na opravdovou výkonnost, ale naše auto mě na počátku sezóny naplňuje dobrým pocitem.
Sepang bude zajímavý pro všechny, protože poprvé něco napoví o skutečné síle všech vozů. Škála pomalých a rychlých zatáček ukáže, jak na tom jste. Závod v Malajsii je kvůli tomu pro inženýry a piloty vždy zábavou a celkově i velkou výzvou - jak pro lidi, tak i pro stroje," popisuje Schumacher.
Michael Schumacher zdraví diváky v Melbourne(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jeho šéf Ros Brawn souhlasí s tím, že Mercedes ještě neřekl poslední slovo: "V základu máme dobré auto, nyní je na nás, abychom optimalizovali jeho výkonnost a dosáhli jeho potenciálu na dráze."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.