Felipe Massa a Bruno Senna souhlasí, že jejich kolize v závěrečné části Velké ceny Austrálie byla závodním incidentem, a tudíž by z ní nikdo neměl být více obviňován.
Oba Brazilci bojovali o třináctou pozici s Danielem Ricciardem, když se ve 47. kole srazili v zatáčce č. 3. Ferrari to odneslo zlomeným zavěšením a Williams defektem, po němž musel nakonec také odstoupit.
"Vjel jsem do zatáčky jako první, ale Bruno měl do ní dobrý nájezd, protože jsem bojoval s dalším vozem, a on proto mohl získat výhodnější stopu, protože po mém boku bylo auto," vysvětluje Massa.
"Pak jsme oba vjeli v zatáčce do leva, on byl na vnějšku a já zcela na vnitřní straně. Zatočil jsem, možná i o něco dříve, protože jsem nevěděl, jestli se mě nesnaží po vnějšku předjet. Pak on zatočil trochu moc a jeden druhého jsme se dotkli.
Pro mě to bylo něco, co se v závodě může stát. Z mé strany nedošlo k ničemu špatnému, protože jsem byl na vnitřní straně. Co se týče jeho strany, v koncovce závodu se snažil bojovat o pozici, takže nemůžete prohlásit, že udělal něco zcela špatného," říká pilot Ferrari.
Senna souhlasí s tím, že v zápletce nešlo o zlý úmysl: "Ricciardo měl tu smůlu, kterou jsem měl já před tím, protože když jsem se pokusil předběhnout po vnější straně v zatáčce č. 13, vytlačil mě a pak mě Danny předjel. Danny se pak pokusil o totéž s Felipem v zatáčce č. 3 a oba poté vyjeli zeširoka a já jsem se dostal k dobré příležitosti.
Snažil jsem se předjet Felipeho vnějškem ve čtvrté zatáčce. Žel to nevyšlo, ale jednalo se o závodní incident. Na dráze bojujete o každý milimetr a možná kdybych byl na vnějšku o něco pomalejší, pak bychom se dotkli koly a vše by bylo v pořádku, jenže já jsem byl o něco rychlejší a jeho přední křídlo se dotklo mé přední pneumatiky a bylo to."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.