Felipe Massa a Bruno Senna souhlasí, že jejich kolize v závěrečné části Velké ceny Austrálie byla závodním incidentem, a tudíž by z ní nikdo neměl být více obviňován.
Oba Brazilci bojovali o třináctou pozici s Danielem Ricciardem, když se ve 47. kole srazili v zatáčce č. 3. Ferrari to odneslo zlomeným zavěšením a Williams defektem, po němž musel nakonec také odstoupit.
"Vjel jsem do zatáčky jako první, ale Bruno měl do ní dobrý nájezd, protože jsem bojoval s dalším vozem, a on proto mohl získat výhodnější stopu, protože po mém boku bylo auto," vysvětluje Massa.
"Pak jsme oba vjeli v zatáčce do leva, on byl na vnějšku a já zcela na vnitřní straně. Zatočil jsem, možná i o něco dříve, protože jsem nevěděl, jestli se mě nesnaží po vnějšku předjet. Pak on zatočil trochu moc a jeden druhého jsme se dotkli.
Pro mě to bylo něco, co se v závodě může stát. Z mé strany nedošlo k ničemu špatnému, protože jsem byl na vnitřní straně. Co se týče jeho strany, v koncovce závodu se snažil bojovat o pozici, takže nemůžete prohlásit, že udělal něco zcela špatného," říká pilot Ferrari.
Senna souhlasí s tím, že v zápletce nešlo o zlý úmysl: "Ricciardo měl tu smůlu, kterou jsem měl já před tím, protože když jsem se pokusil předběhnout po vnější straně v zatáčce č. 13, vytlačil mě a pak mě Danny předjel. Danny se pak pokusil o totéž s Felipem v zatáčce č. 3 a oba poté vyjeli zeširoka a já jsem se dostal k dobré příležitosti.
Snažil jsem se předjet Felipeho vnějškem ve čtvrté zatáčce. Žel to nevyšlo, ale jednalo se o závodní incident. Na dráze bojujete o každý milimetr a možná kdybych byl na vnějšku o něco pomalejší, pak bychom se dotkli koly a vše by bylo v pořádku, jenže já jsem byl o něco rychlejší a jeho přední křídlo se dotklo mé přední pneumatiky a bylo to."
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.