Šéf McLarenu Martin Whitmarsh přiznal, že Jenson Button a Lewis Hamilton mohli jezdit "o trochu rychleji" - pokud by ovšem od samotného počátku nemuseli šetřit palivo.
Tým udělal chybu při svém propočtu a proto již od osmého kola musel přejít na velmi úsporný mód. Přesto se jim podařilo dojet získat s Jensonem Buttonem první a s Lewisem Hamiltonem třetí místo. A nebýt nešťastného načasování druhých zastávek v boxech před safety car fází, mohlo to být ještě lepší.
"S palivem to u nás bylo více než na hraně. Pokud bychom ho nešetřili, ani s jedním vozem bychom nedojeli do cíle, proto jsme ho od osmého kola museli těžce šetřit," odhalil včera Whitmarsh.
"Myslím, že jsme bez jakékoliv pochybnosti mohli jezdit o trochu rychleji a mohli získat 1. a 2. místo, ale nejsme příliš nespokojeni s tím, jak na tom jsme."
To, že se Sebastian Vettel nakonec dostal před Lewise Hamiltona, přisuzuje šéf McLarenu rozhodnutí povolat oba jezdce do boxů ve stejném kole s následným výjezdem safety caru.
"Ztráta místa byla způsobena nešťastně tím, že jsme stavěli s oběma vozy najednou a hned byl povolán safety-car - což nás stálo 10 sekund. Pokud bychom se nerozhodli k dvojité zastávce a udrželi bychom jej [Hamiltona] na dráze o kolo déle, pak bychom zůstali před Sebem," dodává Whitmarsh.
McLareny musely šetřit palivo, jinak by nedojely do cíle(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.